|
||||
|
||||
tietentellertoerentellervraag
wie weet hoe je bij een tietentoerenteller de toerenteller moet aansluiten?
bijgaande een aantal foto's van de betreffende teller.. alvast bedankt, groeten hj |
|
|||
|
|||
Staat meen ik op de printplaat bij de stekker
|
|
||||
|
||||
Typisch tietentoerentellertrammelanttopic....
|
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
hier waarschijnlijk de oplossing laat even weten hoe en wta je er mee kan ben zelf ook met dit probleem bezig
suc66 http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...rument.html#fkt |
|
||||
|
||||
Ik zou het niet weten, maar het is wel een mooi woord ( tietentoerenteller)
|
|||
|
|||
euhm, wil je m op een willekeurige kabelboom aansluiten?
de toerenteller heeft een massa een geschakelde voeding (+15) vanaf kontaktslot en een draad vanaf de bobine (de kant waar orgineel de bruine hoort te zitten) 14 polige stekker achterop dash draad vanaf bobine naar poot 5 (soms nog met diode in sper naar bobine) rood of rood/zwart geschakelde + op poot 14 (bij eerdere modellen op poot 7) zwart massa op poot 2 bruin dit dus alleen als het dash van NA 1979 is geen garantie (meten is weten) Last edited by Sjeesbeest : 05-11-2009 at 21:05. |
|
|||
|
|||
hoe bedoel je met dash na 1979 bouwjaar denk ik maar de auto is wel van 79 dus je zou zeggen het ligt er allemaal al
durf het ook niet met ckr heid te zeggen grtzz |
|
|||
|
|||
meestal ligt de voedingdraad en massadraad er al wel (aangezien er meerdere componenten op het dash er ook van meegenieten ), maar in de modellen waar standaard geen toerenteller in zat moet er een draadje naar de bobine getrokken worden.
Ik snap namelijk niet wat de TopicStarter met alleen de toerenteller wil vandaar mijn vraag of die m los ergens in wil zetten ofzoooo?! Anders is het dus maar 1 draadje prikken. |
|
||||
|
||||
deze vraag is voor ene vriend van mij, die heeft hier een 78 golf gekocht met wat werk,
ik laat het hier sowieso weten of het geklopt heeft.. iig bedankt voor alle reacties al tot zover.. |
|
|||
|
|||
al wat verder? Foto's toevallig van die '78er ?
|
|
||||
|
||||
Vraag me af of het gelukt is, ik zit in dezelfde situatie
|
|||
|
|||
zie mijn post hier boven met link naar site in mijn 79er 1.1 mx zat de kabelboom al standaard in dus van 1 teller makkelijk na 2 klokken kilometerteller+toerenteller gezet
nu loop alleen de tempratuur niet op su6 |
|
||||
|
||||
ik heb ook een 1.1 mx, hopen dat die ook zo makkelijk is dan
|
||||
|
||||
het is hem gelukt
volgens mij met de link van "dobbelwobber" bedankt voor de reacties iig.. |
|
||||
|
||||
Dat driepootje (transistortje oid) tussen de km- en de toerenteller heb ik er niet op zou dat verschillen per type of moet ik zorgen dat ik 1 krijg? Zo ja kan iemand mij de gegevens doorgeven, dan bestel ik even 1 bij conrad.
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered Last edited by Mice : 13-01-2010 at 21:05. |
|
||||
|
||||
Dat driepootje is volgens mij een voedingsspanning stabilisator. Ik denk dat die van jou het niet doet.
|
|||
|
|||
zit bij jou ook niet op die plaats dan wat waar an je kan zien dat die stabilsator daar moet zitten ?
|
|
||||
|
||||
jawel de aansluiting zit er wel, maar dat ding zit er niet in.
Maargoed als iemand zon ding of een complete print heeft liggen laat het me dan svp weten Of anders hoor ik graag de spec's van het stabilisatortje / transistortje dan bestel ik hem
|
||||
|
||||
Op een nieuwere teller zit een TCA700.
Zou mij nkis verbazen asl die ook gebruikt wordt op de oude. Fixed Positive Voltage Regulator Various Output Voltage Nominal (V)=10 Load Current Max. (A)=220m Supply Voltage Maximum (V)=16 Package=SIP-tab Pins=3 Military=N