#1
|
|||
|
|||
Motor 6N 1.0 betrouwbaar of niet?
Mijn vriendin heeft een polo gezien die ze "leuk" vind.
Gaat om een 1.0 (50 hele pk's ) Mijn vraag is, is dat niet een te "licht" blok? En zijn er bepaalde problemen van bekend? Of is het gewoon "traag, betrouwbaar en zuinig" rijden?
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#2
|
||||
|
||||
Als deze 1.0 dezelfde motor is als die in de lupo ligt dan zou ik het je niet adviseren.
Dit schijnen motoren te zijn waar de bak en de motor uit 1 stuk zijn (geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen trouwens) en deze hebben de achteruit versnelling onder de 5 zitten (misschien daaraan te herkennen). Deze motoren hebben vaak last van lekke koppakkingen en die wij in onze lupo hadden hield enorm in !! Alles laten uitlezen en checken maar geen storing. Wij hebben maar besloten om er geen geld in te steken (kon van alles zijn volgens de garage, kosten konden zo oplopen tot 1000 euro) en hebben hem ingeruild op een Fox !!! Deze bevalt veel beter !! Ik spreek alleen uit onze ervaring, maar wou je die toch niet onthouden.. GR Fred
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
vriend van mij heeft een 6n 1.0 gehad
reed fijn niet hard 150 is het echt op verder niet teveel ervan voorstellen qua trekkracht mvg brian ps me vriendin heeft een 6n 1.6 8v dat rijd wel echt heerlijk dat is echt een aanrader zeer fel lekkere top 180km dus erg fijn |
#4
|
|||
|
|||
Wij hebben ook een Lupo gehad met deze motor maar ik zou dat niet meer doen...
Echt verschrikkelijk traag, een vrachtwagen inhalen is al moeilijk en normaal met het verkeer meekomen kun je helemaal wel vergeten. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Lupo heeft niet hetzelfde 1 liter blok als een polo. Polo blok heeft een bovenliggende nokkenas en lupo heeft eentje onderin liggen met stoterstangen. Weet niet wie je verteld heeft dat motor en bak uit een stuk bestaat maar dit is wel onzin. Lekke koppakking komt bij de lupo vaker voor, maar als je het zelf kunt kost het echt weinig om te doen (incl waterpomp voor 100 euro aan materiaal ) Last edited by Spierings : 29-10-2010 at 18:59. |
#6
|
|||
|
|||
zelf wel wat ervaring gehad mt deze motor in de polo van mn ex,
maar die reed prima motorisch 1 keer laten staan dat kwam door een defecte bobine, verder nooit iets te klagen gehad top van 160 ongeveer, maar als je sneller wil moet je voor een gti kijken ik had er in iedergeval niks op aan te merken en zij trouwens ook niet
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#7
|
||||
|
||||
heb in mijn 6N eeen 1000cc liggen
4vitessjes, top van145-150 op gps, ik doe met 'n tank van 40L ongeveer 560 km als ik echt rustig rijd ik vind het toch voor een 1000cc 'tje vlotjes trekken hoor 33kw = trouwens 44.88 pk |