|
|||
|
|||
bbs uit elkaar halen..
Is hier al een topic over?
Heb de boutjes eruit, de kit zoveel mogelijk verwijderd, maar nog niet genoeg denk ik. Hoe krijg ik er genoeg kit tussen uit tot ik ze met een rubberen hamer los kan tikken? bedankt, |
|
|||
|
|||
Ik heb het toen met een grote klos hout ertussen gedaan.
Grote klos hout tegen de rand en een goeie klap op de klos geven. De klos was groot zodat de druk goed werd verdeeld en ik de rand dus niet krom kon slaan of beschadigen aangezien die na het spuiten er weer op moesten. Randen gingen er redelijk snel af. Elke keer de velg rond getikt met de klos en hamer en klaar.
|
||||
|
||||
idd met grote klos hout. Of met je schoenen de onderste deel klemmen en dan als een idioot trekken aan de buitenste ring. Oppassen met los schieten, lig je opeens op je rug...
|
|
|||
|
|||
Lijkt me spannend met een klos hout en dan klappen erop.
Ik heb er geen ervaring mee, maar de kans dat je het scheef slaat lijkt me toch wel aanzienlijk. Ik zou proberen de kit op te lossen met oplosmiddel. Komt het sowieso netjes los. Zonder dat je ook maar kracht hoeft te zetten. Gr, Pim |
|
|||
|
|||
Kitrand verwarmen zodat de kit soepel en flexibel wordt.
|
|
|||
|
|||
mm kit oplossen? Met wat dan?
Verwarmen met een föhn? |
|
||||
|
||||
rubbere hamer paar stevige tikken.. niet te benauwd
|
|||
|
|||
Inderdaad klos hout
|
|||
|
|||
Quote:
Thinner of iets dergelijks. Rubberen hamer idd wat Richard zegt, lijkt me slimmer als een stuk hout. Gr, Pim |
|
|||
|
|||
Eerste rand is eraf. Flink wat moeite...
Nu zit het hart alleen nog op het achterbed even knutselen.. Overigens gewoon verwarmd. Geen mesje of hout gebruikt, alleen een paar lichte tikken met de rubberen hamer na verwarming. |
|
||||
|
||||
Die klote randen kunnen goed vast zitten, ik heb inmiddels al wat setjes gedaan.
Maar de houten klos of de kunstofhamer werken het best, en niet te benauwd !! |
|
||||
|
||||
Scheermesje tussen de helften in om de kit al wat los te snijden, verwarmen met de föhn kan geen kwaad, en vervolgens met een zware zachte rubberen hamer flink d'r op meppen.
Heb de velg tijdens het slaan gewoon vast gehouden, zo ving ik zelf de klappen wat op, zodat ik niet de hele zooi krom zou slaan.
|
||||
|
||||
kolere wat een antwoorden..
heb enkele honderden losgesneden en paar tikken en klaar. geen scheermesjes, klossen hout, thinner of andere onzin.. gewoon een stratenmakers hamer met rubberen kop, kitlaag insnijden en klaar
|
|||
|
|||
Ik heb er al wat los gehaald..
Maar zoals ik zie heeft iedereen zijn eigen ding. Maar ik heb eigenlijk nooit de kit los gesneden. Gewoon meppen haha...
|
|||
|
|||
Ok, alle 4 de buiten randen eraf...
Dat was een eitje, kit op een plekje verwijderen en dan heel even verwarmen, slaan er eraf... Nu zit ik alleen nog met de harten. Hier doe ik nu al zeker 4 uur over om ze van 1 velg los te krijgen..normaal? Komt geen beweging in! Help! En hoe zetten/hebben jullie de velg vast? |
|
||||
|
||||
Ach ja zo heeft iedereen zijn eigen "goede"manier om velgenranden los te krijgen Richard.
Heb toen gewoon met een klos vuren hout van 7x20cm ofzo rustig op de rand getikt, ging bijzonder goed. Hoe je het hart eruit krijgt geen idee. Misschien je velg ergens op leggen dat rond draaid en dan met een fohn buitenrand iets warm maken... Maar moet je eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe de harten in de bbs velgen zitten... |
|
|||
|
|||
Kun je er niet tussen komen met iets van draad ofzo?
Visdraad zal niet gaan denk ik, maar iets van dun ijzerdraad? Of met een mesje er iets langs snijden? De wielen die ik uit elkaar heb gehaald waren RM's dus dit probleem heb ik zelf nog nooit gehad. Die RM's waren met een paar klappen van elkaar af. Slijptol werkt sowieso
|
||||
|
||||
goede vraag !!!
Die van mij gaan deze winter ook effe uit elkaar... Tis men eerste keer dat ik het ga doen Ben ook best benieuwd of je de harten echt moet coaten of dat spuiten ook voldoet... En stralen? Zand ? Glasparel ? Of iets anders.. ben hier niet echt in thuis... weet alleen dat het verdomde handig is zo,n straalkast... Wat is het beste want heb ook al verhalen gehoord over putjes... Heeft iemand omgeving arnhem toevallig zo,n kast staan waar ik tegen een vergoeding binnenkort effe gebruik van kan maken ? |
|
|||
|
|||
Heb het op advies van Tom nog geprobeerd met een plamuur mesje, maar lukte niet Bob. Nadeel is gewoon dat de harten echt strak in het achterbed blijven hangen.
Ben wel erg benieuwd hoe bedrijven die dit dagelijks doen voor mekaar krijgen.. Clauw: beter maak je even een eigen topic aan. Dit gaat niet over stralen in welke vorm dan ook, alleen over demonteren. |
|
||||
|
||||
breng maar langs heb ze zo uiteen