#1
|
||||
|
||||
Turbodiesel (CY) lekt olie! [edit] nu ook diesel!
Morgen kan ik er echt naar kijken, maar het is als volgt.
in mn passat (motor in lengte) lekt de motor olie, snel ook! Het komt niet bij de kop vandaan, maar lager. het is aan de kant van het oliefilter en vacuumpomp enzo, hele hoek van het motorruim is zwart! oliefilter is aardig schoon, en zit nog vast, ook de houder heeft geen speling met het blok. wat is een veel voorkomende kwaal bij die dingen? ik heb m graag morgen weer de weg op, anders moet ik veel kilometers gaan maken met de audi turbo $$$ laat maar horen, dan kan ik morgen met verse tips aan de slag thanks
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius Last edited by Zollie : 23-10-2010 at 16:24. |
#2
|
||||
|
||||
Sensor in de zijkant van de cilindrkop? krukas keerring? of misschien de olie leiding van de turbo?
|
#3
|
||||
|
||||
krukas keerring... dan zou het hele blok er even uit moeten toch?? maar zou je dat niet merken aan je koppeling? zou die dan niet vet/slecht zijn?
rest ga ik eens bekijken, wat een rotweer om dat te doen zeg meer tips zijn welkom!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#4
|
||||
|
||||
nog nooit meegemaakt, het oliefilter lekte bij het randje. Niet bij de aansluiting, maar daar waar het deksel op het filter zit gemaakt. met nieuw filter lekt ie nu niet meer.
Maar onder de kap viel me nu een diesellek op als je onder de pomp kijkt ligt er op de rand van de kop een plasje diesel, droogmaken heeft geen zin, t ligt zo weer vol en hij maakt mooie plasjes... Het lekken lijkt te gebeuren bij de voorkant van de pomp, aan de onderkant. dus bij de distributie. Wat zit daar voor iets wat zomaar kan lekken? kan er niet goed zien, dus nu zijn alle tips over dieselpompen welkom!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#5
|
||||
|
||||
ok, zaterdag zit erop, het lijkt de enige naad te zijn die onderop te vinden is, de aansluiting van de koudstartkabel.
heeft iemand dit wel eens gehad? het lijkt me een bijzonder lastige klus om daar bij te komen zonder e.e.a. uit te bouwen... pff, morgen dus weer een dag vol frustraties...
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#6
|
||||
|
||||
wat jij bedoelt daar zit een plaatje onder met 2 torx schroeven.
Daar moet de pomp van het blok af om eraan te komen. Die rubber zit in een revisiesetje dat kost ong. 12 euro bij de bosch service. |
#7
|
||||
|
||||
Die as van de startversneller lekken ook wel eens.. ik heb voor een golf 2 zo'n pomp toen naar een "diesel centre" gebracht. Dat busje boven op in de pomp ging nog wel om zelf te doen, maar die startversneller heb ik laten doen.
|
#8
|
||||
|
||||
slotje, lekt geen olie meer.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |