#1
|
||||
|
||||
golf 1 g60 plug and play ?
effe een vraagje
zijn er veel aanpassingen nodig om een g60 motor van een corrado in een golf 1 te leggen het gaat om een golf 1 met al een big block erin hoorde van een garagist dat het niet zomaar zou passen |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, dit past helaas niet zomaar. Als je zelf de steunen maakt en de G60 bak gebruikt dan moet je de bovenste baksteun en de achterste in ieder geval zelf maken. Aan de distributiezijde kun je de originele Golf 1 steun vrij simpel passend maken en ook de voorzijde is geen probleem. Het spruitstuk van de Golf 1 GTI past gewoon. Bij gebruik van de G60 bak moet je de koppeling ombouwen naar mechanisch door de hydraulische koppelingscilinder weg te nemen en er een mechanische van een T4 bus op te zetten ( voor zover ik het me nog herinner want het is al weer 11 jaar geleden...). De kabelschakeling kun je inbouwen door 2 gaten in je schutbord te boren. Het gat waar de pook komt moet volgens mij iets groter om het schakelmechanisme goed te kunnen plaatsen. De intercooler van de Corrado past niet want die is te vierkant, beter is er 1 te nemen van bijv. een Mercedes Sprinter. Een leuk project om te doen en erg gaaf om in te rijden. Succes!
__________________
Groeten, Marc (Weet wat je zegt, zeg niet wat je weet) |
#3
|
|||
|
|||
Steun distributiezijde past er zo op. Echter aan deze kant van de PG motor zit wel een plaatje met een o-ring. Deze dicht een opening van het koelwater af. Hierover komt de motorsteun of de motorsteun moet vlak gemaakt worden zodat het gat goed afgedicht wordt.
Het makkelijkste is een PG motor met een 16v bak. (stangen geschakeld) Ik heb zelf een paar jaar met de originele Golf I GTI bak gereden...probleemloos. Intercooler van een Sprinter is het mooiste echter dan moet de accu achterin geplaatst worden. Ik zelf heb een tijd zonder IC gereden....je mist dan wel een stuk vermogen. Inmiddels heb ik nu wel een IC erin zitten, dit in combinatie met een 16vG60. Ook met goede scirocco 16V bak. Geen kabelgeschakelde bak... Eigenlijk is het op deze manier bijna plug and play... Last edited by Hannibal65 : 15-10-2010 at 15:17. |
#4
|
||||
|
||||
Als je een beetje vermogen uit de motor haalt ben je beter af met een kabelgeschakelde bak, de steunensets om deze in een Golf 1 te kunnen bouwen heb ik op voorraad.
Voor de rest is het idd vrij simpel zoals hierboven ook beschreven staat.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#5
|
||||
|
||||
ok aan deze info heeft mijn broer wel wat
hij is van plan een golf 1 te kopen en de motor van zijn corrado hier in te bouwen |
#6
|
||||
|
||||
Golf 1 met een G60 is redelijk te doen. Echter wat hierboven al is genoemd. Met een beetje vermogen gaat de 020 bak het niet lang houden.
Maar de Corrado bakken zijn een killer voor een vlote Golf 1 G60. Mav de Corrado atb bak is waardeloos. Zelfs met veel vermogen past die bak niet bij de Golf 1. Verder wordt het steeds lastiger om de mechanische koppelingshevel te vinden. Die worden schaars en duur. Nieuw niet meer te krijgen. De Corrado als basis is leuk maar je kunt nagenoeg niks gebruiken. Motor - kabelboom - luchtfilter. De rest is voor een Golf 1 ombouw eigenlijk nutteloos. Op een paar slangen na. Waar je veel mensen niet overhoort is de radiateur. De kleinste Corrado radiateur is 43cm en te groot voor de Golf 1. Moet je een oplossing voor vinden. En rijden met een kleine radiateur is vragen om elende. 8 jaar terug reed ik met een kleine radiateur en 223pk. Dat was even gas geven. Water aan de kook en afkoelen maar. De sprinter interkoeler is een cheapsolution maar ik vind het niet echt lekker passen. Voor veel vermogen is deze tevens niet echt geschikt. Mooiste oplossing is de Golf G60 interkoeler. Daarvan korten ze de bovenste 2 rijen in. Of je moet de handel echt ombouwen dan kun je deze in zijn geheel kwijt. Daarnaast zijn er nog tal van andere kleine dingen waar je een oplossing voor moet bedenken. Verder kun je nog gaan zoeken want er zijn al veel topics gemaakt over de ombouw. |
#7
|
||||
|
||||
hierboven staat al alles wat je te doen staat.
maar ja kan probleemloos een intercooler van een sprinter gebruiken zonder dat je de batterij hoeft te verplaatsen. En koelt meer dan voldoende! heb hem zelf namelijk ook in de mijne zitten. greatz |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Dan ben ik wel eens benieuwd hoe je dat opgelost hebt met die IC. Of heb deze ingekort? Gr. Han |
#9
|
|||
|
|||
gewoon de accu schuin in de auto plaatsen kijke ff onder [watergekoelde projecten golf1 20vt ombouw] deze motor hebben wij geplaatst en ook daar is de accu scheef in gezet. past perfect.
mechanise koppelingshevels zijn gewoon nieuw verkrijgbaar, das gen enkel probleem kost meen ik 90 euro nieuw. sprinter ic past ook perfect, maar er zijn genoeg alternatieven. radiateur is ook geen probleem, radiateur van een ibiza cupra is het grootst wat er in past! dan kunne komen de flenzen van je sprint ic er nog net om heen. en de hoogte is het zelfde als van een golf1. waarom geen 20vt ombouw?! voor een goede g60 ben je het zelfde bedrag kwijt! [g-lader drama] |
#10
|
|||
|
|||
[inbouw 20vt golf 1] zo heet het topic staan onder watergekoelde projecten.
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
omdat de g60 motor ongeveer een 70000km geleden volledig gereviseerd is de lader ongeveer 40000km geleden dus die zou voor de zekerheid nog eens opnieuw mogen gebeuren er is sinddien bijna alleen maar rustig mee gereden en is volledig standaard dus zal nog wel een aantal km meekunnen denk ik zo Last edited by sander_beer : 15-10-2010 at 21:15. |
#12
|
||||
|
||||
Het is vaak gekloot met die G-Laders maar het geluid is niet te overtreffen.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt maar met 300pk is het over en uit. Meer is moeilijk en kost te veel geld. Deze zomer is het ook einde verhaal voor mijn G60 tijdperk. Gaat de motor in de vitrinekast. Vind de VWmotorsport onderdelen te speciaal om te verkopen. |
#14
|
|||
|
|||
dan heb je gelijk maar ik dacht dat je nog een motor moest kopen en dan is het verschil niet zo heel erg groot een goede g60 vinden is moeilijk!
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Kun je dit nader uitleggen? (het dik gedrukte?, nee niet gti1-g60) Last edited by papascal : 16-10-2010 at 22:42. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
?? De 02J bak die ik gebruik is bij 7000rpm als volgt. (motor max 8200rpm) 61,73 111,32 143,47 197,79 245,45 Een 7G 020 bij 700rpm. (golf 1 gti 83) 59,54 96,89 142,64 181,77 230,78 De 02a ATB bij 7000rpm (corrado) 54,04 96,55 152,03 210,02 271,63 Kort/Kort/Lang/Lang/Lang De 3-5 zijn veel te lang voor de toeneemende luchtweerstand van de Golf 1. Van 100 -> 150 in 3 gaat nog. Maar van 150-210 duurt veel te lang. 210-270 is onnodig lang. En die top is onzinnig. In een golf 1 is 230 meer dan hard zat. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Een Golf I is inderdaad niet voor snelheden boven 200km/h gebouwd. De deuren komen op gegeven ogenblik naar buiten.... |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
intercooler zit onder de plaat waar het slot inzit van de motorkap. zal eens foto maken en posten |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ik bedoel eigenlijk hoe je dat opgelost hebt met de accu, ik las al ergens dat deze schuin geplaatst wordt. Dit ivm de inlaatbuis. Is dat bij jou ook zo? |
#20
|
|||
|
|||
Duidelijk verhaal, bedankt daarvoor.
Quote:
|