#1
|
||||
|
||||
demontage cylinder kop vragen
hallo iedereen,
rond een uurtje of 12 vol goede moed begonnen met het demonteren van mijn cylinderkop, het was bijna, nou ja bijna..klaar. ik moest nog 8 boutjes... de cylinderkopbouten. en wat zag mijn oog, dit zijn een of andere oost duitse inbussen waar dus geen enkele van mijn doppen of sleutels in of op past. wat zijn dit voor dingen, het lijken wel torxen maar met veel meer tandjes, en nog veel belangrijker, hoe krijg je de etters los? ik hoop dat er iets van te zien is.. ter illustratie nog deze (toen ik toch bezig was): en tot slot... misschien iemand die zo kan zien wat voor een nokstok dit is??? dank bij voorbaat
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#2
|
||||
|
||||
Het zijn er 10...en het zijn 'gewone' VW 12punts torkx bouten. Bitje kun je bij alle automateriaalzaken kopen.
Dat ziet er uit als een nokstok van een 8V :p
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
het zijn er idd tien ja.... oeps, zou ik er zo maar 2 vergeten zijn..
ok en 'gewone' bouten dus..... nostok is idd 8v.... maar iemand de specs ervan, en heeft het zin om er een andere in te hangen na kopbewerking.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#4
|
||||
|
||||
berendd, post eens een pic van jouw passat, en wat voor blok hangt erin? (code?) en wat voor carb heb je er op zitten?
|
#5
|
||||
|
||||
dit is de passat ongeveer een half jaar geleden. er hangt een 1.8 blok in 90pk code weet ik zo niet, de kop moet gereficeerd worden, (nieuwe klepsteelrubbers in ieder geval (zitten die wel in een hydro kop...?)) en dan moet ie uit elkaar en toen dacht ik dan laat ik m gelijk bewerken bij serge. er zit gewoon de originele pierburg 2e3 op.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
||||
|
||||
Da's toch een Santana?
Klepsteelrubbers zitten net zo goed op een hydraulische stoter kop.
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
bij de latere modellen heette ie ineens passat. was beter voor de verkoopstrategie.
|
#8
|
||||
|
||||
is idd een later model.. 1986
dus heet gewoon passat, was ook wel ff verbaasd toen ik m zag... zijn er helaas niet veel meer van.. maar die van mij is nog in goede staat, behalve de lak dan (veeeeel krasjes) blokkies zijn trouwens geweldig 1.8 carb blijven maar lopen die van mij heeft al 312000 op de tellert en superlekker rijden start alleen slecht laatste tijd, en dat zouden de rubbers kunnen zijn, maar reviseren kan sowieso geen kwaad.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#9
|
||||
|
||||
De maat van die 12 kant inbussen is 12 dacht ik
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
klopt, Torx M12, twaalfkant |
#11
|
||||
|
||||
ze noemen het ook wel innerfierzahle (op ze duits)
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |