|
|||
|
|||
airco en turbo
Sinds mijn nieuwe turbo (vandaag auto (Golf 4 TDI) opgehaald) er op zit lijkt er iets raars te zijn. Wanneer ik mijn verwarming aan heb is er niks aan de hand (op de econ stand). Zodra ik hem op de "auto" stand zet begint hij moeilijker te lopen en klinkt het als men met klikklaks tikt. Wie herkend dit, en wat kan dit zijn? Zet ik hem daarna op econ of uit is het weer weg. Anders Jos nog maar een bellen als dit met elkaar in het verband staat.. . Ik zie wel dat ze de radio er uit hebben gehad!!
Nu heb ik op inet gezocht naar climatronic. Met de resirculatieknop en econ knop 3 sec. in gedrukt verschijnt de code 4b6 en daarna (wanneer ik op temperatuur plus gedrukt heb) code 318. Wie kan mij zeggen wat ik hier mee moet? In vagcom 4b6 --> 01206 --> Signaal voor Tijdsduur Kontakt Uitgeschakeld 318 --> 792? --> drukschakelaar airco F129 Last edited by Marcoiii : 14-03-2011 at 20:49. |
|
|||
|
|||
Airco niet goed gevuld?
Of te veel gevuld?
|
|||
|
|||
Het gekke is dat hij voordat de turbo er op kwam dit niet deed, dus ik denk het niet..
|
|
|||
|
|||
Misschien ook wel makkelijk als je even vermeld om wat voor een auto het gaat?
|
|||
|
|||
aangepast, sorry .. Het lijkt alsof de compressor niet aanslaat oid.. Maar het gekke is dat het gebeurd is nadat de andere turbo er op is gekomen..
|
|
|||
|
|||
Even airco laten controleren (drukken), draaien de ventilatoren wel gewoon ? ?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Deze moeten meteen draaien bij het starten van de auto? Nee toch? Ik laat hem niet op "auto" staan, of recirculatie staan.. klinkt niet fijn. |
|
|||
|
|||
Quote:
Niet meteen maar wel als de airco even aan staat. Als deze niet draaien gaat de aircopomp veel lawaai maken en loopt de druk op voordat de pomp uitgeschakeld wordt door de druk sensor. Als deze de pomp niet uitschakeld blijft de druk oplopen. Daarom is het verstandig om de drukken te controleren, weet je meteen hoe deze werkt. |
|
|||
|
|||
Hoe gek het ook klinkt, als ik er zo mee rijd doet hij het niet.. Laat het eerst ff zo, op den duur maar eens uitlezen Thanx nog mensen!
|
|
||||
|
||||
als ik mijn auto (ook golf 4 tdi) van eco op auto zet hoor ik wel dat de motor iets zwaarder begint te lopen zeg maar niet dat het echt opvalt
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dat kan als de ventilators niet draaien, dus het kan toch. Als rijdt krijgt de airco condensor rijwind waardoor de druk niet zo hoog oploopt. Als je dan stil staat stijgt de druk wel. Zou een stukje rijden met airco aan, dan stoppen en snel de motorkap open doen en kijken of de ventilators draaien. |
|
|||
|
|||
Thanx voor de tip, zal eens testen!
|