Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-11-2009, 19:25
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default injectoren vervangen

hoe vervang je de injectoren eigenlijk bij een 1300i NZ?

gewoon trekken en voor het monteren weer terug duwen op hun plek?
moet ik dan nog meer vervangen rubbertjes misschien ? heb er nog nooit aan gezeten namelijk vandaar
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #2  
Old 29-11-2009, 20:26
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Ik zou de o-ringen vervangen, kun je zo halen bij een revisieboer (dealer is daarmee een stuk duurder).
Eruit gaat het gemakkelijk met een steeksleutel tussen injector en spruitstuk (uit m'n hoofd: maat 17).
Wat goed als een hulpmiddel werkt bij het in en uitbouwen is carburateurreiniger, hiermee de o-ringen even inspuiten.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 29-11-2009, 21:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Injectorrail eerst verwijderen en dan de injectoren
Als je ze terug zet even insmeren met zuurvrije vasseline [de rubberringen]
Reply With Quote
  #4  
Old 30-11-2009, 12:02
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

thanks jongens daar kan ik wel wat mee

ga vanmiddag even kijken of het lukt anders doe ik dat van t weekend even
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #5  
Old 01-04-2010, 12:03
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Even een nieuwe vraag in een oud topic:

Bij het vervangen van de injectoren, kun je dan het beste:
- de twee benzineslangen op de drukregelaar los halen?
- of kun je gewoon de complete rail loshalen en de injectoren eruit trekken?

Met andere woorden: Waar zit nog druk op in rust en hoe kom ik niet onder de benzine te zitten?

Gr Johan.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-04-2010, 17:30
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Voorzichtig de leidingen loshalen
Er komt altijd[als het systeem goed is]benzine onder druk uit
Reply With Quote
  #7  
Old 07-10-2010, 08:10
magik17 magik17 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,233
Default

Even oude topic bovenhalen, hoe verwijder je best de injectoren bij een EV blok 1.8 8v?

Soms foto's/tips?
__________________
http://img714.imageshack.us/img714/5719/stoffelvag.jpg

Proud VAG NATION MEMBER "27-06-10"
Reply With Quote
  #8  
Old 07-10-2010, 18:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by magik17
Even oude topic bovenhalen, hoe verwijder je best de injectoren bij een EV blok 1.8 8v?

Soms foto's/tips?

Leidingen vast laten en dan met een grote schroevendraaier[onder de wartel] eruit wippen
Terugplaatsen met nieuwe rubberringen en die dan ook insmeren met zuurvrije vaseline
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum