|
||||
|
||||
vraagje 1.1
Hej iedereen,
Ik heb voor men broer hier een MK1 van 1980 staan met een 1100cc motortje in. Ding draait voor geen meter. Heb al wat nagekeken en ga morgen de carbu afbouwen en opkuisen. Zal hier wel een projectje over starten maar heb nu ff een vraagje. Als ik de auto start krijg ik benzine maar als ik hem stil leg zie ik dat men filter (in de toevoerleiding naar de pomp) terug leegloopt. A) is dit normaal? B) Zo nee, is dan men pomp kapot of moet ik ergens een terugslagklepje gaan zoeken? Het is een pompje dat door de nokkenas word aangedreven. Grtz Jel
|
||||
|
||||
Niemand die een idee heeft?
Mijn logische redenering is dat de pomp normaal zou moete afsluiten als ze stilligt en de benzine niet mag terug lopen maar ik weet niet of dit klopt. Heb hier de vraagbaak liggen van de 1.1 maar ik vind er eig nx van terug. Heb vandaag nieuwe pomp besteld alsook pakkingen olie en luchtfilter en zal morgen alles terugin elkaar proberen te zetten. Grtz Jel
|
||||
|
||||
Heb zelf ook een 1100 uit 1980 en bij mij is dat benzinefilter ook altijd (nagenoeg) leeg
Ik zal eens kijken of die met lopende motor volloopt . . . gr M |
|
||||
|
||||
Quote:
K bedankt. Ben daarstraks al ff aan het testen geweest. Mss dat ie vol moet blijven dmv het vacuum in je carbu. Alles ligt er momenteel af. Heb al een andere pomp geprobeerd en merk toch een verschil in aanzuiging. Ik ga direct ff project starten met foto's.
|
||||
|
||||
het is toch logisch dat hij weer terug leeg valt? de tank en de benzine leidingen hangen lager. bij mijn eigen golfje zit het benzine filter in een stukje leiding dat schuin naar beneden afloopt de andere kant op, dus blijft altijd wel iets van benzine in staan. maar als hij loopt zie je het goed voorbijkomen.