|
|||
|
|||
Bakcode en aandrijfassen
Ik zit hier met een probleem. Gisteren heb ik een schroefset op m'n Golf gemaakt. Toen ik een rondje wou rijden kwam ik met uitparkeren stil te staan zonder aandrijving. Vandaag gekeken, bleek dus de buitenste homokineet van de korte as helemaal op z'n eindje te zijn. Nou is waarschijnelijk het probleem dat de as die er nu nog onder zit te kort is.
Mijn blok is een van alles wat: - Golf 2 1.6TD - GTI versnellingsbak (type onbekend) - Waarschijnlijk verkeerde aandrijfassen Vandaag ook het type gezocht van de versnellingsbak, en dit is wat ik heb kunnen vinden: Mijn vraag is dus, welke bak is dit, en welke lengte aandrijfassen moeten er eigenlijk onder? Last edited by svdh : 20-02-2011 at 16:08. |
|
||||
|
||||
Je bak is een 4+e bj 28-4-'83 er zit een lange 5 op.
Verder kan ik je niet zo veel van de aandrijf assen vertellen,heb je wel de 90 mm homokineten er op zitten? |
|
|||
|
|||
Weet ik zo niet, van de homokineten. Maar, 4+E weet je dat zeker? Vind de 5 namelijk niet zo lang.
Maar het probleem is nu dus, dat de assen waarschijnlijk net iets te kort zijn, en dat door het verlagen ze nog verder uitgerekt zijn waardoor er een homokineet kapot is gesprongen. Ik moet dus weten wat er wel op moet/kan. Liefst zo snel mogelijk ook Last edited by svdh : 20-02-2011 at 17:54. |
|
||||
|
||||
De korte is 445,5 mm
De lange is 658 mm Je kunt een langere eind overbrenging/kroon pion laten plaatsen of een 4T nemen. FJ heeft een 3.89 kroon pion En een 4T een 3.68 kroon pion |
|
|||
|
|||
Versnellingsbak is prima, verhoudingen zijn eigenlijk precies goed voor de 1.6TD. Ik zit nu dus alleen met het feit dat de aandrijfassen voor geen kant kloppen.
Die lengtes die jij geeft, zijn die met of zonder homokineten gemeten? Dan kan ik morgen even gaan meten wat ik nu heb. |
|
||||
|
||||
Zonder homokineten.
|
|
||||
|
||||
aslengte links 537.5 mm
aslengte rechts 750 mm Dit zijn de lengtes inc homokineten. Door de as rechtop te zetten op de homokineet van de bakzijde meet je eenvoudig de totale lengte. |
|
|||
|
|||
Vandaag even gemeten wat er nu in zit. Van flens versnellingsbak tot einde as (zonder buitenste homokineet dus) maar 41cm...
Net even een aandrijfas opgehaald van een Golf 2 diesel, die is incl. homokineten ongeveer 54cm, dus de goede! Morgen er even in proppen en hopen dat het goed gaat. |