#1
|
||||
|
||||
Speling op remblokken VWII klauwen
Ola,
In de VWII klauwen van mijn Santana zaten origineel 239x12mm massieve schijven met bijbehorende remblokken. Nu heb ik dit veranderd door er geventileerde (ATE) schijven in te monteren met nieuwe blokken. Echter zit er speling op die blokken, en wel in de lengterichting Als ik de rem aanzet bij het remmen hoor ik een lichte tik en als ik dan de rem weer loslaat een constant getik van de voorkant, onderzoek wees uit dat het de blokken zijn die dus kunnen bewegen, ongeveer 3 a 4mm. Zie deze foto voor het idee: De blokken zijn van Meyle, 15,3mm dik (de dikte is prima) en besteld volgens OENr: 191 698 151 G Heeft iemand ervaring met verschil in remblokken (afgezien van de dikte) in een VW2 remklauw? Ik heb nu voor de zekerheid al even naar mn onderdelenboer gebeld en om een ander setje gevraagd, maar als die ook niet passen, wat dan? Is dit gewoon een typisch gevalletje van brakke (imitatie) remblokken? |
#2
|
|||
|
|||
Je hebt de plaatjes denk verkeerd die tussen je blok en de houder zit.
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
||||
|
||||
$%^# ja zit nu net zelf ook de foto's met de exploded views te vergelijken... Even proberen
|
#4
|
|||
|
|||
En lukt het?
__________________
Jetta mk2 |
#5
|
||||
|
||||
Jup, 1 kant gedaan, nu ff eten, dan de andere kant nog, ik zal even een foto maken van mn fout. clipje moet ertussen ipv erachter.
|
#6
|
|||
|
|||
Ik heb het ook eens gehad, maar toen lag het toch echt aan de blokken... Toen maar Textar gemonteerd en dat was perfect!
|
#7
|
||||
|
||||
Juist ja, daar twijfelde ik ook aan, maar ff goed gekeken en:
Dit is fout (zo zaten de vorige blokken ook gemonteerd daarom had ik het ook zo gedaan): Maar zo moeten de clipjes erin: Net ff een rondje gedaan, probleem is verholpen Ik moet de klauwen maar wel nog een keertje netjes maken zie ik |
#8
|
|||
|
|||
Gelukkig is het verholpen.
__________________
Jetta mk2 |
#9
|
||||
|
||||
nog even een vraagje, vandaag heb ik ditzelfde klusje ook gedaan, maar de handel past niet fatsoenlijk op de fusee.
beide blokken zijn 15mm dik en de schijf is 20mm dik. komt op totaal 50mm. de oude masieve schijven hadden een totaal dikte van 42mm. jij zegt dat de blokken 15,3 mm zijn, en op de foto past het wel goed, zijn beide blokken 15mm? doe ik wat fout, of heb ik echt een set blokken voor massieve schijven gekregen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je wel vwII klauwen ? ? Als ik voor mijn golf 1800 '86 (met massieve schijven) op hbase.nl kijk heb ik de volgende maten schijf = 12mm remblok =19.7mm Dus 12 + (2x19.7) =51.4mm Last edited by Spierings : 02-10-2010 at 23:03. |
#11
|
||||
|
||||
Ja weet ik zeker is op de foto te zien, ik begrijp het niet helemaal..
op kenteken behoor ik massieve schijven te hebben. met 19mm blokken. nu zitten er 20mm schijven, met 15mm blokken en dan krijg je dit.. bij jou lijkt het binnenste blokje iets dunner te zijn, kan dat? hij sluit ook helemaal netjes op het fusee, maar niet bij mij.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 03-10-2010 at 11:27. |
#12
|
||||
|
||||
opgelost.......
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
||||
|
||||
Hoe heb je het opgelost dan? Mijn blokken zijn even dik, 15,3mm.
|
#14
|
||||
|
||||
Die klemmetjes van de foto's van Boeie zitten sowieso verkeerd , maar als zo je speling weg is ,dan kan het ook ,maar ze horen andersom zoals op de foto's van tim j .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Vreemd, op de exploded view staat het anders (zoals ik het nu heb zitten)... Maar bij de oude blokken zaten ze wel zoals bij Tim.
|
#16
|
||||
|
||||
Hier en daar wat gladgeschuurd om nog 1 mm te winnen, zo 'vertrouw' ik het wel.
de klipjes eronder duwen lukt wel aan 1 kant, mar dan schuiven de blokken niet meer. vandaag dikke ellende gehad met de andere kant, de klauw bouten zaten geborgd met loctite. ja fijn, het zit vast, het kutte, het zit vast. de bout breekt netjes af in de fusee. fijn! paar uur bezig geweest om de resten uit te boren, linkse tap erin en draaien maar. en natuurlijk is het zondag.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 03-10-2010 at 23:28. |
#17
|
||||
|
||||
beste mensen,
kun je die veertjes ook los bestellen??(zie foto) of krijg je ze bij je nieuwe remblokken bijgeleverd?? ik ga zo nieuwe schijven en blokken kopen, maar mis 1 zo veertje.. alvast bedankt..
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Als je nieuwe blokken koopt hoort er ook een setje veertjes bij te zitten |
#19
|
||||
|
||||
klopt, ander peuter je op de sloop eentje los..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#20
|
||||
|
||||
Ze zijn wel los te bestellen, Bosch levert ze onder andere los...
http://www2.carparts-cat.com/pkw/pa...0&VID=151656262 BOSCH 1 987 474 137 |