Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-09-2010, 16:29
Bendert's Avatar
Bendert Bendert is offline
VW Enthousiast

Default Draagarm Golf 3 onder Golf 2

Past een draagarm van een Golf 3 onder een Golf 2? Ik krijg het idee van niet. Voor de APK moest de draagarm worden vervangen en een kennis van ons zei dit wel te kunnen doen. Hij zei dat de draagarm van een golf 3 paste (tsja ik heb er geen verstand van) en heeft hem er onder gezet. Wiel staat nu schuin naar binnen zag ik en de aandrijfas is nu kapot.

Heb inmiddels een andere aandrijfas opgehaald die ik er dan maar door de garage op laat zetten. Zou er dan ook een andere draagarm op moeten? Is handig als ik dat gelijk weet, zodat ik niet onnodig naar de garage heen en weer blijf gaan.

Waarschijnlijk is hij aan het prutsen geweest en ben ik nu een hoop geld en ellende verder.
Reply With Quote
Old 25-09-2010, 16:31
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Quote:
Originally Posted by Bendert
Past een draagarm van een Golf 3 onder een Golf 2? Ik krijg het idee van niet. Voor de APK moest de draagarm worden vervangen en een kennis van ons zei dit wel te kunnen doen. Hij zei dat de draagarm van een golf 3 paste (tsja ik heb er geen verstand van) en heeft hem er onder gezet. Wiel staat nu schuin naar binnen zag ik en de aandrijfas is nu kapot.

Heb inmiddels een andere aandrijfas opgehaald die ik er dan maar door de garage op laat zetten. Zou er dan ook een andere draagarm op moeten? Is handig als ik dat gelijk weet, zodat ik niet onnodig naar de garage heen en weer blijf gaan.

Waarschijnlijk is hij aan het prutsen geweest en ben ik nu een hoop geld en ellende verder.

Nope, die van een golf 2 zijn iets kleiner dan die van de golf 3 waardoor je de wagen niet uitgelijnd krijgt.

Edit: dan zou ik die kennis van jou je nieuwe aandrijfas laten betalen want de reden waarom die stuk is, is omdat de draagarm van de 3 er onder zit. 100% zeker van

Grtz Jel

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 25-09-2010, 16:34
jeffGolfMK2VR6's Avatar
jeffGolfMK2VR6 jeffGolfMK2VR6 is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Bendert

gaat inderdaad niet wat hier boven ook gezegt word
het past allemaal maar de draagarm van een golf 3 is breeder dus staat je wiel ook verder naar buiten,en dus is je aandrijfas er ook tekort voor

succes ermee
Reply With Quote
Old 25-09-2010, 18:40
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

De te lange draagarm trekt de kineet kapot, gewoon een 2 arm erin kosten nieuw incl rubbers niet de kop
Reply With Quote
Old 25-09-2010, 20:19
Bendert's Avatar
VW Enthousiast

Dus als ik het goed begrijp moet er ook een nieuwe homokineet in?
Reply With Quote
Old 25-09-2010, 21:12
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

99% zeker is de binnenste kineet kapot. Waarschijnlijk is een complete as van de sloop geodkoper dan een nieuwe kineet. uiteraard wat je zelf wil natuurlijk..
Reply With Quote
Old 25-09-2010, 21:39
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore

ebay.de binnenste kost ongeveer 20 euries draagarm 15 euries dit weekend ook weer setje besteld
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Old 26-09-2010, 18:58
Bendert's Avatar
VW Enthousiast

Dat valt mee. Heb in ieder geval een aandrijfas voor 30 euro opgehaald gisteren. Mijn vrouw is morgen vrij, mag die even speuren naar een draagarmpje inclusief rubbers. Red ik helaas niet meer binnen de termijn van de herkeuring, dus zal helaas opnieuw gekeurd moeten worden.
Reply With Quote
Old 26-09-2010, 19:33
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Draagarm van golf 3 van 92 is gelijk aan die van een golf 2 .
Volgens mij vanaf '95 zijn ze breder , heb ze beide wel liggen(voor eigen reserve) , toevallig dit weekend nog door de handen gehad .
M'n vaders golf '92 er Mk3 heeft er ook 2 onder van een golf 2 ,zijn identiek .

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
Old 26-09-2010, 20:41
indewarre's Avatar
Postwhore

vandaag besteld op ebay 2 draagarmen met rubbers voor 15,70 pst direct ook maar ff een homokineet besteld van 22 euro en een homokineet voor mijn broertje voor 30 euro aan de bakzijde incl verzendkosten iets van 97 euro

ik laat me niet meer oplichten in nl met die kartelvorming hier (betaal hier 60 euro pst voor de zelfde draagarm en 100 voor dezelfde homokineet)
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Old 30-09-2010, 21:52
Bendert's Avatar
VW Enthousiast

Heb ook ff op Ebay gekeken en bepaalde autosites bieden het spul spotgoedkoop aan. Je gaat je haast afvragen of het met dat spul APK goedgekeurd wordt. IK denk dat ik maar een setje draagarmen bestel. Fuseekogels en rubbers zaten erbij als ik het duits mag geloven.

http://cgi.ebay.de/2-QUERLENKER-VW-...=item5adc5dd00e
Reply With Quote
Old 30-09-2010, 21:57
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore

waarom zou het niet goed zijn? ik heb er ook veel weg en ze geven gewoon 3jaar garantie!! althans waar ik het gekocht heb, maar al leeft het een jaar of wat dan koop je gewoon weer nwe,voor dat geld

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
Old 01-10-2010, 16:08
indewarre's Avatar
Postwhore

maandag betaalt en vandaag al binnen superservice lekker aan het sleutelen vant weekend

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Old 01-10-2010, 18:05
Bendert's Avatar
VW Enthousiast

Ik ben zo stom geweest om met paypal te betalen. Duurt eeuwen heb ik alweer gezien. Had het beter rechtstreeks via de bank moeten betalen.

Thanks allemaal voor de hulp in ieder geval.
Reply With Quote
Old 01-10-2010, 19:15
indewarre's Avatar
Postwhore

yup gaat veel sneller, let altijd wel ff op de procenten waarderring van klanten ik had besteld bij atp deze heeft 100%

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Reply

Posting Rules