#1
|
|||
|
|||
vraag over bougie's
Hey,
Nadat alles is aangesloten en ook daadwerkelijk werkt(mk1 met g40http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7033) ff een stukie rijden.... Maar helaas, daar had ie niet echt veel zin in: Stationair lopen doet ie op zich wel prima(heb nog wel een eigenaardigheidje: bougiekabel eraf trekken bij lopende motor--> geen veranderingen, terwijl de stationair loop dan echt wel anders hoort te zijn(type trekker, horten en stoten) 2 kabels eraf--> nog steeds blijft blok lopen en de weg op(althans, dat was de bedoeling...) * slecht trekken * slecht/laat reageren op toerentalwisselingen met andere woorden: NIET ECHT VAN Z'N PLEK TE KRIJGEN!!! Even gekeken naar de bougie's, zitten in van BERU. Nu staat in de vraagbaak een tabel met daarin type bougies voor alle motorcode's en bij py staat alleen een type van Bosch. Dus foute bougies--> oorzaak van mijn probleem??? Zat zelf nog te denken aan andere brandstof(super ipv euro) omdat ie gewoon blijft lopen als ik er 2 kabels af trek wie heeft er een ideetje????? groet, roald |
#2
|
||||
|
||||
super ipv euro maakt niet uit, is alleen voor slijten van kleppen van oude auto's
maar 95 of 98 wel, maar ik neem aan dat je er al 98 in gooit. wat je kan proberen is een octaanverhoger. en foute bougies lijkt me stug, eerder verkeerd afgestelde ontsteking.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#3
|
||||
|
||||
loopt ie wel mooi "rond" stationair??
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
andere(lees: juiste) bougie's erin gedaan. loopt stationair goed, maar maakt nu wel meer toeren dan stationair met de andere bougie's. Dus ontsteking ff beetje terug draaien en dan weer eens kijken
Zit op dit moment euro 95 in, zonder octaanverhoger. |
#5
|
|||
|
|||
Ga absoluut voor de bougies die VW aangeeft -> BOSCH W5DPO.
Zijn niet goedkoop (±20 euro per stuk), maar gaan lang mee, en hebben de juiste specificaties. Verder zou ik eens goed naar de bougiekabels en rotor/verdelerkap kijken. Waarschijnlijk is een of meerdere daarvan defect.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
|||
|
|||
2F G40 kan zowel op 95 of 98. De eerste kan wel wat minder vermogen geven.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
|||
|
|||
En als ik jou was zou ik de motor eens goed af laten stellen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
|||
|
|||
heb idd de bosch bougies erin zitten , waren 17 euro het stuk, dus ff een investering gedaan.
rotor/verdelerkap zijn al nieuw, bougiekabels lijken mij nog goed, maar wie weet en dennis, je laatste tip zal waarschijnlijk de beste zijn!!!!! dus dat zal ik dus ff laten doen |