|
|||
|
|||
diesel toerenteller en blaasstand
Twee kleine vraagjes (gaat over 1988 1.6D golf 2)
- Mijn toerenteller begon te zwaaien net alsof mijn V-riem doorslipte, deze aangespannen (stond niet echt los) en contactjes van W-klem en klem aan batterij gereinigd. Nu werkt mijn toerenteller totaal niet meer, kan ik de W-klem op de alternator gewoon met een multimeter uitmeten? Of heb ik hiervoor een scoop nodig voor de pulsen die eruitkomen? - Mijn blower werkte altijd perfect maar op stand 3 werkt die niet meer, ik heb hier gelezen over stand 1 en 2 dat die met een weerstand werkt maar 3e stand zonder weerstand. Hoe kan ik deze controleren/maken? mvg Somers |
|
||||
|
||||
Quote:
voor de tweede vraag is je weerstand achter de kachelverlichting doorgebrand en dan valt stand 1 en 2 automatisch uit en daarom dat je nog stand 3 enkel kan gebruiken gewoon naar een afbraak gaan en één afhalen het is niet de moeite om die te maken |
|
|||
|
|||
Hij zegt net dat het andersom is.
Dat stand 1 en 2 het wel doen maar 3 niet. Dit kan liggen aan je schakelaar of je bedrading. Dan moet je het eens doormeten. Over je toerenteller: Dit probleem heb ik ook gehad. Je moet eens je w aansluiting IN je dynamo controleren. Deze werkt zo ongeveer als een dynamo van je fiets die ook heel snel pulsen geeft. (Kijk maar als je heel langzaam fietst) Als die afstelling niet goed is doet hij het niet.
|
|||
|
|||
Ok merci ik zal morgen eens mijn blaasstand schakelaar uitmeten en de bedrading.
Over die toerenteller, kan ik gewoon met mijn multimeter op wisselspanning uitmeten wat er uit de W klem van de alternator komt? En wat bedoel je met de afstelling, het werkte ervoor? grtz |
|
|||
|
|||
Ja maar waarschijnlijk kan je je aansluiting op je dynamo bewegen?
Als het goed is komt er wisselspanning vanaf.
|
|||
|
|||
Jep de aansluiting kan ik bewegen
Misschien wat silicone tussenspuiten? Want vandaag werkte hij terug af en toe. Voor dat schakelaartje van mijn blaasstand ik heb het nog niet doorgemeten wegens tijdgebrek maar ik ga zaterdag naar autokerkhof en ga van eerste keer een schakelaarke meebrengen. Indien het dan nog niet werkt zal ik alles beginnen uitmeten maar zit nogal krap in mijn schema met school/werk etc. grtz |
|
|||
|
|||
Je moet iemand laten kijken in de auto of die het doet en jij moet dan met de aansluiting gaan bewegen.
Wel met een lopende motor uiteraard.
|
|||
|
|||
Is het al gelukt?
|
|||
|
|||
De toerenteller is al in orde door het fichke vast te zetten,
de blaasstand heb ik nog geen tijd gehad, heb namelijk nogal een zware lessenrooster :p |