#1
|
||||
|
||||
Lambasonde kapot? Golf 2 GTI 16V
Hallo,
Na diverse sites te hebben gelezen. Staat er overal vermeld dat een lambasonde een spanning van ongeveer 0.9 tot 1 Volt moet afgeven. Nu heb ik eens na gemeten op mijn lambasonde maar deze geeft maar maximaal een spanning van 0.7-0.8V af. En soms is het maar 0.1V. Wilt dat nu zeggen dat mijn lambasonde stuk is? Of heeft iedere lambasonde een andere waarde? Kwa voltage dan. Want soms is hij gewoon 0.7 en dan weer 0.1/0.2 volt. Het gaat om een PL motor. Met een 3 draads lambasonde. En ik rij nu met een RVS spruitstuk zonder katalysator. En kan dit dan ook een Stationair toerental van de motor beïnvloeden? Het weg vallen van de spanning? Grtn Gino. |
#2
|
||||
|
||||
Niemand die me hier mee verder kan helpen?
|
#3
|
|||
|
|||
Je lambda sensor hoort rond de 1 volt af te geven.
Rij anders eens langs een garage en vraageven of ze je lambda waarde kunnen meten. Dan kunnen ze gelijk zien of je lambda sensor je motorgoed afregelt.
__________________
Jetta mk2 |
#4
|
||||
|
||||
0,9 - 1,0 V hoort het te zijn. (wisselend, door bijregelen)
op pin 1 & 2 op de lambda-stekker. Vermoed dus sterk de lambda sensor.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 23-09-2010 at 22:01. |
#5
|
||||
|
||||
Schommelen tussen 0,1 en 0,9V is goed.
__________________
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 23-09-2010 at 21:59. |
#6
|
||||
|
||||
2 verschillende meningen hier over dus.
Maar als de motor toch stationair loopt. Hoort de lambasonde dan niet een constante spanning af te geven? Misschien met een een verschil van 0.1 volt. afwisselt. Maar nu gaat hij gewoon van 0.1 tot 0.7 verandert telkens als hij stationair loopt. klopt dit ook? En de spanning wat ik maar maximaal meet van 0.789 v zo iets is dit niet te weinig? Ja, en langs die garage is meestal lastig, dan moet ik al vrij vragen door de week. En dat is op het moment niet mogelijk. |
#7
|
||||
|
||||
hoe loopt het ding zonder stekker erop?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
Hallo,
Sorry het weekend was weer eens druk. Had geen tijd voor de auto. Maar ik heb het net geprobeerd. Het maakt geen verschil. Of ik de stekker er nu op heb of niet. Ik kan hem gewoon er af trekken. En de motor gaat niet anders lopen. Dus een teken dat de lambasonde kapot is? Wat moet de motor dan normaal doen als ik de stekker er uit trek? En nog niemand hier eens een lambasonde na gemeten? Zodat ik weet wat ik moet meten. Want ik heb nu 2 verschillende meningen hier over... |
#9
|
||||
|
||||
als het geen verschil maakt doet de lambda niks, oftewel die is kapot.
Normaal als die er wel op reageerd, dan gaat de motor ineens slechter lopen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
||||
|
||||
even kijken. Op de duitse ebay ben ik eentje tegenkomen. Zelfde bosch nummer als ik er nu in heb. Hopen dat ik hem win . En dan kan ik proberen of het hier aan lag
|