|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
Motor draait nog zonder sleutel. (Alleen als de auto nat is geweest)
Beste,
Ik zit met een irritant probleem. Net nu ik mijn auto wil verkopen. Kort over de auto: Mk3, 1.6 74Kw 1997. (Voldoende info?) Zoals de titel, als het heeft geregend, en ik zet de auto uit blijft de motor draaien. Dit was na 1 dag weer weg, maar vandaag na het wassen van me auto weer het probleem. Radio + Sub gaat wel uit. Laat ik de auto paar dagen in de garage staan (opdroog fase) dan is het weer normaal. Ik dacht eerst aan het contact blokje, maar aangezien de auto bij droog weer gewoon 1 week lang normaal heeft gefunctioneerd kan het niet daaraan liggen. Zekering of zelfs Relais kan het ook niet, want alleen bij nat weer heb ik dit probleem. Ergens kortsluiting dus? Verdere info, laat ik de auto uitvallen ( in zijn 5) en wil mijn parkeerlicht aan zetten, dan zoemt mijn lichtverklikker onregelmatig en mijn toereteller springt op en neer. Ook blijft mijn accu lichtje branden op de dash. Wie weet hoe ik dit euvel zo opgelost krijg. Heb de auto bijna 1 jaar in bezit en nooit dit probleem gehad. Alvast bedankt voor mogelijke oplossingen
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L |
#2
|
||||
|
||||
is je waterafvoer bij de voorruit nog wel goed ? Je bobine zit daar onder ... misschien dat die wat water over zich heen krijgt en sluiting veroorzaakt ?
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#3
|
||||
|
||||
Volgens mij een probleem met het contactslot. Heb zelf geen MK3, maar heb het hier al een paar keer gelezen en er zijn een aantal topics van.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#4
|
|||
|
|||
@Audilimburg,
Nou dat dacht ik eerst ook, maar ik vind het toch toevallig dat dit alleen bij nat weer gebeurt. Na het google op bobine en nat lees ik ook op vele andere fora's dat hierdoor je stationair ook onregelmatig kan lopen en af en toe last heb na het tanken bijv de auto niet meer wilt starten. Ik heb hier ook last van. Zou het nu ook zomaar kunnen zijn dat mijn bobine is versleten en dus bij nat weer dit euvel erbij vertoond?
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L |
#5
|
||||
|
||||
dat is heel goed mogelijk, een nieuwe kost je rond de €100 geloof ik
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#6
|
|||
|
|||
Zal er zo naar kijken. Even met een plante spuit vochtig maken. Bij vonkjes is die versleten? of moet het altijd vonken?
Moet ik nu net hebben, een kapotte bobine
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L |
#7
|
||||
|
||||
dat durf ik niet te zeggen maar je merkt de reactie gauw genoeg
Je kan ook een gok wagen en een 2ehands van de sloop halen.
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#8
|
|||
|
|||
Heb de gieter over de raam leeg gegooid, en me dashboard deed het normaal. gewoon met draaiende motor gedaan, en met de motor uit.
Waarschijnlijk iets anders dan? ik wil namelijk niet de gieter over de bobine gieten. Wie weet wat er straks gaat gebeuren. *Ieek*
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L |
#9
|
||||
|
||||
ik zou toch de bobine vervangen , danwel 2e hands of nieuw naar gelang je budget.
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#10
|
|||
|
|||
Heb wel een bobine liggen
Wat ook kan is vocht in de computer Die zit in de waterbak onder dat zwarte plastic |
#11
|
|||
|
|||
Ik zou even in je paravan kijken.
Meestal worden die niet schoon gemaakt en liggen die vol bladeren en loopt het water dus ook niet weg. Daardoor word je computer en bobine nat en is er grote kans op storingen.
__________________
Jetta mk2 |
#12
|
|||
|
|||
Ongeveer 2 weken weer goed gegaan is de auto vanmorgen weer gaan kl*ten.
ARGH, Ik ga even vanavond in de Paravan kijken hoe er gezegd is. En ik snap het zelf niet. Motor is kurkdroog na het regenen.
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L |
#13
|
||||
|
||||
Trek nou eens die parafaanplaat er af, in plaats van roepen dat je denkt dat iets het niet kan zijn..
Vocht is al genoeg om storingen te veroorzaken, het hoeft geen gieter vol te zijn. Ook een zekering/relais kan weigeren doordat er net even teveel vocht in/om/onder/op/tussen zit. De bobines zitten in een huls gegoten, die wil na jaren wel eens scheuren, zodat er vocht IN kan komen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#14
|
|||
|
|||
Eergister auto gewassen, weer probleem. Ik zag dat mijn Linker zijknipperlicht gewoon water vangt. Alle randen van het lichtjes (glaasje en plastic, NIET waar lichtje ingaat) dicht gemaakt met sec lijm. Onder Parafaanplaant was alles gewoon kurkdroog. Nu geen last. Hoop dat dit problem opgelost is
Had eergister ook direct flink gegoogled, volgens problemcar (mense met vergelijkbare problemen) gaven aan dat wellicht een van de lichtjes vocht vangt, door het vocht trekt het meer stroom waardoor de dashboard gewoon aanblijft. Dat verklaarde ook dat me zoemer+Teller tekeerging als ik de auto op parkeerstand wilde zetten...
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L |