#1
|
||||
|
||||
Mijn golf 2 wil niet aanslaan..???Hoe kan dit??
Ik heb een golf 2 met een 1.6 EZ Motor uit 1984 met een Pierburg carb.
Ben bezig met een project, alle electra is vervangen/herstelt/origineel gemaakt. Kop is eraf geweest om de koppakking te vervangen, verder is het blok niet uit elkaar geweest. Qua ontsteking is alles nieuw, bougies, bougiekabels, rotor, contactpunten, verdelerkap. We zijn er heel de avond weer mee bezig geweest. De Dist. riem ligt goed op tijd (is uitgesloten) bougiekabels zijn goed aangesloten, ontsteking staat goed op tijd, bougies vonken allemaal goed, gooit de motor goed rond, benzine loopt goed rond en de compressie is goed. We hebben ook nog geprobeerd om met volgas te starten en nog met remmenreiniger. Maar helaas hij slaat niet aan! What the hell kan het zijn? Een massa? Vacuum? Een sensor? Opzich lijkt mij het geen massa en vacuum probleem want hij vonkt goed en met slechte vacuum zou die misschien beroert lopen maar iedergeval aanslaan. Kan iemand mij hiermee helpen? Mijn project topic staat bij Watergekoelde projecten (Robbies Mk2 project) Daar staat ook een betere en meer up to date foto van het blok dan hieronder weer gegeven. Last edited by Golf_84er : 06-09-2010 at 22:39. |
#2
|
||||
|
||||
Volgorde van de ontsteking, of iig iets met de timing van ontsteking lijkt me dat dat niet goed is, aangezien die zelfs op remmenreiniger niet loopt.
|
#3
|
||||
|
||||
Startmotor gooit ie goed en lang rond?
__________________
Gonna Mis'ha... |
#4
|
||||
|
||||
zit je ontstekingsvolgorde 1-3-4-2 op de rotor?
Hoe is het gesteld met de mechanische brandstofpomp? werken de klepjes inwendig nog goed? (dus als je hem eraf haalt en vacuum zuigt aan 1 kant met je mond blijft die dan vacuum?) Heb ook zo'n probleem gehad met mijn scirocco. Alles krijgen benzine vonk en niet aanslaan. Bij mij was het een combinatie van een vuile tank en een stukke br. pomp. |
#5
|
||||
|
||||
Brandstofpomp zou ik ff kunnen checken, dat heb ik nog niet getest op vacuum. Vuile tank kan het iedergeval niet zijn want die heb ik inwendig helemaal schoongemaakt.
De ontstekingsvolgorde op de rotor hebben we ook 10x gechecked en die staat goed. Startmotor gooit hij goed rond, geen probleem! |
#6
|
||||
|
||||
al een bougie eruit gehaald na het starten?
ff kijken of die nat is misschien?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#7
|
||||
|
||||
als die benzine pompt denk ik foute ontstekingsvolgorde.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
Ja maar we hebben dat nagekeken door het handleidingsboek van Haynes te gebruiken. Moet eigenlijk toch wel kloppen. Ik ga voor de zekerheid een schema bij een VW garage vragen en anders mijn brandstofpomp testen.
Het lijkt mij dat het nooit veel kan zijn, hij krijgt benzine,vonk en zuurstof..moet toch genoeg zijn om hem aan de gang te krijgen. |
#9
|
||||
|
||||
Weet iemand of de kleppen de zuigers raken als de riem niet op tijd staat? Riem heeft eventjes verkeerd gestaan, dus zou het kunnen zijn dat de kleppen krom zijn?
|
#10
|
|||
|
|||
Kan ja, bij deze motoren kunnen ze raken, maar dan zou je het wel gehoord hebben!
Plus, ook al zijn je kleppen krom, dan moet je er alsnog een teken van leven uit kunnen halen. De brandstof die erin gaat verdwijnt niet zomaar en knalt echt wel een keer... |
#11
|
|||
|
|||
ckrs raken raken de kleppen de zuigers als riem verkeerd staat
|
#12
|
||||
|
||||
Ik heb wel eens gezien dat de vlotter vol benzine gezogen was. Dan sluit hij de toevoer niet af waardoor het blok verzuipt.
|
#13
|
||||
|
||||
We hebben hem vanavond aan de praat gekregen! Je hebt op het bovenste tandwiel waar de Dis. riem over loopt, aan de binnen en buitenkant een merkteken zitten. Ons leek het logisch het buitenste merkteken te gebruiken om af te stellen.
Maar het is dus de binnenste (blokkant). Dat hebben we nagekeken en daar stond ie niet goed op afgesteld. Eenmaal goed op tijd gezet liep hij meteen zonder problemen. Beetje aan de ontsteking gedraaid en loopt netjes stationair Nu kan ik verder met mijn project af te bouwen! Tevens mag hier een slotje op!! Iedereen bedankt voor de adviezen en het meedenken! Slotje! |
#14
|
||||
|
||||
Mooi dat ie loopt! De plastic kap aan de binnenzijde was zeker gescheurd of zat niet goed, want normaal refereren de punten met elkaar.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
dus toch niet helemaal uitgesloten
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |