Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-09-2010, 22:21
Golf_84er's Avatar
Golf_84er Golf_84er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 590
Default Mijn golf 2 wil niet aanslaan..???Hoe kan dit??

Ik heb een golf 2 met een 1.6 EZ Motor uit 1984 met een Pierburg carb.
Ben bezig met een project, alle electra is vervangen/herstelt/origineel gemaakt.
Kop is eraf geweest om de koppakking te vervangen, verder is het blok niet uit elkaar geweest.

Qua ontsteking is alles nieuw, bougies, bougiekabels, rotor, contactpunten, verdelerkap.

We zijn er heel de avond weer mee bezig geweest. De Dist. riem ligt goed op tijd (is uitgesloten) bougiekabels zijn goed aangesloten, ontsteking staat goed op tijd, bougies vonken allemaal goed, gooit de motor goed rond, benzine loopt goed rond en de compressie is goed.

We hebben ook nog geprobeerd om met volgas te starten en nog met remmenreiniger. Maar helaas hij slaat niet aan!

What the hell kan het zijn? Een massa? Vacuum? Een sensor?

Opzich lijkt mij het geen massa en vacuum probleem want hij vonkt goed en met slechte vacuum zou die misschien beroert lopen maar iedergeval aanslaan.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mijn project topic staat bij Watergekoelde projecten (Robbies Mk2 project)
Daar staat ook een betere en meer up to date foto van het blok dan hieronder weer gegeven.



Last edited by Golf_84er : 06-09-2010 at 22:39.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-09-2010, 23:41
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Volgorde van de ontsteking, of iig iets met de timing van ontsteking lijkt me dat dat niet goed is, aangezien die zelfs op remmenreiniger niet loopt.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2010, 07:44
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default

Startmotor gooit ie goed en lang rond?
__________________
Gonna Mis'ha...
Reply With Quote
  #4  
Old 07-09-2010, 08:07
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

zit je ontstekingsvolgorde 1-3-4-2 op de rotor?
Hoe is het gesteld met de mechanische brandstofpomp? werken de klepjes inwendig nog goed? (dus als je hem eraf haalt en vacuum zuigt aan 1 kant met je mond blijft die dan vacuum?) Heb ook zo'n probleem gehad met mijn scirocco. Alles krijgen benzine vonk en niet aanslaan. Bij mij was het een combinatie van een vuile tank en een stukke br. pomp.
Reply With Quote
  #5  
Old 07-09-2010, 16:33
Golf_84er's Avatar
Golf_84er Golf_84er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 590
Default

Brandstofpomp zou ik ff kunnen checken, dat heb ik nog niet getest op vacuum. Vuile tank kan het iedergeval niet zijn want die heb ik inwendig helemaal schoongemaakt.

De ontstekingsvolgorde op de rotor hebben we ook 10x gechecked en die staat goed.
Startmotor gooit hij goed rond, geen probleem!
Reply With Quote
  #6  
Old 07-09-2010, 17:00
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

al een bougie eruit gehaald na het starten?
ff kijken of die nat is misschien?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 07-09-2010, 21:36
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

als die benzine pompt denk ik foute ontstekingsvolgorde.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #8  
Old 07-09-2010, 22:31
Golf_84er's Avatar
Golf_84er Golf_84er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 590
Default

Ja maar we hebben dat nagekeken door het handleidingsboek van Haynes te gebruiken. Moet eigenlijk toch wel kloppen. Ik ga voor de zekerheid een schema bij een VW garage vragen en anders mijn brandstofpomp testen.
Het lijkt mij dat het nooit veel kan zijn, hij krijgt benzine,vonk en zuurstof..moet toch genoeg zijn om hem aan de gang te krijgen.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-09-2010, 21:58
Golf_84er's Avatar
Golf_84er Golf_84er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 590
Default

Weet iemand of de kleppen de zuigers raken als de riem niet op tijd staat? Riem heeft eventjes verkeerd gestaan, dus zou het kunnen zijn dat de kleppen krom zijn?
Reply With Quote
  #10  
Old 09-09-2010, 09:11
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Kan ja, bij deze motoren kunnen ze raken, maar dan zou je het wel gehoord hebben!

Plus, ook al zijn je kleppen krom, dan moet je er alsnog een teken van leven uit kunnen halen. De brandstof die erin gaat verdwijnt niet zomaar en knalt echt wel een keer...
Reply With Quote
  #11  
Old 09-09-2010, 09:45
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

ckrs raken raken de kleppen de zuigers als riem verkeerd staat
Reply With Quote
  #12  
Old 09-09-2010, 09:59
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Ik heb wel eens gezien dat de vlotter vol benzine gezogen was. Dan sluit hij de toevoer niet af waardoor het blok verzuipt.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-09-2010, 22:03
Golf_84er's Avatar
Golf_84er Golf_84er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 590
Default

We hebben hem vanavond aan de praat gekregen! Je hebt op het bovenste tandwiel waar de Dis. riem over loopt, aan de binnen en buitenkant een merkteken zitten. Ons leek het logisch het buitenste merkteken te gebruiken om af te stellen.
Maar het is dus de binnenste (blokkant). Dat hebben we nagekeken en daar stond ie niet goed op afgesteld.
Eenmaal goed op tijd gezet liep hij meteen zonder problemen. Beetje aan de ontsteking gedraaid en loopt netjes stationair

Nu kan ik verder met mijn project af te bouwen! Tevens mag hier een slotje op!!
Iedereen bedankt voor de adviezen en het meedenken!

Slotje!
Reply With Quote
  #14  
Old 10-09-2010, 11:15
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Mooi dat ie loopt! De plastic kap aan de binnenzijde was zeker gescheurd of zat niet goed, want normaal refereren de punten met elkaar.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #15  
Old 10-09-2010, 11:17
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
De Dist. riem ligt goed op tijd (is uitgesloten)


dus toch niet helemaal uitgesloten
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum