![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Sinds kort heb ik een Golf 5. Mijn vorige auto had ik xenon in laten bouwen, omdat ik vaak 's nachts rijd is dit toch wel fijn. Ik mis het nu wel.
Maar nu zie ik dat er ook bi-xenon is. Dus ook het grote licht xenon. Lijkt me wel wat chiquer dat alles hetzelfde is. Mauser35 heeft me al geholpen uit te vinden wat voor type ik moet hebben, dat is H7. Nu heb ik het vermoeden dat Pilot toch wel het grote merk is op Xenon gebied. Ik vind nergens een H7 bi-xenon kit van Pilot. Is dit er niet of is het heel moeilijk te krijgen? Moet ik naast het bestellen van de set nog iets hebben? Ik las ergens iets van beugels? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Nee, dat bestaat niet. H7 heeft een enkel filament (gloeidraad) en kan dus nooit tegelijkertijd voor groot en klein licht zijn.
Je kunt wel voor het groot licht ook de standaard halogeen lampen vervangen door een Xenon set. Xenon heeft alleen een opwarmtijd nodig voordat ze volop branden, dus even knipperen met de lichten gaat wel, maar is wel zwak(ker) ![]() In jou geval zou je dus twee setjes van twee lampen moeten kopen. Bi-Xenon is alleen van toepassing op H4 met de twee gloeidraden.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#3
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de goede informatie met duidelijke uitleg. Dan denk ik dat ik maar voor een enkele xenon set ga anders lopen de kosten nogal op. Groot licht gebruik ik toch bijna nooit wanneer je xenon hebt. Alleen om te seinen.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() You're welcome
![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#5
|
||||
|
||||
![]() Bij merken als Audi en Volvo houdt Bi-Xenon niks meer in dan dat je xenon dimlichtgedeelte blijft branden wanneer je je grootlicht inschakelt, feitelijk geen speld tussen te krijgen natuurlijk. Zo zou je het bij je eigen ook aan kunnen sluiten met behulp van een verbindingsdraad tussen de plussen van je groot- en dimlicht met een diode ertussen. Ik weet niet uit ervaring wat dit met de verlichtingscontrolecheck op het instrumentenpaneel doet maar het zal vast al eens eerder gedaan zijn.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Uh, naar mijn weten betekent bi-xenon toch echt dat je grootlicht ook xenon is...
![]() Een Passat 3B met xenon heeft bijvoorbeeld xenon dimlicht, bij grootlicht blijft dit gewoon branden, maar dit is geen bi-xenon. Golf 4 idem naar mijn weten.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#7
|
||||
|
||||
![]() Dat het bij Volvo en Audi zo werkt weet ik 100% zeker...
Mijn Bora met OEM-xenon schakelt het xenongedeelte uit wanneer ik hem op grootlicht zet dus zal dit bij een Golf IV niet anders zijn, en waarschijnlijk bij de Passat ook niet.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Voor de apk (en het staat in het voertuigregelement) is het verplicht, dat het Xenon dimlicht blijft branden bij inschakelen van het grootlicht. Mede door de opwarmtijd van xenon.
Geldt ook voor de auto's van voor 1997. Daarom heb ik het er uit gegooid, was me teveel werk om het om te bouwen.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#10
|
||||
|
||||
![]() Is inderdaad enigszins problematisch als je dimlicht uitvalt wanneer je grootlicht inschakelt. Zet je daarna namelijk grootlicht weer uit, heb je 1 á 2 seconden geen of weinig licht vanwege bovengenoemde opwarmtijd.
Ik was er vrij zeker van dat dimlicht gewoon blijft branden, bij Bora, Golf 4 en Passat 3B. (allen met oem-xenon) Kan het alleen even niet testen momenteel. ![]()
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |