#1
|
|||
|
|||
Bougie vraagje
Dames en heren,
Ik wil graag de bougies in mijn Golf 2 GTI 8v gaan vervangen.. Nu zie ik dat er NGK BUR6ET bougies in zitten. Zoals deze: Zitten die er met een reden in? Of kan ik er ook gewoon normale bougies in stoppen..? Deze zie ik namelijk te koop staan voor 27,50 per stuk!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#2
|
||||
|
||||
De BUR6ET bougie's kosten bij de normale automaterialenzaak 7,65 per stuk.
|
#3
|
||||
|
||||
inderdaad, ik betaaldje voor een set van 4 niet veel meer dan 30 euro.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
Orgineel zijn het dezelfde bougie's maar dan met 1 ontstekingspennetje.
Hier heb je er drie waardoor je (volgens sommige) een betere vonk krijgt, een grotere vonk krijgt, meer kans op een vonk,... Het enige waar je best op let is of de lengte van de bougie hetzelfde is. Als ze te lang zijn heb je kans dat ze aanlopen. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
|||
|
|||
Het leek me inderdaad al redelijk prijzig voor die bougie's maar het was de eerste die ik tegen kwam..
Denk dat ik ze toch maar even vervang dan. Tnx Guys!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#6
|
||||
|
||||
je kunt er gewone inzetten met maar 1 ontstekingspen.
met 3 pennen is de vonk gelijkmatiger en mooier, waardoor je motor wat beter presteerd. maar met 1 ontstekingspen loopt hij ook gewoon goed, is ook origineel en ben je voor ongeveer 10 euro klaar
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Niet voor de auto's met een katalysator. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Even een topic uit het stof halen: weet iemand hoe dit precies zit? Ik zocht naar bougies en moet volgens het boekje dus 3-elektrodenbougies hebben (kat en groene bobinesticker), uit dit lijstje: - Bosch W7DTC; - Beru 14-7 DTC; - Champion N7 BYC; De W7DTC is inmiddels vervangen door WR7DC+. Hbase doet alleen aan NGK en vindt deze beide goed: BP6ET en BUR6ET. Ik hoor hier en daar dat Bosch wel het betrouwbaarst is. Maar de WR7DC+ en de BP6ET hebben beide toch 1 elektrode. Maakt dit tegenwoordig nog wat uit? Het verschil staat vast niet voor niets vermeld. Zoektocht op internet levert op verschillende sites op dat er nog wel veel meer dan die hierboven in past (klopt ook lang niet altijd). Maar ik wil niet weten wat er allemaal in kan, ik wil gewoon weten wat het beste is voor dat oude motortje van mij (buiten het oude lijstje). Iemand? gr Johan. |