![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste VW fans,
Laat ik me voorstellen; Jimmy, 21 jaar kom uit Woudrichem (Noord-Brabant). Ik rijd nu in een Renault Clio ll RS uit 2000. Deze wil ik binnenkort in gaan ruilen op een IV 1.8t GTI. Zijn er speciale punten waar ik op moet letten bij aankoop van zo'n auto? Is b.v. een km stand van boven de 200.000 erg bij goed onderhoud? Hoe kan ik checken of de turbo nog juist functioneert etc. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven. Groeten, Jimmy |
#2
|
|||
|
|||
![]() Vaak houden de turbo's er rond de 200.000 mee op, dus je kunt kijken of deze recent zijn vervangen. Als de onderhoudsboekjes juist zijn ingevuld kan het geen probleem zijn. Ik heb zelf ook een golf GTI turbo, en die bevalt prima!
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Oke, bedankt voor je reactie. Ik heb er 1 op het oog met 175000km.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
http://www.autoforum.be/showthread....ighlight=juurne Heb dezelfde vraag eens op een ander forum gezet. Heb zelf dan een GTI gekocht met 220 000km op de klok. Blok gaat nog heel goed. Als de wagen goed onderhouden is mag je daar geen problemen hebben. Zelf heb ik wel last van vallende ruiten (goedkoop systeem van VW ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Thanks voor je reactie! Ik heb je topic doorgelezen, en heeft me goed op weg geholpen! Ik ga zaterdag kijken naar een Goud metallic 1.8t met 190.000 op de klok.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() En natuurlijk de normalere dingen waar je op moet letten. Roest. Vering. Blok. Etc.
__________________
Laat me met roest! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Uiteraard. Ik neem m'n broer ook mee, die rijd in een Golf IV jubi. Hij heeft er ook wel wat verstand van.
|