|
||||
|
||||
invoeren golf 2 vr6 (hulp gevraagd)
ik heb een leuke golf 2 vr6 gezien
http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=101592 mijn vraag is of dit kan invoeren en op nederlands kenteken kan krijgen? waar moet ik allemaal rekening mee houden? welke kosten? ik hoor graag zsm van jullie! Alvast bedank!
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is op zich geen probleem,(als de motorwissel deugdelijk/kundig en goed is gedaan,en ook de remmen aan zijn gepast) Zorg dat je de juiste papieren (zoals het kentekenbewijs etc) bij de auto krijgt/hebt,even dagkenteken aanvragen (is gratis),en je verzekering even inlichten dat je met de desbetreffende auto naar NL gaat rijden,en dan naar een Rdw keuringsstation om een ketekenkeuring en een apk keuring,en als alles in orde is heb je met een dag of 4 je NL kenteken erbij Kosten voor de RDW zijn ongeveer 130,- eurotjes,dat is de kentekenkeuring én APK dus valt mee lijkt mij, OP de site van de RDW staat eea ook nog uitgelegd. Ik hoop dat je hier wat mee kan |
|
||||
|
||||
bedankt voor de duidelijke uitleg!
stel dat de auto orgineel een 1.3 was en dat dus ook op de papieren staat (moet dit nog even navragen) maakt dat niet uit?
|
|||
|
|||
Quote:
Naar mijn idee maakt dat niet uit,immers hij word hier in NL opnieuw gekeurd,en dus gelijk als 6 cilinder op kenteken gezet |
|
||||
|
||||
Dus de auto hoeft tegenwoordig geen test meer af te leggen op een testbaan? Dus als alles aangepast is en deugdelijk bevestigd is ,berekend op een 6 cilinder, dan moet je dus zo door de keuring komen?
|
|
|||
|
|||
Quote:
''testbaan'' heb ik zoieso nog nooit van gehoord,maar idd als alles goed/netjes/deugdelijk is gemonteerd,en alles (remmerij ed) is profesioneel aangepast en voldoet aan de APK eisen,dan is het geen probleem |
|
||||
|
||||
Toch wel, tot voor een korte tijd geleden moest een auto na een ombouw naar Lelystad, wilde je de gegevens op het kenteken hebben staan.
Kort en cru gezegd, werd daar eventjes je auto tot en met afgetrapt en werd ie erna goed- of afgekeurd. Er werd niet naar de technische staat gekeken, maar deze werd ook beproefd. Deze regeling is versoepeld, nu hoef je maar naar een RDW station bij jou in de buurt te gaan, om daar de gegevens om te laten schrijven. De auto zal daar ter plekke herkeurd worden, waarna je dan een nieuw kenteken thuisgestuurd krijgt. Ook moet je bij de belastingdienst de wijziging doorgeven watbetreft de wegenbelasting. Hoe dit met invoeren zit, weet ik niet. Ik denk dat je daarvoor beter eventjes naar een RDW station bij jou in de buurt kunt bellen. Even een korte aanvulling: Ik had de advertentie op Cleaned net even bekeken. Mocht je de auto willen kopen moet je toch op enkele delen letten.. Er zit namelijk een Supersprint Gruppe A uitlaat onder, die zal gegarandeerd boven het maximum limiet aan dB's uit komen.. Evenals de open luchtfilter die gemonteerd zit. En de achterklep, die is smaller gemaakt, passend voor Belgische platen, maar niet voor Nederlandse.. Dan zou je al moeten proberen kenteken vermelding 18.2 aan te vragen, maar ik ben bang dat die afgewezen wordt.
VWClubParkstad Last edited by Chriskee. : 13-09-2010 at 15:43. |
|
||||
|
||||
de achterklep en de uitlaat waren mij ook opgevallen,
auto zal dan ook van de winter verder naar mijn smaak opgemaakt worden. heb verder geen haast met keuren maar helaas was iemand me voor en de auto is al gereserveerd, ik hoor van de week of de koop doorgaat
|
|||
|
|||
Onderstel is al aangepast (5-gats). Dus dat zit wel goed. Voor de rest lijkt het me geen probleem om hem in te voeren en als 6cil op kenteken te krijgen.
Tegenwoordig bouwt men een gewone golf om en laat hem voor 5 tientjes als 6cil op kenteken zetten. Vroeger moest je naar lelystad om een weggedrag test, geluidstest en remmentest (niet iedereen weet dat ) en al om het goed voor elkaar te krijgen. En je was klauwen met geld kwijt. Nu ben je voor ca 5 tientjes al klaar. Leuke wagen trouwens, Last edited by Domi : 13-09-2010 at 16:17. |
|
||||
|
||||
heel gaaf ding
|
||||
|
||||
Quote:
Heb wel van RDW medewerkers gehoord dat ze de zwaar versoepelde regelingen rondom omkeuren naar zwaardere motoren weer willen gaan verzwaren omdat er nu echt belachelijke combi's voor keuring worden aangeboden. ( mini oldtimer met dikke v8, dat soort werk ). Zou dus niet te afwachtend zijn met invoeren/keuren, dat kun je m.i. maar beter geregeld hebben en dan rustig aan naar je smaak opbouwen. Vaalroze achterklep en andere uitlaat erop en je bent keuringsklaar lijkt me
|
||||
|
||||
ja dat is inderdaad dan een slimme optie.!
bedankt kiwi-gti