#1
|
||||
|
||||
hoe betrouwbaar is een kever
tja de titel zegt het al!
ik heb nu een golf gti van 1984 als hobby, en gaat zeker niet weg,maar in de verre toekomst lijkt een kever mij wel wat,uiteraard wel een slammed kever maar mijn vraag is: is een kever net zo betrouwbaar als bij mijn gti van 84? of is het dagelijks sleutelen? want ik heb totaal geen kaas gegeten van een kever vandaar mijn vraag |
#2
|
||||
|
||||
Als ie in orde is, is ie betrouwbaar, als niet in orde is, is het dagelijks sleutelen geblazen.
Ligt een beetje aan het verleden van de auto. Wat voor eigenaren ie heeft gehad, hoe er mee is gereden, wat er aan onderhoud is gedaan, waar ie vandaan komt, etc... En dat zul je ook allemaal weer terug zien in de prijs. Net als met een Golf 2 en welke andere auto dan ook.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
Sterker nog, ik ben van mening dat een technisch goede kever minstens zo betrouwbaar is als je GTI.
De techniek van een kever is vele male simpeler, waarbij er dus ook vele male minder defect kan raken. Natuurlijk heeft een kever ook gewoon zijn onderhoud nodig, maar als je er normaal mee omgaat, en geen dingen van de kever vraagt, waarvan je eigenlijk wel weet dat hij dat niet aankan, is deze super betrouwbaar!
__________________
Instagram/AndreBusser |
#4
|
||||
|
||||
ok kijk altijd goed om tehoren, want ik zie soms exemplaren voorbij komen ,dat ik echt smoor ben op zo'n kever... alleen heb ik het nooit "aangedurft" om een kever aan teschaffen. en net als nu voor de bekende weg gekozen... weer vetrouwt voor een gti... maar ik weet nu : ER KOMT EEN KEVER OOIT
|
#5
|
||||
|
||||
Het moet maar blijken of de kever die ooit gaat kopen betrouwbaar is, verkoper kan mooie praatjes hebben maar je komt er zelf achter.
als je een goeie treft kan die zelfs betrouwbaarder zijn dan de Golf.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is idd altijd de vraag, zo kocht ik mijn gti , en die zou technisch zeer goed zijn wat er allemaal inmiddels aan gebeurd is ... maar goed die techniek ken ik en een kever niet |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Altijd vervelend, heb het zelf niet anders gehad. Voor de kever zou ik iemand meenemen die kan zien wat acceptabel is.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
Als ik je dan een tip mag geven, meldt je aan op www.keversite.nl .
Een site vol met kever rijders die nooit te beroerd zijn tips en dergelijke te geven. Ook staat hier een hoop technische info op, lees en leer!
__________________
Instagram/AndreBusser |
#9
|
||||
|
||||
Wat ik de laatste tijd doe... ik koop gewoon een auto die tig jaat stil gestaan heeft. Dan weet je dat je alle techniek moet vervangen... en heb je daarna dus heel weinig ellende.
Auto's die vrijwel nooit gebruikt worden, zijn het meest tricky. De meeste mensen onderhouden een auto niet, maar repareren. Een kever is erg oud, dus je moet gewoon preventief vervangen (of accepteren dat je regelmatig iets stuk hebt). Bij een auto die veel gebruikt wordt, gaat zodoende minder stuk, juist omdat veel al vervangen is. Maar een goede kever, heb je eigenlijk een zeer betrouwbare auto aan. Let wel: je hebt veel meer onderhoud dan aan je golf. Smeren van vooras, deuren, klepstellen, olieverversen etcetera. Jens |
#10
|
|||
|
|||
zeker wel betrouwbaar ze rijden niet voor niks al zeker 40 jaar rond
maar goed er kan altijd wel wat aan mankeren maar dat is met elke auto
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel |
#11
|
||||
|
||||
het is ook niet dat ik nu al een kever wil hoor, maar was gewoon even nieuwschierig ernaar. ik heb mijn golf nog maar net en wil eerst daarvan genieten
Maar in de toekomst jaartje of wat(of ik moet een leuk aanbod krijgen) dan mag de golf zeker vervangen worden voor een kever |
#12
|
||||
|
||||
Auto's waar weinig mee gereden is, hebben meer geleden dan een auto die veel heeft gereden (en uiteraard ook het daarbij behorende onderhoud heeft gehad).
Een kever kan zeker betrouwbaar zijn, maar zoals Jens ook al aangeeft zul je preventief dingen moeten vervangen voordat je kever betrouwbaar is omdat het gewoon allemaal oud is. Naar km-standen kijk ik zowiezo nooit bij oude auto's. Dat heeft totaal geen nut.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#13
|
||||
|
||||
Ik rij nu zo'n 7 jaar luchtgekoeld en ik sta er versteld van, het enige wat ik in die jaren heb vervangen zijn de voorste wiellagers en de startmotor.
S'winters staat hij maanden lang stil, zodra de zomer weer begint is het één keer starten om weer wat peut in de carburateur te krijgen en bij de tweede keer starten loopt hij altijd! Nu moet ik er wel bij zeggen dat er niet veel in gereden wordt. Vooraf inderdaad zo veel mogelijk info opdoen en de keuze maken wat voor type kever voor jou het meest geschikt is. Iemand meenemen die er veel verstand van heeft lijkt me niet onverstandig. Last edited by lowghia : 30-08-2010 at 04:52. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
oowja dat red je met elke auto wel, ligt er aan hoeveel energie en geld je erin steekt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |