|
||||
|
||||
Jeroen16V
Goedenavond.
Ik heb een tijd zitten zoeken naar een community voor de Golf GTI II 16V. Eingenlijk zocht ik een duits forum maar de meeste zijn regio gebonden. In 1986 liep ik stage bij een VW garage vanuit het IVA en verkocht ik mijn eerste auto. Een VW Golf GTI 16V KR 5 deurs, marsrood aan een goede vriend van me. Enkele weken later kwam de auto binnen en reed ik hem zelf van de trailer en gaf hem ook zelf zijn 0 beurt. Deze eigenaar heeft de auto 4 jaar gereden en in die tijd zijn er leuke dingen gedaan met deze auto. Ritten naar zuid Europa, wintersports en vele trackdays o.a via de Porscheclub Holland waar onze werkgever ( ik werkte samen met de eigenaar bij een bandenzaak) lid van was. in 1990 werd de auto ingeruild en kreeg de PV-31-DP een nieuwe eigenaar een huisarts, die de auto heeft gereden tot 1996. In dat jaar werd deze auto ingeruild op een Passat 1.8 20V en omdat deze garage ook een bekende van me was waar ik regelmatig vertoefde kwam de eerst eigenaar hem weer tegen n 6 jaar! Ik was op dat moment in Italie en ik werd gebeld met de mededeling dat ie weer gevonden en te koop stond. Vanuit Italië heb ik contact op genomen met de garage en de auto blindelings gekocht ( zonder hem te hebben gezien in 6 jaar) Ik heb er 3 jaar mee gereden als hobby auto en reed er veel trackdays mee op de Nürburgring, Hockenheim, Spa Zolder en Zandvoort en ik reed er ook de vakanties mee naar Zuid Frankrijk en wintersporten . In 1999 kocht ik een Golf GT Syncro uit 1989.De PV-31-DP werd dus verkocht en wel aan de eerste eigenaar... Hij heeft hem ook weer 3 jaar gereden. In 2003 kocht deze eigenaar een Z4 en werd de Golf verkocht aan een monteur die bij onze (inmiddels mijn oude) werkgever zat. Hij heeft de auto gereden tot vandaag. 2 jaar geleden heeft hij hem gerestaureerd en daarna vrijwel niet meer mee gereden. Nadat ik 4 weken geleden uitelkaar ben gegaan met mijn vriendin liep ik te denken on er weer een auto bij te nemen. De gedachten ging uit naar o.a een Audi 90 of 200 Quattro van 1985/ 1986, een R5 Alpine Turbo, een E30 325i Cabrio, een Golf I GTI 1600 of 1800 of...... de PV-31-DP. Vorige week kwam deze auto tijdens een diner aan de haven ter gesprek en wat bleek? De huidige eigenaar wil hem verkopen. Vandaag gaan kijken en... gekocht en wel samen met de eerste eigenaar die hem óók graag wilde. Ofschoon de auto goed is gerestaureerd ( en nauwelijks heeft geleden in 2002 had ie 150000km gereden en u 190000, de DOT codes van de banden zin uit 02..) zijn er vanaf 2002 toch wat aanpassingen aan gedaan die me niet aanstaan. Ik wil de auto 100% orgineel maken. Zonder mensen tegen het zere been te stoten moet ik absoluut niets hebben van welke vorm van optische of technische tuning dan ook. Het volgende wordt er dan ook veranderd en ben ik naar op zoek: - Orgineel 4 spaaks stuurwiel ( al dan niet van leer, en hoe zat dat ook al weer zijn er geen 2 verschillende soorten stuurnaven?) - Grille met kleine lamellen - GTI 16V embleem voor deze grille - Golf GTI 16V embleem tot 8-87 voor op de achterkant. - Hoedenplank zonder gaten. - En VW Gamma radio uit die tijd - 6x14 stalen velgen voor de winterbanden ( deze hobby auto gaat gebruikt worden om hobbys mee uit te voeren dus hij gaat gewoon op wintersport en ook zal er af en toe op de Nürburgring mee worden gereden) Ook zitten er nu koplampen in van helder glas, maar orginele ga ik bestellen via Hella De orginele achterlichten en oranje knipperlichtglazen krijg ik erbij. Achterstriping en zijstriping bestel ik via de dealer - orginele zijstrips met rode bies die werden gebruikt voorde GTI in 1985 tot laat 1987 Fotos van de auto heb ik net gemaakt maar volgens mij kan ik die alleen uploaden via [img]...../[img] en niet gewoon uploaden via mijn pc. Ik heb geen zin de fotos ergens op een site te zetten dat is me te veel moeite. Mvgr, Jeroen |
|
||||
|
||||
Mss dat het toch gaat...
|
|
|||
|
|||
wel echt vet om dezelfde auto na hele lange tijd terug te zien! en dan te hebben :P
veel plezier ermee!
|
||||
|
||||
en wat is ie netjes!!!!
welkom,goede plannen!
|
||||
|
||||
nette golf ! succes met je plannen
|
||||
|
||||
mooi exemplaar
welkom
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |