|
|||
|
|||
Golf V GTI - Houd in. (fuelcut?)
Zo, hallo allemaal!
Na jaren japans te hebben gereden nu een Golf V GTI (DSG) gekocht. Heel blij mee, maar.... Na 2 weken VAG, heb ik of beter gezegt de auto een probleempje. Wanneer ik flink gas geef in de 1e of 2e versnelling knijpt de auto volledig af incl plofjes uit de uitlaat. Dit doet zich voor ergens rond de 4,5-5K RPM, dit houd ook aan tot ik het gas weer los laat. Dit lijkt me typisch fuelcut, zo had ik eerder ook launch control op mijn Integra Type R. Nu heb ik afgelopen week de tank nagenoeg leeg gereden. Ik neig zelf naar een verstopte brandstoffilter of iets dergelijks. Iemand die zijn kennis wilt delen? |
|
|||
|
|||
Is het probleem al opgelost?
Welk bouwjaar is je Golf? Is hij gechipt? Kan zijn dat je kleppen op/in je wastegate overleden zijn. Deze zijn van kunststof gemaakt of iets dergelijks. Heb gehoord dat deze vaak vervangen worden door aluminium kleppen, die kunnen iets meer hebben..
|
||||
|
||||
Even de diagnose inpluggen zou ik zeggen....
|
||||
|
||||
bougies/bobines (ontsteking) al een nagekeken?
|
|
||||
|
||||
magneetkleppen van de turbo vervangen wij dagelijks... Uitgelezen storingen zij dan vaak een overschrijding of onderschrijding van de Turbolaaddruk...
Zou zeggen kom ff langs ;-) dan hangen we em ff aan het "infuus"!! Welkom btw!!!