Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2010, 09:41
gravety gravety is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 123
Default kevertje start weer! en nu...?

De kever van mn broertje start niet meer!

na de hevige regenbuien van afgelopenweek wilde de kever niet meer starten.
De startmotor doet het wel maar hij slaat niet aan.

wat kan het zijn?

hoop dat jullie kunnen helpen!

gr Arno

Last edited by gravety : 31-08-2010 at 10:19.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2010, 11:24
gravety gravety is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 123
Default

het betreft hier een 64 er kever met kenteken hs-88-91
Reply With Quote
  #3  
Old 30-08-2010, 11:40
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

alles wat met je ontsteking te maken heeft moet je gaan droogmaken. Dus verdelerkap losmaken en droogblazen plus waar de kontaktpuntjes zitten. Bougie en bobinekabel(s) droogmaken. hopelijk doet ie het dan weer.

succes met dweilen!
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #4  
Old 30-08-2010, 11:56
gravety gravety is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 123
Default

zal vanavond gelijk aan de slag gaan zal gelijk even wat foto's posten van mn broertjes aanwinst.

Van de week stotterde het kevertje al een beetje, kwam mn broertje net mee

dus vergroot dat de kans dat het om vocht gaat?
Reply With Quote
  #5  
Old 30-08-2010, 16:38
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Kontroleer meteen even de kontaktpuntafstand. Deze moet 0.4-0.45mm zijn.
Vaak is door slijtage van het fiber nokje wordt de kontaktpuntafstand kleiner.
De as waar de nokjes op zitten die de kontaktpunten bedient, moet voorzien zijn van een klein beetje vet anders slijt het te hard.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #6  
Old 31-08-2010, 07:05
gravety gravety is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 123
Default

na wat pielen met een klep aan de zijkant van de carb weer lopen als een zonnetje....

moet deze klep in een bepalde stand staan? zit aan de linkerkant van de carm en heeft een aantal vertandingen.

gr Arno
Reply With Quote
  #7  
Old 31-08-2010, 07:44
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Volgens mij is dat je choke!
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2010, 08:58
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Klopt. is de choke. Deze staat bij een warme motor normaal gesproken naar boven gedraaid (vertanding het kortst bij het asje) (niet aan de schroef draaien die er tegen aan komt)
Als de choke niet goed werkt, kan het elektrisch verwarmingselement dat aan de andere kant van het asje zit, defect zijn, geen spanning krijgen of niet goed gemonteerd zijn. Is niet eventjes zo uit te leggen omdat ik er niet naast zit.
Je kunt kontroleren of op het doosje aan de rechterkant van de carb een aangesloten zwarte draad heeft. Deze moet 12v krijgen als je de auto op kontakt zet. Hierin zit een bi-metaal dat ervoor zorgt dat de choke er langzaam vanaf draait (doosje wordt dan ook warm(er))
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2010, 10:22
gravety gravety is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 123
Default

ok dat zal ik vanavond eens nakijken!

Het luchtfilter zat ook goed vol met olie.
Hoe maak ik dit schoon, of beter een nieuwe er opzetten? zo jaar, waar haal ik die?

Het is het zelfde luchtfilter als hier onderstaande foto:
http://i293.photobucket.com/albums/...r69resto020.jpg

wat hoort er aan het pijpje links aan de onderkant van het filtermondstuk?

dank alvast!

gr Arno
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2010, 10:56
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

dat is een olie bad filter daar moet olie in staan.
dat pijpje loopt naar achter op het koelhuis voor warme lucht in de winter.
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
  #11  
Old 31-08-2010, 11:05
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Rob g60
dat is een olie bad filter daar moet olie in staan.
dat pijpje loopt naar achter op het koelhuis voor warme lucht in de winter.

__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #12  
Old 31-08-2010, 11:08
gravety gravety is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 123
Default

ohw :$ haah aldoende leert men

hoeveel kwaad kan het als er nu weinig tot geen olie in zit? In de onderste bak zit niets alleen het bovenste filter is nat van de olie zeg maar.

bedankt voor jullie hulp!
Reply With Quote
  #13  
Old 31-08-2010, 11:28
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

volgens mij (correct me if i'm wrong), staat er een streep in je luchtfilter tot hoever er olie in moet zitten. gewoon aanvullen is het beste. ik weet niet wat de gevolgen zijn als er te weinig in zit.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #14  
Old 31-08-2010, 20:19
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 341
Default

als het filter niet gevult is met olie dan wordt er maar weinig gefiltert de rotzooi blijft namelijk in de olie zitten en zorgt er dus voor de je carburateur niet vervuilt raakt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum