#1
|
|||
|
|||
kevertje start weer! en nu...?
De kever van mn broertje start niet meer!
na de hevige regenbuien van afgelopenweek wilde de kever niet meer starten. De startmotor doet het wel maar hij slaat niet aan. wat kan het zijn? hoop dat jullie kunnen helpen! gr Arno Last edited by gravety : 31-08-2010 at 10:19. |
#2
|
|||
|
|||
het betreft hier een 64 er kever met kenteken hs-88-91
|
#3
|
||||
|
||||
alles wat met je ontsteking te maken heeft moet je gaan droogmaken. Dus verdelerkap losmaken en droogblazen plus waar de kontaktpuntjes zitten. Bougie en bobinekabel(s) droogmaken. hopelijk doet ie het dan weer.
succes met dweilen!
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#4
|
|||
|
|||
zal vanavond gelijk aan de slag gaan zal gelijk even wat foto's posten van mn broertjes aanwinst.
Van de week stotterde het kevertje al een beetje, kwam mn broertje net mee dus vergroot dat de kans dat het om vocht gaat? |
#5
|
||||
|
||||
Kontroleer meteen even de kontaktpuntafstand. Deze moet 0.4-0.45mm zijn.
Vaak is door slijtage van het fiber nokje wordt de kontaktpuntafstand kleiner. De as waar de nokjes op zitten die de kontaktpunten bedient, moet voorzien zijn van een klein beetje vet anders slijt het te hard.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#6
|
|||
|
|||
na wat pielen met een klep aan de zijkant van de carb weer lopen als een zonnetje....
moet deze klep in een bepalde stand staan? zit aan de linkerkant van de carm en heeft een aantal vertandingen. gr Arno |
#7
|
|||
|
|||
Volgens mij is dat je choke!
|
#8
|
||||
|
||||
Klopt. is de choke. Deze staat bij een warme motor normaal gesproken naar boven gedraaid (vertanding het kortst bij het asje) (niet aan de schroef draaien die er tegen aan komt)
Als de choke niet goed werkt, kan het elektrisch verwarmingselement dat aan de andere kant van het asje zit, defect zijn, geen spanning krijgen of niet goed gemonteerd zijn. Is niet eventjes zo uit te leggen omdat ik er niet naast zit. Je kunt kontroleren of op het doosje aan de rechterkant van de carb een aangesloten zwarte draad heeft. Deze moet 12v krijgen als je de auto op kontakt zet. Hierin zit een bi-metaal dat ervoor zorgt dat de choke er langzaam vanaf draait (doosje wordt dan ook warm(er))
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#9
|
|||
|
|||
ok dat zal ik vanavond eens nakijken!
Het luchtfilter zat ook goed vol met olie. Hoe maak ik dit schoon, of beter een nieuwe er opzetten? zo jaar, waar haal ik die? Het is het zelfde luchtfilter als hier onderstaande foto: http://i293.photobucket.com/albums/...r69resto020.jpg wat hoort er aan het pijpje links aan de onderkant van het filtermondstuk? dank alvast! gr Arno |
#10
|
|||
|
|||
dat is een olie bad filter daar moet olie in staan.
dat pijpje loopt naar achter op het koelhuis voor warme lucht in de winter.
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#12
|
|||
|
|||
ohw :$ haah aldoende leert men
hoeveel kwaad kan het als er nu weinig tot geen olie in zit? In de onderste bak zit niets alleen het bovenste filter is nat van de olie zeg maar. bedankt voor jullie hulp! |
#13
|
||||
|
||||
volgens mij (correct me if i'm wrong), staat er een streep in je luchtfilter tot hoever er olie in moet zitten. gewoon aanvullen is het beste. ik weet niet wat de gevolgen zijn als er te weinig in zit.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#14
|
|||
|
|||
als het filter niet gevult is met olie dan wordt er maar weinig gefiltert de rotzooi blijft namelijk in de olie zitten en zorgt er dus voor de je carburateur niet vervuilt raakt.
|