#1
|
||||
|
||||
Tips aankoop mk4
Hey,
Ik wil binnenkort een golfje 4 gaan kopen. Ben al tijdje op internet aan kijken wat er te krijgen is. En wat een beetje een leuke auto is. Had zelf de 1.6 16v highline gezien. Bouwjaar 98-01. Alleen dit type heeft vaker problemen met de bak. Verder zelf geen idee hoe deze motortjes lopen? Waar ik ook voor gekeken had is een 1.8 20v (turbo) ook van dit zelfde bouwjaar. Nu weet ik niet of dit ook een probleem motor is? En dit schijnt wel de meest goede motor te zijn. En dan de v5. Vind het geluid echt super mooi. Maar er wordt gezegt dat deze motors redelijk veel benzine gebruiken. Verder weet ik hier heel weining van af. Misschien dat iemand van hier mij beetje tips kan geven? Groetjes Mike
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#2
|
||||
|
||||
ik zou dit topic dan maar volgen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71663 of gewoon zelf ff de search gebruiken:P is op dit forum al heel veel over geschreven |
#3
|
||||
|
||||
Heb het een doorgelezen..Zijn er mensen die wat meer weten over de v5?
En welk typ 1.6 je moet hebben met goede versnellingsbak?
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#4
|
||||
|
||||
ik weet niet precies hoe goed je duits is, maar misschien heb je aan deze site wat.
http://www.michaelneuhaus.de/golf/golf4maengel.htm |
#5
|
||||
|
||||
Een keuze uit 1.6, 1.8T of V5 is een wat ongewone keuze. Zijn 3 totaal verschillende 'karakters'. Ga eerst goed na wat je wensen zijn (en je budget), stem daar je motor keuze en uitvoering op vast. Alle uitvoering zijn wel nadelen voor te vinden, staar je daar niet op blind.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Niet zo goed dat ik dat kan lezen laat mij pa er wel eens naar kijken.
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt! Opzich heb ik eigenlijk niet zo veel wensen. Moet gewoon een betrouwbare en comfortabele auto zijn die lekker rijd. Ik ben namelijk bang dat ik met een 1.6 wat vermogen ga missen/ te kort kom. Aangezien ik nu zelf een gti 16v heb.
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#8
|
||||
|
||||
Aangezien je al een GTI uitvoering rijd, denk ik idd dat een 1.6 tegen gaat vallen. Denk dat ik, en velen met mij, je een 1.8T aan zouden raden. Betrouwbare motor, genoeg vermogen, zuiniger qua brandstofverbruik dan de 5 cylinder. Kortom, een goede keuze. Nu weten we niet wat jou budget is, want extreem duur hoeft een 1.8T niet te zijn, maar een goede is niet gratis....
|
#9
|
||||
|
||||
Agree with SteffenUS
|
#10
|
||||
|
||||
een 1.6 is echt geen race monster, maar goed je kunt wel aardig mee komen met het verkeerd enz.
maar als je voor een golf iv gaat kijken controleer ook meteen of de cv nog werkt, of de auto van buiten nog op slot wil met de sleutel en dan ook alles op slot gaat, of de binnenverlichting aangaat. Ook wil de handrem nog wel eens vast gaan zitten, en het ruiterwissermechanisme voor of de ruiterwissermotor achter het begeven
__________________
Volkswagen jetta mk v tdi @ A8 stars Citroen AX 1.6 Gti |
#11
|
||||
|
||||
vraag ook ff of het raammechanisme al een keer is vervangen, dit is een kwaaltje van de golf 4.
ik zou ook een 1.8T kiezen als ik benz. ging rijden. vind zelf de 1.9 TDI een hele fijne motor.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Daar was ik zelf ook al bang voor..Er hoeft ook niet meteen ene te komen dus kan op mijn gemak naar een goede zoeken voor een mooie prijs. Ik heb wel een redelijk budget in ieder geval genoeg Jullie hebben me toch overgehaald om voor 1.8t te gaan kijken! bedankt voor de tips
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#13
|
||||
|
||||
Zal bij de aankoop letten op de raammechanisme en de ruitenwisser motors.
@joostvw: 1.9 tdi rijdt idd lekker alleen maak ik maar heel weinig kilometer dus voor mij geen optie
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#14
|
||||
|
||||
hello Mike,
De 1.8T is een heerlijke rustige motor, goede keuze zou ik zeggen, of de 2.0L / 115 PK is ook een goede optie heeft net ietsje meer wat je ook wel regelmatig nodig hebt in ons Limburgse heuveland. Heb een goede originele Golf 1.8T in een 4-deurs uitvoering voor je in de aanbieding met niet al te veel km's. Als je daar interesse in hebt bel: 06-53237194. / of pm je maar.
__________________
Alles paletti ?
Die Einser Seite vom Einser Club: golf 1 -ig.de ! |
#15
|
||||
|
||||
ben benieuwd wat het wordt!
zo te horen de 1.8 turbo en daar doe je goed aan! keep us posted
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom VW de 2.0 motor heeft geintroduceerd. Als je de 1.6 te licht vind, wat ik best goed kan begrijpen, heeft VW ook nog de 1.8 zonder Turbo gelevert. De 1.6 levert 100 pk uit het blok en de 1.8 125 pk. De 2.0 levert echter maar 115 pk. Waarom, geen idee? Want de voorloper van het 2.0 blok heeft in sommige uitvoeringen 150 pk opgelevert. Naast het relatief lage vermogen voor een 2.0 zou je denken dat het blok lekker 'safe' is en dus lang mee gaat en betrouwbaar is, maar dat is het dus ook niet. Dit is een blokje wat erom bekend staat dat het een goede slok olie lust na verloop van tijd. |
#17
|
||||
|
||||
Dat snap ik zelf ook niet echt waarom ze die motor gemaakt hebben..maar er zal wel een reden voor zijn!
Zodra de golf 4 er is..open ik een topic
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#18
|
|||
|
|||
Mijn vriendin heeft een golf 4 met een 1.6 motor. Dat zal ik je echt afraden zeker als je al een gti gewend bent.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#19
|
||||
|
||||
http://www.autoforum.be/showthread....ighlight=juurne
Misschien heb je hier wat aan. Heb ooit een topic geopend op autowereld ivm aankoop van een Golf IV 1.8T. |
#20
|
||||
|
||||
Ik heb een 98ér Golf V5 gehad en dat is mij zeer goed bevallen. Wat er gezegd wordt is waar, het verbruik ligt iets hoger, ik reed gemiddeld 1 op 10,5. Ik heb zelf nooit een GTI (1.8T) gehad dus daar kan ik niet over oordelen. Als ik het mag geloven rijden de 1.8T´s iets zuiniger en zijn ze minder zwaar (aantrekkelijker voor de wegenbelasting).
Wellicht is een 1.8 20V (non turbo) iets voor je...? Succes. Lars
__________________
Dodge RAM 1500 |