Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-07-2010, 15:52
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default Tips aankoop mk4

Hey,

Ik wil binnenkort een golfje 4 gaan kopen. Ben al tijdje op internet aan kijken wat er te krijgen is. En wat een beetje een leuke auto is.

Had zelf de 1.6 16v highline gezien. Bouwjaar 98-01. Alleen dit type heeft vaker problemen met de bak. Verder zelf geen idee hoe deze motortjes lopen?

Waar ik ook voor gekeken had is een 1.8 20v (turbo) ook van dit zelfde bouwjaar. Nu weet ik niet of dit ook een probleem motor is?
En dit schijnt wel de meest goede motor te zijn.

En dan de v5. Vind het geluid echt super mooi. Maar er wordt gezegt dat deze motors redelijk veel benzine gebruiken. Verder weet ik hier heel weining van af.

Misschien dat iemand van hier mij beetje tips kan geven?

Groetjes Mike
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #2  
Old 06-07-2010, 17:30
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

ik zou dit topic dan maar volgen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71663

of gewoon zelf ff de search gebruiken:P
is op dit forum al heel veel over geschreven
Reply With Quote
  #3  
Old 06-07-2010, 17:44
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Heb het een doorgelezen..Zijn er mensen die wat meer weten over de v5?
En welk typ 1.6 je moet hebben met goede versnellingsbak?
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #4  
Old 06-07-2010, 19:38
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

ik weet niet precies hoe goed je duits is, maar misschien heb je aan deze site wat.
http://www.michaelneuhaus.de/golf/golf4maengel.htm
Reply With Quote
  #5  
Old 06-07-2010, 22:26
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Een keuze uit 1.6, 1.8T of V5 is een wat ongewone keuze. Zijn 3 totaal verschillende 'karakters'. Ga eerst goed na wat je wensen zijn (en je budget), stem daar je motor keuze en uitvoering op vast. Alle uitvoering zijn wel nadelen voor te vinden, staar je daar niet op blind.
Reply With Quote
  #6  
Old 06-07-2010, 22:34
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Quote:
Originally Posted by maniacmark
ik weet niet precies hoe goed je duits is, maar misschien heb je aan deze site wat.
http://www.michaelneuhaus.de/golf/golf4maengel.htm


Niet zo goed dat ik dat kan lezen laat mij pa er wel eens naar kijken.
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #7  
Old 06-07-2010, 22:36
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Quote:
Originally Posted by SteffenUS
Een keuze uit 1.6, 1.8T of V5 is een wat ongewone keuze. Zijn 3 totaal verschillende 'karakters'. Ga eerst goed na wat je wensen zijn (en je budget), stem daar je motor keuze en uitvoering op vast. Alle uitvoering zijn wel nadelen voor te vinden, staar je daar niet op blind.


Dat klopt! Opzich heb ik eigenlijk niet zo veel wensen. Moet gewoon een betrouwbare en comfortabele auto zijn die lekker rijd.

Ik ben namelijk bang dat ik met een 1.6 wat vermogen ga missen/ te kort kom.
Aangezien ik nu zelf een gti 16v heb.
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #8  
Old 07-07-2010, 11:18
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Aangezien je al een GTI uitvoering rijd, denk ik idd dat een 1.6 tegen gaat vallen. Denk dat ik, en velen met mij, je een 1.8T aan zouden raden. Betrouwbare motor, genoeg vermogen, zuiniger qua brandstofverbruik dan de 5 cylinder. Kortom, een goede keuze. Nu weten we niet wat jou budget is, want extreem duur hoeft een 1.8T niet te zijn, maar een goede is niet gratis....
Reply With Quote
  #9  
Old 07-07-2010, 12:15
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

Agree with SteffenUS
Reply With Quote
  #10  
Old 07-07-2010, 12:51
TTF's Avatar
TTF TTF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 375
Default

een 1.6 is echt geen race monster, maar goed je kunt wel aardig mee komen met het verkeerd enz.

maar als je voor een golf iv gaat kijken controleer ook meteen of de cv nog werkt, of de auto van buiten nog op slot wil met de sleutel en dan ook alles op slot gaat, of de binnenverlichting aangaat.

Ook wil de handrem nog wel eens vast gaan zitten, en het ruiterwissermechanisme voor of de ruiterwissermotor achter het begeven
__________________
Volkswagen jetta mk v tdi @ A8 stars
Citroen AX 1.6 Gti
Reply With Quote
  #11  
Old 07-07-2010, 13:17
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

vraag ook ff of het raammechanisme al een keer is vervangen, dit is een kwaaltje van de golf 4.
ik zou ook een 1.8T kiezen als ik benz. ging rijden.
vind zelf de 1.9 TDI een hele fijne motor.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #12  
Old 07-07-2010, 13:52
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Quote:
Originally Posted by SteffenUS
Aangezien je al een GTI uitvoering rijd, denk ik idd dat een 1.6 tegen gaat vallen. Denk dat ik, en velen met mij, je een 1.8T aan zouden raden. Betrouwbare motor, genoeg vermogen, zuiniger qua brandstofverbruik dan de 5 cylinder. Kortom, een goede keuze. Nu weten we niet wat jou budget is, want extreem duur hoeft een 1.8T niet te zijn, maar een goede is niet gratis....


Daar was ik zelf ook al bang voor..Er hoeft ook niet meteen ene te komen dus kan op mijn gemak naar een goede zoeken voor een mooie prijs.
Ik heb wel een redelijk budget in ieder geval genoeg

Jullie hebben me toch overgehaald om voor 1.8t te gaan kijken! bedankt voor de tips
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #13  
Old 07-07-2010, 13:54
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Zal bij de aankoop letten op de raammechanisme en de ruitenwisser motors.
@joostvw: 1.9 tdi rijdt idd lekker alleen maak ik maar heel weinig kilometer dus voor mij geen optie
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #14  
Old 10-07-2010, 12:26
Atze's Avatar
Atze Atze is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 76
Default

hello Mike,

De 1.8T is een heerlijke rustige motor, goede keuze zou ik zeggen, of de 2.0L / 115 PK is ook een goede optie heeft net ietsje meer wat je ook wel regelmatig nodig hebt in ons Limburgse heuveland.
Heb een goede originele Golf 1.8T in een 4-deurs uitvoering voor je in de aanbieding met niet al te veel km's.
Als je daar interesse in hebt bel: 06-53237194. / of pm je maar.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 10-07-2010, 15:29
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

ben benieuwd wat het wordt!

zo te horen de 1.8 turbo en daar doe je goed aan!

keep us posted
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #16  
Old 11-07-2010, 09:36
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Quote:
Originally Posted by Atze
hello Mike,

De 1.8T is een heerlijke rustige motor, goede keuze zou ik zeggen, of de 2.0L / 115 PK is ook een goede optie heeft net ietsje meer wat je ook wel regelmatig nodig hebt in ons Limburgse heuveland.
Heb een goede originele Golf 1.8T in een 4-deurs uitvoering voor je in de aanbieding met niet al te veel km's.
Als je daar interesse in hebt bel: 06-53237194. / of pm je maar.




Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom VW de 2.0 motor heeft geintroduceerd.
Als je de 1.6 te licht vind, wat ik best goed kan begrijpen, heeft VW ook nog de 1.8 zonder Turbo gelevert. De 1.6 levert 100 pk uit het blok en de 1.8 125 pk. De 2.0 levert echter maar 115 pk. Waarom, geen idee?
Want de voorloper van het 2.0 blok heeft in sommige uitvoeringen 150 pk opgelevert. Naast het relatief lage vermogen voor een 2.0 zou je denken dat het blok lekker 'safe' is en dus lang mee gaat en betrouwbaar is, maar dat is het dus ook niet. Dit is een blokje wat erom bekend staat dat het een goede slok olie lust na verloop van tijd.
Reply With Quote
  #17  
Old 12-07-2010, 17:33
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Dat snap ik zelf ook niet echt waarom ze die motor gemaakt hebben..maar er zal wel een reden voor zijn!
Zodra de golf 4 er is..open ik een topic
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #18  
Old 12-07-2010, 18:13
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Mijn vriendin heeft een golf 4 met een 1.6 motor. Dat zal ik je echt afraden zeker als je al een gti gewend bent.
Reply With Quote
  #19  
Old 26-07-2010, 13:11
juurne's Avatar
juurne juurne is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 63
Default

http://www.autoforum.be/showthread....ighlight=juurne
Misschien heb je hier wat aan. Heb ooit een topic geopend op autowereld ivm aankoop van een Golf IV 1.8T.
Reply With Quote
  #20  
Old 03-08-2010, 11:53
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Ik heb een 98ér Golf V5 gehad en dat is mij zeer goed bevallen. Wat er gezegd wordt is waar, het verbruik ligt iets hoger, ik reed gemiddeld 1 op 10,5. Ik heb zelf nooit een GTI (1.8T) gehad dus daar kan ik niet over oordelen. Als ik het mag geloven rijden de 1.8T´s iets zuiniger en zijn ze minder zwaar (aantrekkelijker voor de wegenbelasting).

Wellicht is een 1.8 20V (non turbo) iets voor je...?

Succes.

Lars
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum