#1
|
||||
|
||||
Verschil carrosserie 1.5 en 1.8 GTI
Hallo,
Mijn vraag is: zijn er verschillen aan de carrosserie van het model met de 1500 motor van 1983 en een GTI 1800 van het zelfde bouwjaar? Benieuwd naar de reacties |
#2
|
||||
|
||||
Neen. Welke verschillen zouden er ook moeten zijn aan een carrosserie bij maar 112 pk van de 1800 tov 70 pk van de 1500, en (uit de kop) 153 NM tov 110 NM.
Zoveel meer is dat allemaal niet om extra verstevigingen (bv Y vormige verstevigingen in de voorwielkasten die VW destijds in de motorsport gebruikte) te plaatsen. Het is ook allemaal een kostenplaatje, in de serie/productie moet er om kosten te besparen zoveel mogelijk hetzelfde zijn.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 08-09-2019 at 10:03. |
#3
|
||||
|
||||
Ok, helder. Ik dacht dat er misschien qua ophangpunten van bijv het motorblok iets anders zou zijn
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt. Maar dat was je vraag niet |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Motor ophangpunten zijn onderdeel van de carrosserie. Dus dat was zijn vraag wel.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
||||
|
||||
ophangpunten van benzinepomp /accumulator onder de auto en de steun voor de luchtfilterbak en mengverdeler in de motorruimte..dat is het zo wel..
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
De 1500 en 1800 zijn beide zg "EA 827" blokken, van de buitenkant hetzelfde dus zijn daarom ook natuurlijk de ophangpunten van de motoren hetzelfde.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#8
|
||||
|
||||
Jou GTI te slecht om te knappen?
Dat verschil wat je misschien wel gelezen hebt zit bij de steun aan distributie kant bij een 1.1 of 1.3 motortje. |