Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-01-2011, 00:19
the Kid's Avatar
the Kid the Kid is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 144
Default Ombouw schijven voor en achter mk2 gti op jetta 1

Wat moet er allemaal aangepast worden, als ik de voor en achter schijven van een mk2 gti wil monteren op mijn jetta of waar moet ik vooral opletten..

alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 24-01-2011, 08:59
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 24-01-2011, 10:52
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Hij doet 't niet..
Reply With Quote
  #4  
Old 24-01-2011, 12:33
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Astap
Handremkabels
Schijven
blok houders
Blokken
Klauwen
Remslangen
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #5  
Old 24-01-2011, 14:44
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Reply With Quote
  #6  
Old 25-01-2011, 09:54
neef_m neef_m is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 674
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Astap
Handremkabels
Schijven
blok houders
Blokken
Klauwen
Remslangen


geen hoofdremcilinder?
Reply With Quote
  #7  
Old 25-01-2011, 12:03
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Achter schijfremmen
Navigatie
Hoofdstuk 1 - Voorbereidende werkzaamheden
Hoofdstuk 2 - trommelremmen uit bouwen
Hoofdstuk 3 – verwijderen van roest en verf
Hoofdstuk 4 – Maak beugel voor rem slang
Hoofdstuk 5 - beugel voor rem slang verwonden
Hoofdstuk 5a - beugel voor rem slang lassen (Girling 36)
Hoofdstuk 5b - beugel voor rem slang lassen (Girling 38)
Hoofdstuk 6 - hitteschilden Edit
Hoofdstuk 7 - wiellager mount
Hoofdstuk 8 - handrem kabel
Hoofdstuk 9 - remleiding beading
Hoofdstuk 10 - Achterrem mount klaar

Lijst van de benodigde onderdelen


* 2 remklauwen (Girling 36 zijn heer verbouwd maat 38 gaat ook)
* 2 as-tap
* 2 hitte Platen
* 2 remslangen
* 2 Handrem kabels
* 2 caps (messing kleuren hier)
* 8 bouten met ringen (voor staanders) alleen als de lten zijn smerig
* 4 Schroeven voor remklauwen
* 2 sets van wiellagers
* 4 remblokjes
* 2 remschijven
* 2 houder (DIY is hieronder) legt
* Bremssattellack Foliatec
* Remvloeistof
* Master cilinder (22er) en druk van de Scirocco 16V
* 2 nietjes (remleiding / rem slang - op de nieuwe houder)
* 2 haakjes (te houden van de Handremsseil op de remklauw)
* 2 remleiding bouten (alleen als de oude "zijn smerig)
* Copper pasta
* Kruipolie oude bouten los te maken
* Voortgezet (hardware)

Kosten ongeveer 200 tot 400 euro (gedeeltelijk gebruikt en enkele nieuwe onderdelen)

Hoofdstuk 1
Voorbereidende werkzaamheden
Eerst heb ik gereiningt de "oude" remklauwen met een staalborstel. Een baan voor iemand, "de vader en de moeder wordt gedood heeft.
Hier is een foto van de twee gezuiverd zadels.


Dan is de zadels plakband (alle rubberen onderdelen, schroeven, enz.) Ook de schroef bloeden plakband als deze geopend kunnen worden na het uitharden van de verf is niet meer (anders is het in de richting van Foliatec).


De volgende stap is aan te raken de verf. Dit vereist de kleur (zwart voor mij) met de bijgeleverde harder worden gemengd. Then off je met het schilderen van de remklauwen.


Hoofdstuk 2
Uitbouw trommelremmen
Jack van het voertuig terug en demonteren wielen.


Cap van het kamp abhebeln:


Verwijder veiligheidsspeld en uitbreiden voorraad:


Het ziet er als volgt uit:


Remblokken verbeteren:


Het ziet er als volgt uit:


Remleiding
Schroef de remleiding met een speciale sleutel en de remleiding vloeistof veld.

Dan de 4 schroeven aan elke kant van de as been met kruipolie spray en schroef. Unhook Gebruik vervolgens de remkabel, dan is de oude trommel rem is volledig ontmanteld.

Bovendien ...
Op mijn golf, de 4 bouten op de as been ging probleemloos op elke kant. Horst niet in zijn "geluk" en had wat saai van de schroef.

Het enige probleem voor mij was de rem los te lijnen. Zoals is gemaakt met me tot ongeveer 6000 kilometer van de remcilinders van mijn nieuwe eigenaar, de schroeven waren een beetje rond en ging met een tang.

Hoofdstuk 3
Het verwijderen van roest en verf
Om ervoor te zorgen dat alles er goed uitziet visueel, maar verder geen roest, de roest wordt verwijderd foto's van de staanders met een staalborstel:
Rust verwijdering:


En dan bekleed in het zwart:


Dus, dan heb ik tijdrit zadel en het stuur gemonteerd knokkel (nog moet worden verlengd in de zadels van de oude rem slangen en rubber in zijn - deze zijn alleen in de montage):

Hoofdstuk 4
Maak beugel voor rem slang
De houder voor de aansluiting van de rem slangen aan de remleidingen zijn op maat gemaakt voor elke pagina.
Uitgangsmateriaal is een vlakke stalen plaat.


Dit is ontroest. Na dat we een gebogen draad op de auto de juiste lengte en hoek van de bocht van de "gemeten" en de platen dan na de "patroon draad.

In de platen wordt vervolgens een 13mm geboord gat voor de slang en zorgvuldig uitgebreid met het dossier slechts 14mm - totdat de rem slang eng gaan in het gat. Als de opening te groot is - allemaal tevergeefs.

De houders worden dan op de pagina waar u zal worden voorzien van een interne gelaste cilindrische.
Dus ze zien het eindproduct operator:



Hoofdstuk 5
Rem slang houder voor het lassen
De positie van de beugel is verschillend, afhankelijk van de remklauw.
36 Girling remklauwen hebben hun lagere montageplaat zodat de schroef bloeden op de top.
38 Girling remklauwen hebben hun keeper tot aan de schroef ontluchting op de top.

Belangrijk!
Er moet noodzakelijkerwijs worden genomen om ervoor te zorgen dat de remklauw gemonteerd goede kant op, anders begrepen de rem pad in het zadel kan worden.

Hoofdstuk 5a
Rem slang houder voor lassen (Girling 36)
De exploitant moet nu worden voorbereid gelast op de achteras. Dit is de eerste las op de as vrij van verf () met een staalborstel.

De volgende stap is de houder op de slang en de slang is bovenaan losjes gebogen, zodat de houder rust losjes in plaats van de as (ter plaatse gereinigd).
Het ziet er als volgt uit:


Na het lassen op schone alles mooi weer met een staalborstel en verf.

Het ziet er als volgt uit:


Hoofdstuk 5b
Rem slang houder voor lassen (Girling 38)
De exploitant moet nu worden voorbereid gelast op de achteras. Dit is de eerste las op de as vrij van verf () met een staalborstel.

De volgende stap is de houder op de slang en de slang is bovenaan losjes gebogen, zodat de houder rust losjes in plaats van de as (ter plaatse gereinigd).
Het ziet er als volgt uit:


Net zoals op de bovenstaande foto is nu angepunktet met het lassen van de beugel op de as.

Dan is de besturing knokkel met de remklauw weer gedemonteerd en de uiteindelijke beugel gelast.
Het ziet er als volgt uit:


Na beide zijden klaar waren, weer terug te reinigen met een staalborstel en schilderen.
Het resultaat ziet er als volgt uit:


Opmerking
Bij het reinigen ervoor te zorgen dat er geen zweet kogels blijven in de as, de beste blazen met perslucht.

Bij het lassen en schilderen drauf achten dat de lente been geplakt bedekt /.
Control lijn (flanger Girling 36 & 38)
De volgende omschrijvingen genomen in beide varianten remklauw
Daarom zal afzien van een aparte beschrijving

Zoals de oude bouten van de rem lijn gaat naar zaad "was de uiteinden van de buis met een" pipe cutter netjes afgesneden en verwijder de oude schroef. De nieuwe frezen wordt later aangetoond in detail.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-01-2011, 12:04
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Hoofdstuk 6
Edit hitteschilden
Helaas, mijn nieuwe platen niet vouwen, hoewel het deel nummers om te stemmen. Daarom werden de vellen gewoon voorbereid en op maat. Gewoon een stukje van links en rechts rausgenommen, de randen entgrated en herschilderd.


Hoofdstuk 7
Wiellager mount
2 per rem wiel lagers (een grotere en een kleinere) moet worden ingedrukt. De kampen zijn gelegen in een ring en deze ring is het glas schoon te maken.


Remschijf op "zachte grond", zoals hout en zet de ring met een punch en een hamer in het venster "instappen". Met de verdeling altijd leuk om te gaan wanneer kloppen in een cirkel zodat de lagers ring gelijkmatig wordt ingedrukt.


Wanneer men het geluid van timmeren, wanneer de ring wordt gedrukt in de remschijf te stoppen hoort (het zal helderder geluid).




Hoofdstuk 8
Hand remkabel
(Eerste de ontwikkeling van de handrem hefboom heeft een clip op de veiligheid van de passagiers kant - verwijderen).
Voor elke moeder en handrem Schroef de borgmoer en dan de twee oude touwen te verwijderen.

Rijg het nieuwe handrem kabels. Later, de touwen die aan de gemonteerde remklauwen en geregistreerd met een klem.
Het ziet er als volgt uit:


Toen de twee uiteinden binnenkant gemonteerd weer met de handrem en te stoppen.
Dus dit zal kijken op de auto verdieping van beneden:


en zo in het interieur:


Door de manier waarop hier is een foto van een stoel Wiechers console (inklapbaar). gemonteerd met de kuipstoelen kan worden voor bijvoorbeeld de rugleuning is niet inklapbaar. Met de console dan de hele stoel naar voren gekanteld.


Hoofdstuk 9
Beading remleiding
Frezen met een Bremsleitungsbördelgerät (gebruik 4.75), de twee uiteinden van de remleiding - voordat de nieuwe bevestigingsbouten juiste manier om de lijn te duwen.
Dan kijkt naar beide zijden als:


De originele line lengte was genoeg voor mij voor de 36er Girling remklauwen. Ik heb alleen moeten daarom kralen, omdat de oude bouten uit de vorige ronde en had een beetje van de controle lijn is de sleutel durchgerutscht.
Dus dit zal kijken met de gebogen lijnen:


Hoofdstuk 10
Achterrem mount klaar
Dus nu, eindelijk gaat het om de voltooiing van de achterste schijfremmen.

In de eerste plaats de stub as met het hitteschild panelen schroef (met 4 schroeven (met sluitringen gebogen Opmerking: Ik had de 4 originele schroeven gekocht uit New Scirocco 16V, maar is ongeveer 1 cm langer dan de originele ingebouwde G1C schroeven. Top fit, maar beneden, de twee schroeven, heb ik gebruik maken van de oude).
Deze zullen worden aangescherpt met de momentsleutel en 60 nm


Dan de dop staking de as tijdschrift (vast) en zelfs zo diep dat tijdelijk aangesloten op de disc niet malen it out.


Vervolgens wordt de wiellager vet en past netjes in de schijf. Deze onderdelen worden geassembleerd tot:


De eerste plaats het grote wiel lagers voor de rug vet en fit.


Dan zetten de zwarte plastic push Simmering en dan (kan niet uit val van het kamp).


Grease Op last but not least de kleinere wiel lagers op de voorkant en de disc plaatst en deze vervolgens plaats op de as tijdschrift.


Plaats de grote schijf, omdat het er als volgt uitziet:


Schroef de moer. De moer is geschroefd zo strak dat de besturing nog kan bewegen met een schroevendraaier op zijn as. Opnieuw worden vastgesteld later na ongeveer 100-200 km moet dit wiellager spel.


Vind radertje op, een positie waar de splitpen gaat door, dan plooi de uiteinden van de splitpen en buigen.


Cap staking en erstmal afgewerkt.
Opmerking: met een zeer Regards moer dat gaat net boven de pet, die zeer gemakkelijk om te staken.


Installatie van de remklauwen Girling 36
In de eerste plaats nemen naast de remklauwen (2 bouten Dispensing) en de dragende oppervlakken van de oppervlakken schoon (met een Dremel Brush erg makkelijk) en met koperen plakken.


De cilinder met een inbussleutel reindrehen bijna

Dan de beugel van de remklauw op de as pin schroef Allen met 2 schroeven en vastdraaien met een momentsleutel en 60Nm.

Stel de remblokken en leg ze op de blokken Spreizklammern gecentreerd.

Dan is de remklauw verpesten hand strak met de eerste schroef, en druk naar beneden. Dan meten de afstand tussen de remblokjes en remmen zuiger met een sensor-onderwijs, moet dit worden 1 mm. Indien nodig, lift het zadel weer, en met de zuiger Allen zuivere of Dispensing. Druk vervolgens weer naar beneden zadel en herhaal het hele lange, tot op het niveau 1 mm tussenruimte. Installeer vervolgens de onderste schroef en draai met een momentsleutel (35nm).
Aan beide zijden ...


Tenslotte mount de remkabel en maak de clips op het
() Hierboven al) en de rem slangen op zijn plaats (beugel op de remleiding site beschrijven niet vergeten.

Afronding
Wees vented na de verandering van de remmen van het gehele systeem. Daarnaast heb je, de hoofdremcilinder (HBZ), op voorwaarde dat een 20er is gemonteerd, overstappen op een groter (22 meter) zal instructies vinden voor het wijzigen van de hoofdremcilinder kan ook gelezen worden in de wiki.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2011, 12:45
the Kid's Avatar
the Kid the Kid is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 144
Default

heey dankje hier heb ik wat aan
__________________
97" golf mk3 gti (afgerond project)
83" jetta mk1 (new project)
90" golf mk2 (sold)
89" golf mk2 VR6
87" golf mk2
96" passat
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum