Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-07-2010, 09:18
dikkegolf77 dikkegolf77 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 29
Default 20vt motormanagement

Hallo,

Ik ben bezig met t inbouwen van een 1.8 20vt in mijn golf1. De motor hangt gereed om ingebouwd te worden alleen ben ik op zoek naar een geschikt systeem. Ik was van plan om op kms te gaan rijden alleen hoor ik steeds meer mindere berichten over dit systeem. Veel storingen, kortom nogal onbetrouwbaar. Betere berichten hoor ik over t originele motormanagement dat dan gechipt wordt. Zijn er mensen die slechte ervaringen hebben met kms ,....of juist niet?? Wat vinden jullie van KDFI? Ik heb al een tijdje gezocht naar een kabelboom met ecu en gaspedaal van een tt (225 pk) of S3 maar is gewoon lastig te vinden voor een normale prijs. Misschien dat iemand mij blij kan maken Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 21-07-2010, 13:23
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Ik weet iig 3 20vt motoren die op KDFI lopen(en binnenkort komt er een 4e bij) en die lopen allemaal als een tierelier!
Het originele management heeft wel een aantal voordelen, tenzij je iedere jaar motorische veranderingen doorvoert waardoor je iedere keer ook weer de chip moet laten aanpassen.
KDFI is een prima systeem, kabelboom op maat laten maken en afstellen gaat je ongeveer 1500 euro kosten(auto brengen en rijdend ophalen), maar mocht je later iets willen veranderen aan de motor, dan kun je zelf(met goede ondersteuning van Jeroen Bosma) de kenvelden van de ecu redelijk afstellen, verder kan hij het fine-tunen op de bank(of op de straat) voor je doen, goedkoper dan de gemiddelde chiptuner!
Reply With Quote
  #3  
Old 21-07-2010, 13:44
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Gewoon Ebay een beetje in de gaten houden. Ik heb er ook een tijd naar gezocht en heb toen een set van kabelboom, ECU, map-sensor en LMM voor 400euro gevonden.

Mij werd aangeraden om `t blok aan te sturen met originele ECU en kabelboom. Dit zou veiliger zijn voor het blok in verband met klopsensoren en andere sensoren (welke precies weet ik niet...zo ver heb ik me er nog niet in verdiept)
Reply With Quote
  #4  
Old 21-07-2010, 13:46
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Pingelsensoren zijn idd 1 van de voordelen van het originele management, maar op het moment dat je andere drijfstangen gaat monteren, dan heb je al niets meer aan die sensoren, omdat de frequentie die de sensoren herkennen als pingelen, niet meer correct zijn door het (soms) enorme verschil in draaiende massa!
Reply With Quote
  #5  
Old 21-07-2010, 13:49
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

ECU:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2002...5fAccesso ries

Kabelboom stond er laatst ook op, maar die is inmiddels verkocht
Reply With Quote
  #6  
Old 21-07-2010, 13:51
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Pingelsensoren zijn idd 1 van de voordelen van het originele management, maar op het moment dat je andere drijfstangen gaat monteren, dan heb je al niets meer aan die sensoren, omdat de frequentie die de sensoren herkennen als pingelen, niet meer correct zijn door het (soms) enorme verschil in draaiende massa!


Ah okee!

Maar voordat je andere drijfstangen zou moeten monteren, dan zit je toch op een behoorlijk serieus vermogen? APX drijfstangen waren beter dan andere 1.8T en zouden pas bij zo`n 400pk vervangen moeten worden voor andere?
Reply With Quote
  #7  
Old 21-07-2010, 13:57
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Vanaf 380/400Nm is het aan te raden de stangen te vervangen, ook die van de 225pk motoren. Stangen zelf kosten 400 euro, inbouwen een paar 100(als je het niet zelf kan), maar is een stuk beter dan een motorschade van 1000-en euri's....
Reply With Quote
  #8  
Old 21-07-2010, 14:00
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

oja, bij dat koppel in plaats van vermogen...wist iig dat het iets met 400 was
Hoe kom jij btw aan al deze kennis Bluepower? Werk je in de tuning? Of heb je zelf ook een auto met bakken vermogen?
Reply With Quote
  #9  
Old 21-07-2010, 15:28
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Euhm, ik heb zelf wat auto's met meer vermogen dan origineel(en ook met motoren die nooit in dat type geleverd zijn, nl 2x een 20vt motor, 1 in een golf3 andere in een Corrado).
Ik heb me er behoorlijk in verdiept, zeg maar....
Reply With Quote
  #10  
Old 22-07-2010, 15:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Okee, tof
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum