Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-07-2010, 15:07
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default vr6 te hoog co

Iemand een tip hoe ik makkelijk de co iets omlaag kan krijgen. Is nu 0.61 en mag max 0.5 zijn..

Vacuum bij de remcilinder werkt dat?
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #2  
Old 08-07-2010, 15:38
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Benzinedrukslangetje los halen
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #3  
Old 08-07-2010, 16:34
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Benzinedrukslangetje los halen


rijdt de auto dan nog wel ok? en waar precies vind ik dat slangetje?
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #4  
Old 08-07-2010, 16:44
golf gti golf gti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 12
Default

is de uitlaat niet lek?
is de lambda sensor nog wel goed, die willen nog wel eens stuk gaan.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-07-2010, 19:02
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

nee uitlaat is pas helemaal nagelopen.
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #6  
Old 09-07-2010, 08:17
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Slangetje zit op de benzinerail op de benzinedrukregelaar.
Ik heb het toen gedaan bij de RDW Lelystad kwam er meteen door.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #7  
Old 09-07-2010, 10:50
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Idd een rond potje aan het eind/begin van de benzinerail, daar even de slang af trekken.
Hij zal niet meer zo lekker lopen, maja zolang die loopt is het goed
Anders een beetje valse lucht laten trekken lang de inlaat wil ook wel eens helpen.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-07-2010, 12:15
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

zolang hij loopt is het goed zal het zo eens proberen
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #9  
Old 09-07-2010, 12:19
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Probeer maar eens werkte bij mij wel
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #10  
Old 12-07-2010, 18:41
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

zonde man,
als je co waarde te hoog is, dan is er ergens iets niet in orde in je in,- uitlaat traject, of zie ik dat verkeerd?

wil niemand tegen het hoofd stoten en zou niet weten wat de werkelijke oorzaak is maar ik vind het een beetje een halve oplossing, zonde van je VR6! excuse my french!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #11  
Old 12-07-2010, 19:08
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Waarom is het zonde als je er net boven zit en dit helpt.
Kijk er kunnen kleine verschillen zijn wat je misschien nooit zal vinden bv katverwijderd en hoe wil je het dan oplossen kut erweer onder :S
Ja grote verschillend ga je zoeken wat er aan de hand is maar niet met dit verschil
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #12  
Old 12-07-2010, 21:24
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

dus zoiets kan zomaar zonder dat er iets mis is?

zoals ik al vroeg; of zie ik dat verkeerd

het leek mij zo dat de origineel opgelegde waarde niet voor niets zo is aangegeven. als het is omdat er geen kat tussen zit kun je het voor de keuring zo oplossen jah. maar met iets ander zal het steeds erger worden toch? moet je er uiteindelijk nog achteraan

hou er iig persoonlijk van alles zo goed mogelijk voor elkaar te hebben, helemaal zo'n prachtding als een vr6 vandaar mijn opmerking. no offence iedereen doen waar hij/zij zin in heeft!!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #13  
Old 12-07-2010, 21:57
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Niks los trekken, eerst ff goed warm rijden ( olie temp 90 graden +/-) en dan nog een keer meten.

Durf bijna te wedden dat je dan goed zit.
Reply With Quote
  #14  
Old 13-07-2010, 08:22
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
dus zoiets kan zomaar zonder dat er iets mis is?

zoals ik al vroeg; of zie ik dat verkeerd

het leek mij zo dat de origineel opgelegde waarde niet voor niets zo is aangegeven. als het is omdat er geen kat tussen zit kun je het voor de keuring zo oplossen jah. maar met iets ander zal het steeds erger worden toch? moet je er uiteindelijk nog achteraan

hou er iig persoonlijk van alles zo goed mogelijk voor elkaar te hebben, helemaal zo'n prachtding als een vr6 vandaar mijn opmerking. no offence iedereen doen waar hij/zij zin in heeft!!



De co waarde is een milieuregel. Niet om de auto beter te laten lopen. Vooral bij oudere auto's wil het blok nog wel eens beter lopen als de co hoger is.

Volgens mijn apk man mag als de kat weg is de co 3.5 zijn. Ook als er een lambda onder zit.

Overigens had hij hem goed warm gereden...(de straat uit en weer terug) de olie was net 50 graden. Bij de olie op een gezonde 90 was de co net onder de max 0.5
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #15  
Old 13-07-2010, 08:49
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by stn1

Overigens had hij hem NIET goed warm gereden...(de straat uit en weer terug) de olie was net 50 graden. Bij de olie op een gezonde 90 was de co net onder de max 0.5


woordje NIET vergeten (zie quote) ??

Auto is nu goedgekeurd?
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #16  
Old 13-07-2010, 09:03
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
woordje NIET vergeten (zie quote) ??

Auto is nu goedgekeurd?



daar waren de puntjes voor

En hij wordt vandaag gekeurd, moesten ook twee nieuwe remleidingen op en zo ongeveer alle stofhoezen. Tsja, de laatste paar jaar een gekochte apk gehad denk ik..
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #17  
Old 13-07-2010, 09:21
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Ahaa, de puntjes heb ik overheen gelezen

Gekochte keuring, of een niet zo scherpe keurmeester. Die heb je ook genoeg

succes igg met de keuring.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum