Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 07-07-2010, 21:28
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular

Default electrisch vraagje koplampen

mensen,

sinds gisteren een raar probleem aan de voorkant; het linker dim-licht was stuk en heb ik vervangen; nu treedt echter het volgende op:
- de lamp is goed denk ik (moet nog even rechtstreeks op een accu proberen) maar van de lamp die er uit kwam was de gloeidraad weg.
- dimlicht doet het echter nog steeds niet
- als je de verlichting aandoet begint er bij de rechterkoplamp een motortje te draaien (koplamp verstelling??)
- als ik links aan de stekker van het motortje?? (zwart blok in de uiterste hoek van de grille direct naast de reflector van het dimlicht) dan komt het zelfde geluid bij de rechterkant vandaan.

Het gaat om een variant uit 1998 met "dubbele" koplampen (2x H1 dim en groot) de koplampen zijn in hoogte verstelbaar met een "wieltje" in het dashboard, alleen heeft dit volgens mij nog nooit gewerkt; heb het wel ene paar keer geprobeerd, maar nooit het idee gehad dat ik de lichtbundel echt zag reageren op de stand van de knop.

de wagen heeft wel vorige week een tikje gehad aan de voorkant precies op de hoek van de bumper links bij het achteruit wegrijden (nam een plantenbak mee) maar ik had nu niet echt het idee dat dit schade had veroorzaakt, de verlichting is het gewoon blijven doen en behalve wat van de bumper gesprongen lak en een doffe plek van een paar cm doorsnede naast de koplamp in het voorspatbord was er niets aan de hand.

iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken? sta zaterdag zoiezo in de garage om de wagen voor te bereiden op de apk.

alvast bedankt voor het meedenken
Steven
Reply With Quote
Old 14-07-2010, 16:43
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular

probleem werd veroorzaakt door een losgekomen zekering
Reply With Quote
Reply

Posting Rules