#1
|
||||
|
||||
Rallye kopen
Hallo
Mijn broer en ik zijn van plan om een golf 2 rallye te kopen. Nu zag ik deze op marktplaats staan ( http://link.marktplaats.nl/353276868 ). Het roest werk is op zich geen probleem. Mijn broer en ik vinden de prijs in ieder geval niet buitensporig hoog en zijn ook bereid deze te ontdoen van zijn roest en weer opnieuw te spuiten. Mijn vraag was nu kent iemand deze golf rallye? Wat zijn de zwakke punten van de rallye ten opzichte van een gewone g60. Wat zijn bijvoorbeeld hele dure dingen om te vervangen, ik weet dat de g-lader niet goedkoop is en de intercooler maar bijvoorbeeld plaatwerk? is dat nog te krijgen? Alvast bedankt voor alle informatie! |
#2
|
||||
|
||||
Al contact met hem gehad? Hij bood hem aan mij aan met de standaard wielen voor 5200€.....Scheelt weer..Verder ken ik deze auto niet,alleen via MP.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
Ik denk dat het plaatwerk wel moeilijker te verkrijgen is en ook een pak duurder is. De middendemper zal ook wel een stuk duurder zijn dan een gewone mk2.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#4
|
||||
|
||||
In principe is alles wat bij een Rallye anders is tegenover een normale Golf 2 niet meer te verkrijgen.
Heb onlangs ff een poosje bij de dealer in de 3tka rondgekeken naar een hele hoop specifieke delen, en kreeg overal "vervallen op xx-xx-19xx" te zien.... Koop dus eentje die zo compleet mogelijk is. Zelf mis ik wat details en ik verwacht niet deze op korte termijn ergens te vinden. (nieuw, danwel gebruikt)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#5
|
||||
|
||||
mocht hij hem mij aanbieden voor 5200 dan is ie vrijwel zeker verkocht. Voor zover ik weet zitten de meeste dingen nog op die rallye. Ik zou hem dan juist op de sebrings willen mijn plan is om de auto gewoon helemaal origineel te laten hooguit een keer een schroefset maar meer ook niet. Maar zijn er ook dingen die vaak kapot zijn of kapot gaan waar je ook niet meer aan kan komen? hoe je dat bijvoorbeeld met je versnellingsbak of koppeling? Of is de koppeling wel eglijk aan die van een gewone g60? Gewone g60 heb ik niet zo veel problemen mee dus als het meeste wat motorisch betreft overeen komt heb ik er niet zoveel problemen mee gaat me meer om de onderdelen. Het blok heeft wel een andere motorcode maar dit komt vooral door de kop van een rally?
|
#6
|
||||
|
||||
Tja ook in de aandrijving kan het een en ander kapot natuurlijk. Zo ook de bak, maar met wat handigheid is er altijd wel een frankenstein-bak te bouwen zodat het weer werkt
1H motor is inderdaad anders dan een PG. Cilinderinhoud is bij de 1H lager, en zitten 1 maat dikkere kopbouten op. (m11 geloof ik) En verder kan alles kapot en krijg je niks meer, simpel gezegd. Denk hierbij aan intercooler, syncro-delen, zaken als lampen, enzovoort.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Was dat de VW-Dealer in Nederland of Duitsland...? Want zelf ga ik voor onderdelen altijd naar Duitsland, en hebben ook eens diverse onderdelen o.a. plaatwerk/koplampen+lensen/bumper/gril/ voor een Rallye Golf gehaald, en tot onze verbazing binnen een week alles gekregen? origineel VW. Ik moet wel zeggen denk nu ongeveer 6jaar geleden hoor....? Maar misschien dat je daar nog geluk hebt.. Als ik voor 10uur bel, kan ik dezelfde dag na half 3 het ook nog ophalen Succes. |
#8
|
|||
|
|||
5200 voor die rallye is veel te veel, ga er lekker 1 in duitsland zoeken daar vind je ze nog gewoon voor normale prijzen en in redelijke of goede staat. Dat ding uit langedijk is mooi om te slopen voor onderdelen niet om op te knappen. Versnellingsbak spullen zijn wel goed te krijgen hoor, Passat G60 syncro spul is uitwisselbaar (alleen andere eindoverbrenging) motorische verschillen tussen 1H en PG moet je je ook niet druk over maken, plaatwerk is wel lastig schermen en dergelijke zijn lastig te vinden en duur.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#9
|
||||
|
||||
Passat G60 spul is inderdaad meer te vinden en deels te gebruiken op een Rallye. Heb zelf ook een Passat versnellingsbak (awr) en cardan op reserve gehaald. Altijd makkelijk voor delen.
Ook de uitlaat is naar mijn weten deels te gebruiken. Lees van meerdere mensen inderdaad dat die grijze niet zo mooi is. Jammer, leuke wagen op de foto's!
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#10
|
|||
|
|||
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71375
Er zit schijnbaar nogal veel werk in, maja ga kijken en oordeel zelf |
#11
|
|||
|
|||
is toch degene waar die het over heeft
|
#12
|
|||
|
|||
Check pb Gemballa
|