#1
|
||||
|
||||
Ombouwen naar Pick-up
Gisteravond een hele tijd met de gedacht gespeeld om de Jetta naar een soort pick-up om te bouwen.
Alles een beetje op een rijtje gezet Achterpaneel eruit tussen de lampen zodat ik er met motor op kan rijden. Achterdeuren laten zitten en dichtlassen voor stevigheid Achterwand maken en verstevigen met kruis van staal Bodem verstevigen met kruis van staal en bodem van betonplex. Maar dan........................hoe zit het met apk en de rdw.................ik heb al gebeld met rdw vanmorgen maar die lullen alleen over ombouw naar cabriolet...................... Het gaat me niet om een grijs kenteken maar ...................heeft er iemand tips? |
#2
|
||||
|
||||
Heb je al een fotosjopje gemaakt?
Tis gewoon een semi-cabriolet met een custom bagageruimte Trouwens: sinds wanneer is een Jetta luchtgekoeld
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#3
|
||||
|
||||
ships verkeerde afdeling
ik wil de zijkant normaal laten en achterste deuren dichtlassen. Achterpaneel, kofferbakdeksel, achterraam en de helft van het dak gaan er dan af. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit met apk |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij moet dat weinig problemen opleveren, bij DGB hebben ze volgens mij een keer op vergelijkbare wijze een Alto ofzo verbouwd naar pick-up.
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde idee als dat met die golf toen in blauw/wit........................
Ook nog even met rdw gebeld.........................nee meneer een grijs kenteken kan niet omdat daar geen typegoedkeuring voor is...................cabriolet mag wel Jetta cabrio vraag ik nog, ja daar is in D een goedkeuring voor omdat een bedrijf daar een cabrio van maakt met goedkeuring Ik nog een keer proberen...................nee euh u krijgt binnenkort wel info in huis waar de ombouw aan moet voldoen........................ Kortom..................ik bel straks even met collega van de brandweer die ook apk-keurmeester is of mijn ombouw dor de apk komt.............zo ja gaat de zaag erin |
#6
|
||||
|
||||
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#7
|
||||
|
||||
Zoeits moet de mijne ook worden maar dan laat ik de acterste deuren staan................als soort versteviging, glas eruit en platen op de plek van het glas.
Achterkant moet dan open met klep zodat ik mijn motor erin kan rijden. |
#8
|
||||
|
||||
Bij jou zou de achterwand van de cabine dus thv je B stijl komen, dus voor je achterportieren?
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#9
|
||||
|
||||
yup net achter de voorstoelen in de achterste stand. En dan wand ertussen met raam, en dan een open bak......................even afwachten wat collega straks zegt
|
#10
|
||||
|
||||
je wilt dus eigenlijk een caddy op het chassis van een jetta 2
ga je dan de vorm van de jetta zelf behouden? je kan mss ook eventueel de deuren afslijpen vanaf de ramen, bekom je een mooi plat vlak. of een jetta 2 deurs nemen, dan heb je al geen last met het dichtlassen van de achterdeuren
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#11
|
||||
|
||||
Ik heb de jetta's helaas niet opgestapeld achter de garage staan Ik kan niet gauw even een Jetta 2-deurs pakken, heb nl een 4-deurs.
Dat is dus, volgens mij, ook de grap ervan. Aan de zijkant lijkt het in eerste instatie op een normale lage menie Jetta. En dan steekt er een streetfighter half uit het dak................. Ik wil dus de zijkant origineel houden en gewon de deuren aan de onder en zijkant verlassen met de dorpels c.g. spatborden. |
#12
|
||||
|
||||
Net bericht terug van collega......................ze kunnen hem niet afkeuren bij de apk als je ermee komt.
Aantal zitplaatsen telt niet mee. Als de constructie zodanig is dat de auto slapper is dan standaard kunnen ze hem wel afkeuren. Hij ging vandaag nog met een rdw-keurmeester in overleg...................met een kopje koffie en shagje erbij Benieuwd wat er nu uitkomt |
#13
|
||||
|
||||
K ben benieuwd, het zal de Jetta wel wat minder allerdaags maken zeg maar.
|
#14
|
||||
|
||||
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#15
|
||||
|
||||
@ Jens..........................als de ombouw door gaat wordt het spul dat ik gebruik verboden
Wat je niet allemaal te binnen schiet op een doordeweekse avond |
#16
|
||||
|
||||
Helaas helaas het gaat niet door.
Als je ermee bij de apk komt gaat de keurmeester gelijk in overleg met de rdw en uiteindelijk moet je naar Lelystad.........................voor een complete keuring Ik denk dat ik een Jetta II met voorschade koop en dan daar een kar van maken.................................geen gezeik met de apk |
#17
|
||||
|
||||
spijtig voor je dat het niet doorgaat, maar een jetta2 kar moet er ook wel leuk uitzien, denk maar aan de vele voorbeelden, alleen nog nooit een jetta kar gezien, en al helemaal niet zoals jij je pick-up wou maken
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
The UnDutchaBles |
#19
|
||||
|
||||
Even lekker of-topic
Dit is mijn streetfighter in aanbouw. Draadboom wordt weggewerkt stuur komt natuurlijk anders en er moet nog en beslissing genomen worden over de kleur. |
#20
|
||||
|
||||
Ik hou zeer veel van naked-bikes en al dat ander custom-gedoe.. MAAR wat staat je kont HOOGGG (ga je off-road rijden )
Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |