Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 09-06-2010, 18:57
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore

Default andere motor tdi

ik ga met een week of 2 mijn 1z tdi motor vervangen voor aan asz tdi nu is mijn vraag is het mogelijk om de motor zonder bak uit de auto te halen en de asz ook weer terug te plaatsen zonder het hele front en de bak te verwijderen ik wil ook graag de druk op de aircopomp laten zitten deze is afgelopen winter net gevuld en gecheked

ik heb zelf een brug 4 koloms en goede takels

iemand hier ervaring mee

de ophanging wordt ook omgebouwd naar 288 er remmerij en nieuwe draagarmen eronder.
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Old 09-06-2010, 19:33
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

De bak hangt rechts achteraan vast met een grote steun en soms rechtsvanvoor ook nog met een kleine steun (onder de batterij).
Buiten deze twee is de enige steun die de bak nog heeft rechtstreeks aan het blok. Als je deze bouten dus loshaalt moet het in principe lukken.

De vraag is alleen wat ben je hiermee, volgens mij is vlugger het geheeld er uit gehaald om dan de bak van het blok te gaan scheiden...dan de bak te laten hangen.
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
Old 09-06-2010, 20:50
indewarre's Avatar
Postwhore

dacht ik eigenlijk ook wel maar dan moet ik de airco weer los hebben dat is dan weer jammer aan de andere kant ben ik dan ook wel een beetje bang dat de slangen dan alsnog lek gaan

koppelingen enz is dan wel makelijker omzetten dan komt allemaal nieuwe in en is ook versterkt

Kan ik dan niet beter voor de ophanging ook niet gelijk het complete subframe verwijderen? ik moet toch alles los hebben voor de nieuwe draagarmen en remmen.
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Old 10-06-2010, 19:24
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Je kan twee dingen doen;
Als je enkel het blok en de bak eruit haalt dan kan je best het sub laten hangen.
Deze kan er namelijk toch alleen maar langs onder uit.
Je kan natuurlijk ook heel het subframe met blok en bak laten hangen, sub van de wagen los halen en de kas omhoog brengen.
Let wel op sub met blok en bak weegt wel wat, dat verplaats je niet zomaar even...

Het is echter niet nodig om het voorste subframe los te halen voor de aandrijfassen en
dergelijke te vervangen dus kzie niet in waarom je deze zou loshalen.

Over airco op de mk3 heb ik niet zoveel kennis.
Maar als je de aircopomp die op het blok hangt er mee uithaalt dan is je circuit toch al onderbroken of ben ik hier mis...

Succes!
- Golf 3 M-TDI

Last edited by thomashouben : 10-06-2010 at 19:29.
Reply With Quote
Old 10-06-2010, 21:26
indewarre's Avatar
Postwhore

ik weet dat het subframe nogal zwaar is ik denk dat ik deze gewoon laat zitten kun je nl. ook nog een steun onder zetten de aicopomp kun je zo loshalen zonder het circuit te onderbreken alleen zitten de leidingen en het front dan behoorlijk in de weg
ik denk dat ik alles gewoon demonteer dan en de bak en het blok er tegelijk uithaal en dan de boel weer overzetten en alles er weer in en ondertussen de aandrijfassen en de remmerij monteren zit ik er alleen mee dat de bak altijd zo slecht terug gaat ivm de aandrijfassen.

dan nog maar een nieuwe vulling op de airco denk ik.

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Old 18-06-2010, 22:39
indewarre's Avatar
Postwhore

morgen grote dag een asz motor halen ik heb weinig keus blok al 425 gelopen en de turbo wordt echt minder dus tijd voor een fris motoretje vandaag nog maar o.6 bar max op de turbo en geen lek te vinden.

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Old 19-06-2010, 14:19
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular

Mooie plannen

Ik zou gewoon het front er voor weghalen. Gaat je echt heel veel tijd en frustratie schelen
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
Old 19-06-2010, 15:17
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

van een mk3?
jullie zijn toch niet van de pot gedonderd....
blok van bak scheiden en gewoon naar boven uit takelen.
multiriemschijf ed er wel even af voor wat extra speling.
Old 19-06-2010, 20:21
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by De Pul
van een mk3?
jullie zijn toch niet van de pot gedonderd....
blok van bak scheiden en gewoon naar boven uit takelen.
multiriemschijf ed er wel even af voor wat extra speling.

Compleet mee eens Gerben!
Kzie niet in wat je bent met het verwijderen van het voorfront

Als je multieriemschijf eraf hebt, zoals jij al vermelde, gaat hij er zelfs vlot uit met de bak er nog aan.
Gewoon schuin eruit heffen...
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
Old 19-06-2010, 21:27
indewarre's Avatar
Postwhore

ik had er dus aan gedacht om het front enz. te laten zitten ware het niet dat ik vandaag een asz pompverstuiver heb gehaald zoals het ik nu kan bekijken moet ik nogal wat koelleidingen veranderen het is dan wel prettig als je wat meer ruimte hebt en overal goed bij kan. daarnaast ben ik bang dat ik de leidingen van de compressor stuk trek of knik.

ik ben nog wel opzoek naar iemand die mij kan vertellen welke draden ik nodig ben om de motor te kunnen laten lopen

kbb van de pompverstuiver heb ik compleet bij maar ik wil graag een toevoeging maken op mijn eigen motor kbb ivm de climatronic.

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Old 19-06-2010, 23:11
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Turbo-Variant

Quote:
Originally Posted by indewarre
ik had er dus aan gedacht om het front enz. te laten zitten ware het niet dat ik vandaag een asz pompverstuiver heb gehaald zoals het ik nu kan bekijken moet ik nogal wat koelleidingen veranderen het is dan wel prettig als je wat meer ruimte hebt en overal goed bij kan. daarnaast ben ik bang dat ik de leidingen van de compressor stuk trek of knik.

ik ben nog wel opzoek naar iemand die mij kan vertellen welke draden ik nodig ben om de motor te kunnen laten lopen

kbb van de pompverstuiver heb ik compleet bij maar ik wil graag een toevoeging maken op mijn eigen motor kbb ivm de climatronic.

Veel plezier met de achterste motorsteun op een ASZ.

En was jij niet degene die mij voor gek verklaarde wegens mijn manier van een Golf 4 motor elektronisch aansluiten in een mk2?
Dan hoef ik je vast niet te zeggen welke je draden je nodig hebt, want je had zogezegd ruime ervaring hiermee.
Old 20-06-2010, 07:24
indewarre's Avatar
Postwhore

die steun kun je zo aanpassen en anders las ik toch ff een steun

het gaat mij er ook niet perse om welke draden ik nodig heb ik vraag alleen of iemand dit al eens gedaan heeft zodat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden

ik heb alle programmatuur aanwezig dus dat is het probleem niet het is mij puur te doen om de tijdwinst.

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Reply

Posting Rules