#1
|
||||
|
||||
Hitte probleempje?
Even een vraag. .
Als ik een stuk gereden heb met mijn golf 3 (1.8 GL) wordt de motor echt loeiheet, en dan heb ik het niet over HONDERDEN kilometers. De temp. meter geeft niet meer dan 90 graden aan, dus hier zal het niet aan liggen. (of het moet plaatselijk warmer worden en niet te meten zijn). Als ik na een ritje mijn auto 5 min laat staan, en ik voel de temperatuur van de warme en koude lucht af/toevoer, zijn deze wel ongeveer gelijk van temperatuur, erg heet. (Als de thermostaat kapot zou zijn, verschillen de temperaturen in de leidingen, de één is dan warm/koud, de ander heet.) Koelvloeistof is er voldoende, en lekt niet. Olie wordt wekelijks nagekeken, lekt ook niet. Wat wel opvalt, is dat mijn kachel echt superheet wordt als ik hem vol open zet. . Omdat ik een "dame" ben, vroeg ik me af of iemand bekend is met dit probleem? Ik hoor het wel. Groetjes, Iris
__________________
|
#2
|
|||
|
|||
Ik denk dat ernog een luchtbel in je leidingen zit omdat je kachel ook niet heet word.
Laat hem eens heet worden zonder de dop op je reservoir. dan kan alle lucht er uit lopen.
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor je reactie, maar mijn kachel wordt juist wél heet. . Vooral als ik hem vol open zet. Bijna niet uit te houden. .
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
Ow sorry verkeerd gelezen.
Maar alles word erg heet? Als die koud is en je start hem en je geeft een paar keer gas krijg je dan gelijk druk op je koelvloeistof slangen?
__________________
Jetta mk2 |
#5
|
||||
|
||||
Dat zou ik na moeten kijken. . . Ik weet wel, dat als ik de slangen voor de toe- en afvoer van warme/koude lucht inknijp, dat mijn koelvloeistof in het reservoir dan omhoog komt. . Dit lijkt me wel een goed teken omdat er dan niks verstopt zou zitten?
Maar ik zal morgen even kijken of er druk op komt. . .
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
Ja dat is goed dat hoort.
__________________
Jetta mk2 |