#1
|
|||
|
|||
Iets meer vermogen uit 1.6 8v
Ik zou graag iets meer vermogen willen halen uit mijn Golf 3 1.6 8v (75pk)
Nu zat ik te denken om het volgende te doen. Kat-vervanger Midden-demper vervanger K&N inlegfilter Eventueel een chipje. Heeft het wel nut als je een standaard eindemper hebt? Hoeveel pk zal je er ongeveer mee winnen per onderdeel? Alvast bedankt voor de info. Last edited by shir-mk3 : 29-04-2010 at 10:34. |
#2
|
||||
|
||||
een kat vervanger zal je nog wel het meeste mee winnen
filter kan ook wel maar of je dat echt merkt 'tzelfde geld voor de middendemper maar een chip raad ik je wel af dat kleine beetje is het geld niet waard. |
#3
|
||||
|
||||
Wat er niet in zit, komt er ook niet uit
|
#4
|
||||
|
||||
Geen van de dingen die je aangeeft zal een merkbare vermogenswinst geven.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#5
|
|||
|
|||
Oke.
Bedankt voor de reacties en tips! Shirley. |
#6
|
|||
|
|||
Wat ik me even afvraag.
Ik heb namelijk hetzelfde blok. Ik zou er ook wat meer vermogen uit wilen halen t.z.t. Maar zijn deze veranderingen ook niet te overwegen om net wat meer pit te krijgen onderin op de korte stukken? Ik hoef geen monster wat ver boven de 200 op top rijd. Maar gewoon een auto die op korte afstanden in de bebouwde kom rap is. Gewoon snel weg bij stoplichten, met invoegen op de autoweg toch net ff iemand voor kunnen blijven etc. Ik weet niet vanuit welk oogpunt de starter hier meer vermogen wilt. Ik wil het dus graag op korte stukken (voor mijn part rijd ie op top 160 harder rijd ik toch nooit) Is er dan toch 1 van deze voorstellen van de starter te overwegen? |
#7
|
||||
|
||||
Geen van deze aanpassingen zal je echt een merkbaar verschil geven.
De aanpassingen aan de uitlaat zou ik nog overwegen maar al de rest niet. Jammer genoeg moet ik Jetta Mania gelijk geven...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Hmm, Middendemper is al verbannen. En er hangt een sportuitlaat onder. Misschien dat ik het dan toch hou op een afgedraaid vliegwiel, omdat hij snel moet optrekken. (weet niet of dat dan helpt?) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Dit brengt je motor sneller op toeren... je krijgt er niet meer vermogen van! Je motor moet nog net zo hard het gewicht van je auto sleuren! Het verlichte vliegwiel merk jij alleen bij gaslos, overschakelen op lekker bij het stoplicht als je onbelast op je gas trapt! zoals gezegd: Quote:
__________________
Groeten, Martyn |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ja precies. en met dat afgedraaid vliegwiel wil ik toch uitkomen op wat ik eerder zei, gewoon lekker vlot optrekken. Dat je geen vermogenwinst hiermee haalt was me al duidelijk |
#11
|
||||
|
||||
heb nog wel een 2l 8v liggen met snelle nokkenas en spagetti uitlaat pb maar bij interesse
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Zo kom je een heel eind verder!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |