Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 14-08-2010, 17:03
Ian_C's Avatar
Ian_C Ian_C is offline
VW Addict

Default TK/Te ruil: originele VW Polo 2F Coupé, harde kas, 77.4**km, 2de eigenaar

Hallo,

Hierbij zet ik m'n Polo 2F Coupé van april 1991 te koop, om ook eens te zien of er interesse is. Heb deze wagen vorig jaar gekocht in september, en een tijd dagelijks mee gereden, tot voor kort. Hij staat nu ingeschreven als 2de wagen (classic car) want ik rij nu dagelijks met een Mk1 Jetta. Ik rij graag met de Polo maar had zin in iets ouders, daar ik nogal van retro auto's hou.

De kilometerstand bij aankoop was 74.060km. Nu staat de teller op 77.4**km. Ik ben de 2de eigenaar, de vorige eigenares was een oude vrouw die naar het rusthuis ging (vandaar dat deze auto verkocht werd). Het is een zeer nette wagen. Binnenin ziet het interieur er nog bijna als nieuw uit, net zoals de kofferruimte. Er is absoluut geen rottigheid aanwezig, zelfs niet in de accubak (een gekende plaats bij deze auto's). De buitenkant van de auto is helaas niet meer in nieuwstaat, deze zou voor het mooie eens herspoten moeten worden, of zo laten als RAT natuurlijk.

Er zit een goed draaiende 1000cc motor in (goedkoop in verzekering en taks), eigenlijk is dit ideaal als 2de wagen, of als beginnerswagen.

Zelf zou ik hem graag ruilen voor iets ouders (Mk1 Polo, Caddy 1, Golf 1, Audi oldi..?), liefst een diesel. Wel één die niet rot is natuurlijk. Carrosserie moet niet in nieuwstaat zijn, dat is die van m'n Polo ook niet. Zolang hij technisch maar in orde is en de kas hard is (liefst ook geen torenhoge kilometerstand).

Wat ik heb 'aangepast', al is dit niet echt veel:

- Nieuwe batterij (oude was nog goed maar zit nu in m'n Jetta)
- nieuwe OEM spiegels
- nieuwe bumpers, bij de originele waren de bumpersteuntjes afgebroken waardoor de bumpers naar beneden hingen.
- Handschoenkast deurtje geplaatst (dit zat er origineel niet in)
- speakers en radiobekabeling gelegd (dashboard), radio gaat aan en uit met sleutelcontact (radio wordt wel niet mee verkocht)
- G40 achterlichten, deze zijn symmetrisch, dus beide kanten met achteruitrijlicht (links zit een mistlamp, rechts het achteruitrijlicht).
- Donkere koplampen (originele krijg je erbij)
- Smoked knipperlichten voor- en opzij (vooraan zitten de originele er terug in omdat ik even zin had in wat meer kleur)
- Ander spatbord linksvoor (origineel was gedeukt, maar krijg je erbij)

Ik had er graag €1300 voor gehad. Dit is inclusief keuring (moet binnenkort toch naar de keuring), en zou het liefst hebben dat deze bij een echte VW liefhebber terechtkomt. Deze auto is nog verre van afgeschreven namelijk! Indien hij niet verkocht raakt, hou ik hem gewoon zelf natuurlijk.

Of ruilen voor een mooie oldie diesel VW natuurlijk!

Foto's (op sommige foto's is hij verlaagd, maar wordt dus ONVERLAAGD verkocht, verlaging is al verkocht) :

Alle foto's hier te bezichtigen: http://www.steilheck.nl/cpg/thumbnails.php?album=157

Huidige staat:

Interieur:

Motor:

Veel meer foto's hier te bekijken: http://www.steilheck.nl/cpg/thumbnails.php?album=157

Toen hij 60/40 verlaagd was met Borbet Atiwe velgen:

http://www.steilheck.nl/cpg/albums/...00_4936cccc.jpg

De auto is te bezichten in Zulte (Oost-Vl), testrit mogelijk indien serieus geïnteresseerd. Funbieders en testpiloten zich onthouden..

Last edited by Ian_C : 21-08-2010 at 18:32.
Old 19-08-2010, 00:15
Ian_C's Avatar
Ian_C Ian_C is offline
VW Addict

Up

Ook nog even melden dat er een splinternieuwe batterij in zit!
Old 20-08-2010, 23:12
Ian_C's Avatar
Ian_C Ian_C is offline
VW Addict

Up

Sta ook open voor ruilvoorstellen met (Belgische) Golf 1, 2, Polo 86c, Caddy 1, Jetta diesel...
Old 21-08-2010, 08:34
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore

denk dat ge uwe prijs beter aanpast want is echt wel veel hoor

heeft ook roest aan rechts spatbord, grille, ...
ander kleur spatbord links ...

en tis maar nen 1000cc

denk dat ge al blij moogt zijn met 1/2de van de prijs

en keuring voor NL, daar hebben zen iets aan hoor

zijn moeten tevens ook nog BPM betalen als ze zoiets willen invoeren (wat eigenlijk in overvloed in hun eigen land staat)
Old 21-08-2010, 18:31
Ian_C's Avatar
Ian_C Ian_C is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by golf16v
denk dat ge uwe prijs beter aanpast want is echt wel veel hoor

heeft ook roest aan rechts spatbord, grille, ...
ander kleur spatbord links ...

en tis maar nen 1000cc

denk dat ge al blij moogt zijn met 1/2de van de prijs

en keuring voor NL, daar hebben zen iets aan hoor

zijn moeten tevens ook nog BPM betalen als ze zoiets willen invoeren (wat eigenlijk in overvloed in hun eigen land staat)

Tja, hij moet niet weg he. Kan het originele spatbord er ook weer opsteken maar dat is in slechte staat. Zoals ik al zei is de buitenkant inderdaad niet meer in nieuwstaat (auto is dan ook al bijna 20 jaar oud), maar hij is nérgens rot! Heb al nieuwere Polo's te koop zien staan in slechtere staat, met veeel meer kilometers, voor meer geld.

En heb er zelf €1000 voor betaald en toen was hij in mindere staat dan nu. Had al een bod op 2dehands.be van €600 maar voor zo weinig gaat hij zeker niet weg! Daarbij sta ik ook open voor een ruil met VW diesel, met evt bijbetaling van mijn kant naar gelang de staat van de te ruilen auto.

Hoofdpost tevens geupdate met foto's van vandaag.

Last edited by Ian_C : 21-08-2010 at 18:34.
Old 29-08-2010, 19:01
Ian_C's Avatar
Ian_C Ian_C is offline
VW Addict

Up

Last edited by Ian_C : 09-10-2010 at 15:23.

Posting Rules