Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-06-2010, 20:37
Zinho73 Zinho73 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 58
Default Vacuum werkt niet van mijn 1800 DX motor

Wie kan mij helpen. Het vacuum van mijn Type 1 GTI wekt niet. Het is een 1800 DX. Motor wordt ook erg warm. Hij is goed afgesteld, alleen als ik de slang van de drukdoos afhaal (wat moet bij het afstellen) verandert er niets.
Auto houdt in als ik een keer snel op wil trekken, gaat schokkend naar een hoger toerental. Weet niet of het er mee te maken heeft dat de vacuum niet werkt, maar goed. Wie kan mij helpen?
Reply With Quote
  #2  
Old 02-06-2010, 20:41
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 02-06-2010, 21:09
Zinho73 Zinho73 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 58
Default



Daar was ik al mee bezig, maar deed er wel een uur over om er achter te komen hoe ik een foto upload......
Reply With Quote
  #4  
Old 04-06-2010, 08:57
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

zoekfunctie ?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #5  
Old 04-06-2010, 15:33
tinus gti tinus gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 60
Default

als je de slang eraf trekt moet er ook niks veranderden want die slang zorgt er juist voor dat de ontsteking hoger in toeren versteld word


en is de slang op je ontsteking aangesloten op het inlaat circuit want dan moet hij gewoon vacuum trekken

onsteking heb je goed staan?
Reply With Quote
  #6  
Old 04-06-2010, 16:07
Zinho73 Zinho73 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by tinus gti
als je de slang eraf trekt moet er ook niks veranderden want die slang zorgt er juist voor dat de ontsteking hoger in toeren versteld word


en is de slang op je ontsteking aangesloten op het inlaat circuit want dan moet hij gewoon vacuum trekken

onsteking heb je goed staan?


Hij loopt goed, is goed afgesteld. Maar als ik de vacuum eraf haal en ik hou mijn vinger voor het gaatje, voel ik hem dus niet zuigen. Ik heb alle slangen al vervangen, maar helpt ook niks.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-06-2010, 18:42
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

welke drukdoos heb je het hier nu over dan? Bij de ontsteking?
Reply With Quote
  #8  
Old 04-06-2010, 19:58
Zinho73 Zinho73 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
welke drukdoos heb je het hier nu over dan? Bij de ontsteking?


Ja, die bedoel ik ja. Maar nu heb ik wat anders gedaan. En nu doet hij het wel. Ik heb er iets tussen weggehaald. En het anders aangesloten. Die achter bij het gasklephuis ging naar de drukdoos op de ontsteking. De vacuumslangetje die op de slang voor de rembekrachtiger zat ging naar de de tellerklok. En daar zat iets tusen waar een stekker op zat. Die heb ik verwijderd. Kan iemand mij vertellen waar hij voor dient en wat het is? Zie foto.....


Reply With Quote
  #9  
Old 06-06-2010, 18:28
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

dat is voor de schakelindicatie, gaat een oranje lampje branden in je dash wanneer je moet overschakelen. Dit om economisch te rijden.

Welke waarde heb je de ontsteking ingesteld?
Staan je kleppen goed?
Staat de distributie op tijd en hoe is de CO?

De vaccuumvervroeger vervroegt de ontsteking naarmate het toerental stijgt.

yal
Reply With Quote
  #10  
Old 07-06-2010, 17:12
Zinho73 Zinho73 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by yal
dat is voor de schakelindicatie, gaat een oranje lampje branden in je dash wanneer je moet overschakelen. Dit om economisch te rijden.

Welke waarde heb je de ontsteking ingesteld?
Staan je kleppen goed?
Staat de distributie op tijd en hoe is de CO?

De vaccuumvervroeger vervroegt de ontsteking naarmate het toerental stijgt.

yal


Ontsteking staat op 6 Graden. Hij stat op tijd. Maar een CO schroef zit er niet in ben ik achter gekomen. Hoe ze hem dus met de APK goed hebben gekregen weet ik ook niet. Maar de waarde was volgens hun 2,8 en dat was goed. Dus morgen even een CO schroef ergens halen en dan eens weer proberen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum