#1
|
|||
|
|||
Vacuum werkt niet van mijn 1800 DX motor
Wie kan mij helpen. Het vacuum van mijn Type 1 GTI wekt niet. Het is een 1800 DX. Motor wordt ook erg warm. Hij is goed afgesteld, alleen als ik de slang van de drukdoos afhaal (wat moet bij het afstellen) verandert er niets.
Auto houdt in als ik een keer snel op wil trekken, gaat schokkend naar een hoger toerental. Weet niet of het er mee te maken heeft dat de vacuum niet werkt, maar goed. Wie kan mij helpen? |
#2
|
|||
|
|||
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Daar was ik al mee bezig, maar deed er wel een uur over om er achter te komen hoe ik een foto upload...... |
#4
|
||||
|
||||
zoekfunctie ?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#5
|
|||
|
|||
als je de slang eraf trekt moet er ook niks veranderden want die slang zorgt er juist voor dat de ontsteking hoger in toeren versteld word
en is de slang op je ontsteking aangesloten op het inlaat circuit want dan moet hij gewoon vacuum trekken onsteking heb je goed staan? |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Hij loopt goed, is goed afgesteld. Maar als ik de vacuum eraf haal en ik hou mijn vinger voor het gaatje, voel ik hem dus niet zuigen. Ik heb alle slangen al vervangen, maar helpt ook niks. |
#7
|
||||
|
||||
welke drukdoos heb je het hier nu over dan? Bij de ontsteking?
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, die bedoel ik ja. Maar nu heb ik wat anders gedaan. En nu doet hij het wel. Ik heb er iets tussen weggehaald. En het anders aangesloten. Die achter bij het gasklephuis ging naar de drukdoos op de ontsteking. De vacuumslangetje die op de slang voor de rembekrachtiger zat ging naar de de tellerklok. En daar zat iets tusen waar een stekker op zat. Die heb ik verwijderd. Kan iemand mij vertellen waar hij voor dient en wat het is? Zie foto..... |
#9
|
|||
|
|||
dat is voor de schakelindicatie, gaat een oranje lampje branden in je dash wanneer je moet overschakelen. Dit om economisch te rijden.
Welke waarde heb je de ontsteking ingesteld? Staan je kleppen goed? Staat de distributie op tijd en hoe is de CO? De vaccuumvervroeger vervroegt de ontsteking naarmate het toerental stijgt. yal |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ontsteking staat op 6 Graden. Hij stat op tijd. Maar een CO schroef zit er niet in ben ik achter gekomen. Hoe ze hem dus met de APK goed hebben gekregen weet ik ook niet. Maar de waarde was volgens hun 2,8 en dat was goed. Dus morgen even een CO schroef ergens halen en dan eens weer proberen. |