#1
|
|||
|
|||
Wielen passen niet en ori loopt aan??!!
Gister de Golf 1100 laten verlagen met een Supersport schroefset.
Afgesteld op 8cm omdat ik vandaag mijn HTN Rennsports zou monteren. Dat ik vandaag de voorwielen er af haalde zag ik dat de band had aangelopen op de veren en stelmoer Wieltjes zijn gewoon origineel, 5j geloof ik..... HTN Rennsports ging ik passen, paste niet..... spoorverbreder van 0,5cm er tussen, paste nog niet... Hart vd wielen liepen tegen de remklauwen aan... Origineel dus weer gemonteerd met een spoorverbreder er tussen ivm aanlopen. Hoe kan dit nou zelfs origineel al aanloopt? HTN's zijn trouwens voor 8x14 ET19 195-40 |
#2
|
|||
|
|||
staat de wielen wel recht onder de auto? dus niet zo / \
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#3
|
||||
|
||||
m.a.w. is de auto ook uitgelijnd na monteren schroefset?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
|||
|
|||
Kan. Bij mij is het ook gebeurd.
Het probleem is de orginele schokbreker, deze is dunner en een schtoefset is dikker dus je krijgt minder ruimte. Je hebt velgen nodig met lage ET waarde of spacers tussen doen. Groet, GTD83 |
#5
|
|||
|
|||
Bij mij precies eender op de jetta. Je veerpoot zit met twee bouten op het fussee. Een daarvan zit vast de ander kan je verstellen met de stelschijfjes. Draai deze maximaal, zo creeer je wat ruimte tussen velg en de veerpoot dmv het camber iets te verstellen. Rij daarna naar een bandenboer en laat de auto uitlijnen. Zo heb ik het opgelost en heb nergens meer last van. Dat van de remklauw is gewoon een kwestie van spacers.
Gr, pim |
#6
|
|||
|
|||
Uitlijnen moet ik vd week inderdaad nog ffies doen.
Ik rij nu met origineel 13ers staal, 5j ET38 of 45 ofzo? Heb voor al spoorverbreders er tussen gedaan. @ GTD83: Moet ik niet juist velgen met een hoge ET waarde hebben? De originele wielen zijn ET38? ofzo? Die passen met gemak, en een spoorverbredertje er tussen, terwijl de HTN's met ET19 geeneens met een spoorverbreder passen :S |
#7
|
||||
|
||||
hoe lager de et,hoe verder naar buiten...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
bij originele ophanging loopt het wiel onder de schotel waar de veer op rust en is er dus voldoende plaats
bij schroefset loopt de veer tot langs de band en aangezien diameter veer groter is dan diameter originele veerpoot raakt die |