#1
|
||||
|
||||
Projectje: Golf 1 1.1CL 1982
Beste lezers,
Sinds 9 december j.l. ben ik in het trotse bezit van een Golf 1 1.1CL. Volgens de boekjes en het Zulassungsbescheinigung Teil I, die overigens allemaal nog aanwezig zijn, is de datum van uitlevering van het voertuig 19 juli 1982. De auto is totdat deze verkocht is aan een handelaar op 24 juli 2006, al die jaren in het bezit geweest van een vrouw woonachtig in Dortmund. De kilometerstand is op dit moment 84.220 km. Het is de bedoeling om de auto zoveel mogelijk in originele staat te behouden, want het is opzich zelf al een plaatje! Momenteel is de auto al behoorlijk kaal gemaakt en is 'bijna' klaar om het aan de spuiter over te dragen, want de lak verkeert in niet al te beste staat al lijkt het op het eerste gezicht behoorlijk mee te vallen. Op een paar gebruikerssporen en kleine deukjes na, verkeerd de auto nog in zeer goede conditie. Ik probeer deze thread zoveel mogelijk up to date te houden. Omdat we al ruim 2 maanden bezig zijn heb ik nog wat in te halen qua werkverslagen. Voor zover genoeg gesproken, eerst maar wat foto's tonen hoe de auto was na aankoop. Last edited by golfr32 : 04-06-2008 at 22:19. |
#2
|
||||
|
||||
Leuke 1, paar weken geleden heeft een maat van me zijn 5-deurs broertje gekocht. Ook een cl uit 82, maar dan een 1.5 automaat. Zal er van binnen ook nog wel super uit zien met deze km stand.
Voor je foto's: www.photobucket.com
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#3
|
||||
|
||||
Inarisilber, blijft een prachtige tijdloze kleur. Mooie auto hoor!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#4
|
||||
|
||||
Foto's kun je ook gewoon uploaden hier in het foto album.
|
#5
|
||||
|
||||
Ziet er nog goed uit veel plezier er mee
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#6
|
||||
|
||||
Leuke auto, Inarisilber is idd een mooie kleur! Zelf heb ik sinds verleden jaar ook een `82 er (november) CL, gekocht ca. 35KM oostelijk van Dortmund, in Werl, Kreis Soest.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#7
|
||||
|
||||
Superkleurtje!! mooi ding hoor
|
#8
|
||||
|
||||
Superkleurtje idd
|
#9
|
|||
|
|||
Vette kleuuuuurrr!!!
Vertel eens wat de optische mankementen zijn dan? Op de foto's zie ik alleen rechtsachter onder de bumper, een beruchte Golf 1 roestplek (heb t zelf ook gehad). Voor de rest zie ik niets. Zit t allemaal verstopt? |
#10
|
||||
|
||||
Wij zijn gisteren tot een vervelende ontdekking gekomen:
De wielkuipen hebben we kaal gestoken (oude bitumen verwijderd). Vervolgens hebben we de restjes van de bitumen verwijderd met terpentine en een ruwe doek. Nu waren de wielkuipen tot op het kale metaal schoon gemaakt. Vervolgens hebben we het kale metaal doodgeschuurd en 2 á 3 lagen zinkspray aangebracht. Over de 2 á 3 lagen zinkspray 2 lagen primer aangebracht. In de wielkasten voor hebben we daarover vervolgens stijkkit aangebracht en later bitumen overheen gespoten. In de wielkast linksachter hebben we over de lagen zinkspray en primer stijkkit aangebracht, alleen de bitumen nog niet omdat de spuiter nog laswerkzaamheden aan de randen moet verrichten. Een gedeelte van de bodem hebben we ook van het oude bitumen ontdaan t.p.v. de kokers onder de deuren, om te kijken in welke staat de kokers verkeren. Het zag er allemaal prima uit, dus hebben we nadat we de resten van de oude bitumen verwijderd hebben met terpentine en een ruwe doek, ook 2 á 3 lagen zinkspray, 2 lagen primer, laag strijkkit en bitumen aangebracht. Wij gingen vervolgens de anti steenslagcoating onder de deuren op de kokers verwijderen. Op een gegeven moment schoot m´n broer uit en kwam op de al gefixte gedeelte van de bodem terrecht. Het stijkkit samen met de bitumen liet van de primer los. Je kon het gewoon weg in repen ervan af trekken, zonder er enige moeite voor te doen. Dit zelfde geld voor de wielkasten voor. Toen we tot deze ontdekking waren gekomen hebben we het ook op de wielkuip LA uitgeprobeerd. Als we de stijkkit eraf trokken kwam de primer erbij mee. Op delen waar alleen zinkspray en primer is aangebracht, en per ongeluk bitumen opgespoten is, blijft het bitumen er muur vast opzitten. Het is met de nagel er niet vanaf te krabben. Na deze ontdekking een week lang voor niets gewerkt. Nu verwijderen we de stijkkit en de bitumen van de primer. Om vervolgens de stijkkitlaag achterwege te laten, om opnieuw een laag bitumen op de primer aan te brengen. Dit omdat het bitumen wel goed hecht op de primer. Op dit forum hebben wij dit ook iemand zien doen (strijkkit te combineren met bitumen/tectyl op een ondergrond van primer), het betrof: een grijze mk1 4-deurs. Hoe kan het dat dit bij ons loslaten ? Het zou dus kunnen dat deze jongen het zelfde probleem ter ogen moet zien, alleen hij heeft het stijkkit alleen over de naden aangebracht en wij over de gehele wielkast, uit goede beschermingsoverweging. |
#11
|
||||
|
||||
Bij mij hecht de bitumen ook slecht op sommige plaatsen aan de kit, ik heb echter carroseriekit gebruikt. Bij de strijkkit bij mijn reservewielbak hecht het echter perfect.
|
#12
|
||||
|
||||
Momenteel hebben we al het strijkkit verwijderd, de ondergrond geschuurd en ontvet en vervolgens in de primer gezet.
Hierna hebben we gisterenavond alles weer in de bitumen gezet. Het gaat om onderschroefbussen van motip. Om alles een beetje op volgorde te laten verlopen zal ik vanaf nu eerst alles van aankoop tot aan de dag van vandaag uitwerken. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Bij aankoop zagen we maar een aantal kleine gebreken, waarover je niet echt kunt vallen, namelijk:
deze dingen zijn nog wel te overzien. Last edited by golfr32 : 16-03-2007 at 16:19. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Ik weet niet wat iemand anders voor ervaringen heeft met Motip. Maar ik heb er slechte ervaringen mee. Is leuk spul, maar werkt voor geen meter.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#15
|
||||
|
||||
Tijdens het kaalmaken kwamen meerdere dingen te voorschijn namelijk:
- Een roestende accubak. Het was te verwachten omdat dit door een zwartgoedje is bijgewerkt, zoals hieronder te zien is: - Tijdens het kaalmaken van de wielkast RA kwamen we twee verroestte bevestigingspunten tegen, namelijk voor de bevestiging van een beschermkap en de de benzineleiding etc. Dit is hier te zien: - Omdat we bij de aankoop al zagen dat de bevestigingspunten van de achterklep bijgewerkt waren met een zwart goedje, hebben we de achterklep verwijderd. We kwamen tot de ontdekking dat beide bevestingspunten aangeroest waren. Bij de bevestigingspunt rechts was al een klein gaatje ontstaan. Het zwarte goedje hebben we eveneens verwijderd, dit bleek ter voorzorg te zijn aangebracht om meer roest te voorkomen. Hieronder zie je het zwarte goedje en een licht aangeroestte bevestigingspunt links van de achterklep. - In de kofferbak is nadien een ruitensproeireservoir aangebracht. De later doorboorde bevestigingspunten begonnen al te roesten, geen wonder als het braamsel niet verwijderd is en het niet met was of iets dergelijks behandeld is. De gaten worden dichtgelast omdat de ruitensproeireservoir achterwege wordt gelaten evenals de ruitenwisser achter. Hieronder is de plek des onheils te zien. - In de wielkast achter waar de benzineleiding etc. in de koker verdwijnen kwam wat roest naar het oppervlak. Bij het verwijderen van de bitumen bleek het echter mee te vallen, lichte "oppervlakteroest". Hieronder is het te zien. - Omdat het bekend is dat de golfjes 1 graag willen roesten achter de benzinevulhals hebben we de benzinevulhals verwijderd. De auto is geheel behandeld met bitumen, alleen kon men hier op de ene of andere manier lastig bij waardoor daar weinig bitumen aangebracht is. Hierdoor is een behoorlijk gat ontstaan zoals je hieronder kunt zien . het rode op de foto is menie, maar daar moet je niet opletten. leek ons in het begin goed, maar later vervangen door zinkspray. Na de auto gestript te hebben, op het dashboard, motor en hemel na zag de auto erop 19 jan j.l. er zo uit. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
De toekomst zal het uitwijzen. We dachten ook dat het strijkkit zou werken, maar zoals je hebt kunnen lezen heeft het geen enkele nut gehad. |
#17
|
||||
|
||||
Aanvankelijk hebben we de wielkastranden van lak ontdaan om te kijken in welke staat ze verkeren.
De lak hebben we gewoonweg met de schuurmachine eraf geschuurd . Ook een deel van de bitumen rondom de wielkastranden hebben we verwijderd. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om de voorschermen te verwijderen en de wielkasten voor en achter geheel van het bitumen te ontdoen. Dit bleek achteraf een verstandige keus te zijn geweest, want de voorschermen bleken in een slechtere staat te verkeren dan was aangenomen. Mankementen linkervoorscherm: Mankementen rechtervoorscherm: Last edited by golfr32 : 18-03-2007 at 14:42. |
#18
|
||||
|
||||
Omdat we toch al van plan waren de bumpersteungaten in de voorschermen dicht te lassen, omdat er chromenbumpertjes opkomen hebben we nieuwe voorschermen van een '78-er besteld.
Gelijk de voorschermen gepast, hierbij bleek de linkervoorscherm nog beter te passen als het origineel. Alleen het rechtervoorscherm was op de ene of andere manier uit model geraakt, stond veel spanning op bij het bevestigen. Overigens was 1 boutgat niet aan te draaien, omdat het gat schijnbaar op de verkeerde plek zat. Hiervoor hebben we binnen enkele dagen een ander exemplaar voor gekregen die wel naar behoren paste. tot zover de berichtgeving, morgenmiddag maar verder gaan met bijwerken. |
#19
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit! Mooie kleur ook.
__________________
Ex-eigenaar van de NZ-raket! |
#20
|
||||
|
||||
Is al zo ongeveer een beetje een restauratie object, maar:
Quote:
chromenbumpertjes in combinatie met brede achterlichten?
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |