#1
|
||||
|
||||
ombouwen van mk3 gti 16v naar vr6
hallo,
aangezien ik via de search geen antwoorden kon vinden, bij deze mijn post. ik ga mijn mk3 gti 16v ombouwen naar een vr6. het blok heb ik dus al, helemaal compleet. ( komt uit een passat ) nu zit ik dus met een paar dingetjes; zover ik kan vinden is mijn uitlaat systeem hetzelfde als die van een vr6 kwa diameter en dempers, alleen de katalysator is anders, en het spruitstuk natuurlijk. maar moet ik nou bij het omkeuren bij het rdw een andere kat? of meten ze geen emisie? als ik mijn orginele 16v kat eronder houd. en hoe zit het met de kabelboom? is die veel werk om dit op de golf 3 te krijgen? of redelijk plug & play? en de startonderbreking. is deze makkelijk te verwijderen? ik weet niet of dit orgineel op de passat blok zat dusja. ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven. alvast bedankt, |
#2
|
||||
|
||||
Heb zelf ook een gti 16v waar misschien in de toekomst ook een vr6 in komt dus ben ook wel nieuwsgierig!
Voor zover ik weet heb je alleen de computer en de motorkabelboom nodig. En als die ook uit een golf komt dan past het zo in je zekeringskast. Alleen heb je een andere tellerbak nodig omdat je teller is ingestelt op een 4 cilinder. Als het goed is kan je zelfs je radiator gewoon gebruiken. En weet niet hoe het zit met de versnellingsbak,maar volgens mij is die ook het zelfde. Aandrijfassen zijn zeker het zelfde. Motor ophanging weet ik niet,maar hier zitten zat mensen die het wel kunnen vertellen. Als hierboven toch iets staat wat niet klopt dan hoor ik dat ook graag. altijd handig voor de toekomst.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven? |
#3
|
||||
|
||||
ja, ik heb een complete donor vr6, dus dat zal geen probleem worden.
zelfs de diameter van je uitlaalsysteem is hetzelfde als bij vr6. en de remmen ook, dat is al makkelijk allemaal. |