#1
|
||||
|
||||
Vreemd probleem GTI 1600 EG
Wanneer ik koud weg rijd, mijn verlichting aan zet, kachel aan enz enz is er niets aan de hand.
Maar....... Wanneer de motor te warm neigt te worden (bv bij file rijden) en ik trap het gas onderin dan begint de motor te protesteren. Geef ik rustig gas niets aan de hand. Zet ik dan de verlichting uit, kachel uit en trap het gas onderin ook niets aan de hand. Kortom: Koude motor, stroomverbruik, geen probleem Warme motor, stroomverbruik, wel probleem Iemand een idee of bekend met dit soort problemen? Alvast bedankt. grt Martin
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#2
|
||||
|
||||
Lijkt me een weerstandprobleem van de bekabeling.
Misschien eens alle kontakten nalopen of de weerstand van de kabels meten. Gr Jan. |
#3
|
||||
|
||||
Of eén voor eén een electrisch component aanzetten, en dan testen.
Dan word je diagnose ook steeds duidelijker. |
#4
|
||||
|
||||
Dank jullie.
Ik heb dit laatste ook gedaan. Koude motor nergens last van. Wanneer de motor warm is houd deze in als of dimlicht aanstaat of aanjager aanstaat of ruitenwissers aanstaat of de fan aanslaat.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#5
|
|||
|
|||
Wat geeft op dat moment de accu voor spanning
Kan dat dat te wijnig is voor de bobine/vonk |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb nog niets gemeten (geen tijd gehad), maar heb nog wel een nieuwe accu staan. Die moest er toch al in. Maar zal het sowieso even meten. Altijd handig om probleem analyses vast te leggen.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#7
|
||||
|
||||
Heb gemeten en meet 13.2 volt.
Probleem is hetzelfde met een nieuwe accu.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#8
|
|||
|
|||
dynamo misschien dan?
|
#9
|
||||
|
||||
Had de dynamo gemeten. Voltage is goed.
Maar stroom geeft aan dat het te weinig is als de verlichting gaat branden. Zodra de verlichting aan gaat stort het vermogen in. Maar eens opzoek gaan naar een andere dynamo. Bedankt nog.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII Last edited by martin : 05-06-2010 at 14:16. |