|
||||
|
||||
verschillende subframes?
zijn er veel verschillende subframes van een jetta mkII.
ik heb een 1.3mh motor met 4 bak, geen stuurbekrachtiging en hij is van 88. kan iemand mij dat duidelijk vertellen? en waar moet ik op letten qua verschillen? mvg gijs |
|
||||
|
||||
Alles is hetzelfde, behalve de voorste motorsteun!
|
||||
|
||||
Quote:
What he said.
|
||||
|
||||
en van een mh blokje, is dat een veel voorkomend type?
ik bedoel, is dat hetzelfde als een 1.6 / 1.8 / diesel noem maar op. |
|
||||
|
||||
De subframes zijn gelijk, je moet alleen de voorste motorsteun vervangen en op een andere plek vast schroeven. De smallblocks hebben een andere voorste steun dan de bigblocks, en zitten net op een andere plek in het subframe geschroefd. De bevestigingsgaten voor de andere steun zitten wel in het subframe.
Dus even de jusite motorsteun voor je nieuwe motor regelen, en je bent klaar. Wat wil je gaan bouwen dan? Want je moet ook met andere zaken rekening houden dan dat subframe.
|
||||
|
||||
neeeeeeee, ik ga niet bouwen.............
geen tijd en zin in. nee, het probleem is dat ik een nieuwe subrame moet hebben voor de apk, die eene waar de draagarmen aan vast zitten. nu was ik aan het rond kijken bij ons op de sloperijen, en die zeiden dat er verschillende waren. met het motor type konden ze niet veel...... |
|
||||
|
||||
Quote:
Gewoon 1 gaan halen en de oude motorsteunen overzetten. Is geen enkel probleem Heb dit al een keer of 3 gedaan bij wagens. Frame's zijn hetzelfde alleen de steunen zijn anders maar wel uitwisselbaar Alleen ff kijken of het 1 met of zonder stabbi stang is. anders moet je die ook overzetten
|
||||
|
||||
Ah, jij moet het achterste frame hebben.
Die zijn ook allemaal gelijk, en volgens mij zijn daarvan zelfs de motorsteunen gelijk. Oude en nieuwe type willen volgens mij wel ergens wat anders hebben in het soort steun, maar de plaatsing ervan is zover ik weet gelijk. Je kunt in ieder geval elk mk2 subframe nemen, wat niet past kun je passend maken met onderdelen van je eigen auto. Het frame en de draagarmen zijn gelijk.
|
||||
|
||||
vandaag een subframe "gekocht op de plaatslijke sloop.
word morgen eraf gehaald, kan ik donderdag ophalen. jongens (en mss ook meisjes) bedankt. |
|
||||
|
||||
Zelfs van een Corrado (4cilinder) had gepast!