|
||||
|
||||
motor problemen (golf 3 1.8 adz) graag advies 27-05-2010
(( zie laatste post.. nog steeds niet gelukt!!!))
sinds 2 dagen geleden wil mijn golf 3 1.8 (motorcode adz) niet meer lekker starten waar zou die aan kunnen liggen? eenmaal 1x gestart doet hij het verder prima, wel trilt het blok de eerst paar honderd meter en is het beter om wel of geen gas te geven bij of voor het starten alvast bedankt!
www.facebook.com/basetheone Last edited by DUB : 27-05-2010 at 18:18. |
|
|||
|
|||
rotor, verdelerkap, bougies en bougiekabels even nakijken.
Is dit allemaal goed, dan even tempratuursensor vervangen. |
|
||||
|
||||
update:
auto deed het af en toe wel en af en toe niet.. na steeds slechter starten en inhouden heb ik de auto neergezet en niet meer mee gereden. bougies+bougiekabels zien er goed uit rotor nagekeken, contactpuntjes opgeschuurd en de rotor was verder droog (niet vochtig) relais benzinepomp vervangen benzine pomp vervangen nu waren we gister lekker in het donker daarmee bezig, en toen zagen we dat een gaatje van een paar mm in de bobine zat, waar een vonkje zichtbaar was.. lijkt me niet te horen.. weet iemand wat dat mag kosten en of misschien nog andere tips
|
||||
|
||||
die bobines ploffen vaker uit elkaar. Heb het laatst bij mijn passat ook gehad. Meen dat een originele iets van 100euro kost? Imitatie kost i.ig 104 euro.(bosch)
|
|
||||
|
||||
net gebeld immitatie bobine kost €45 euro
en bij de dealer is hij 171,-
|
||||
|
||||
bobine vervangen.. alles doet het weer!
topic mag dicht
|
||||
|
||||
nou het probleem is sinds gisteren weer terug..
auto valt weer constant uit weet iemand welke temperatuur sensor ik moet vervangen? en hoe ik het gasklephuis moet schoonmaken? ook heb ik laatst een koelleiding vervangen, en toen het hele systeem weer met koelvloeistof bijgevuld.. er ging maar 3 liter in.. motor laten lopen, maar hij blijft ver boven het peil staan en zakt absoluut niet, sinds gisteren is het peil zelfs gestegen.. hoe moet ik het systeem ontluchten? Alvast bedankt!!
www.facebook.com/basetheone Last edited by DUB : 27-05-2010 at 06:54. |
|
||||
|
||||
zojuist de temperatuursensor vervangen..
starten en keurig lopen.. auto warm laten lopen tot dat de vin aansloeg, auto uitgezet en deksel expantie vat losgedraaid om de lucht eruit te laten (peil is nog steeds veel te hoog) ook heb ik de deksel eraf gehaald (misschien moet dat niet) daarna weer starten, een en al gezeik, slecht starten slecht lopen!! even gasklephuis bekeken ziet er niet best uit kan het hieraan liggen en hoe kan ik dit het beste schoonmaken
|
||||
|
||||
Volgens mij kan je dat schoonmaken met wasbenzine of remmenreiniger.