Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-04-2010, 19:44
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default MK2 in hoge versnelling niet vooruit te branden

Wij hebben mijn Golf MK2 1600 CL (EZ motor) met automatische bak omgebouwd naar een 4R versnellingsbak. Ik had een andere EZ 1600 CL motor met versnellingsbak gekocht, ingebouwd, aangesloten, en alles gecontroleerd. Bij de eerste proefrit bleek al dat de koppakking er tussenuit lag. Dus kop van mijn automaat erop gezet (heeft dezelfde VW code), wel het onderblok van die andere motor gebruikt.

Toen begonnen de eerste problemen, als we gingen rijden dan kwamen we niet boven de 100-110.

Alles is nagekeken, er is compressie, ontsteking staat op tijd, uitlaat en inlaat zijn lekvrij gemonteerd. De nokkenas is nieuw (Newman 272), de aandrijfriem en poelies staan allemaal op de juiste merkjes afgesteld. De carburateur is schoon gemaakt en afgesteld, alle sensoren op het blok geven normale waarden weerstand aan.

Ondanks alles wil het maar niet lukken om dit verdraaide blok boven de 100 tot 110 te krijgen. De enige die de 130 kilometer op de snelheidsmeter heeft weten te aan te tikken is de buurvrouw (wel nadat ze 'm in z'n 3 goed doorgejaagd had), tot ze door een Escort mk5a met Belgisch kenteken werd gesneden op de snelweg, en we weer terug waren bij 90 kilometer, omdat de beste vent ineens vol in de ankers ging zonder aanleiding.

Wie heeft er tips over dingetjes om eens na te kijken ?, dingen die we over het hoofd kunnen hebben gezien ?, of iets dat we vergeten kunnen hebben ? .
Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2010, 19:53
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Heb je hem bij de eerste proefrit niet in de 5 gehad????
Reply With Quote
  #3  
Old 27-04-2010, 19:54
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Heb je hem bij de eerste proefrit niet in de 5 gehad????


Nee het is een 4 bak
Reply With Quote
  #4  
Old 27-04-2010, 20:02
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Heb je nou een nokkenas van een automaat-kop in een auto met handbak liggen dan?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 27-04-2010, 20:11
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
Nee het is een 4 bak



4R?? staat op de pook zeker. Wat voor bakcode is het dan?? 4R??
Reply With Quote
  #6  
Old 27-04-2010, 20:12
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Zit er misschien nog een palletje in waardoor ie niet in de 5 wil dan?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #7  
Old 27-04-2010, 20:13
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Heb je nou een nokkenas van een automaat-kop in een auto met handbak liggen dan?


nee die hadden we eerst, maar omdat ie toen niet vooruit te branden was hebben we een Newman 272 gekocht en erin gezet. Helaas heeft dit geen soelaas geboden.

@Domi: 4R 15115 staat op de bak
Reply With Quote
  #8  
Old 27-04-2010, 20:14
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zit er misschien nog een palletje in waardoor ie niet in de 5 wil dan?


Nee het is echt een 4 bak, hij valt min of meer "dood" als je naar z'n 4 gaat.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-04-2010, 20:16
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Kun je in de andere versnellings het blokje wel makkelijk in toeren brengen????
Reply With Quote
  #10  
Old 27-04-2010, 20:20
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Kun je in de andere versnellings het blokje wel makkelijk in toeren brengen????


ja dan gaat ie super, geen enkel probleem, maar zodra je de snelweg op gaat en wat meer snelheid wil dan is er niks
Reply With Quote
  #11  
Old 27-04-2010, 20:25
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ligt het niet toevallig aan de versnellingsbak??? dat je bv zo,n eco-bak hebt?? Dat je motor te weinig vermogen heeft voor de 4e.

Hoeveel toeren maak je eigenlijk in de 4 als 120 rijdt (als je dat haalt na een halve dag )
Reply With Quote
  #12  
Old 27-04-2010, 20:27
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Ligt het niet toevallig aan de versnellingsbak??? dat je bv zo,n eco-bak hebt?? Dat je motor te weinig vermogen heeft voor de 4e.

Hoeveel toeren maak je eigenlijk in de 4 als 120 rijdt (als je dat haalt na een halve dag )


hij maakt dan rond de 3500 toeren, wat wij gevonden hebben bij die code is het geen eco bak
Reply With Quote
  #13  
Old 28-04-2010, 08:28
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Staat je gaskabel wel goed? zodat de carb. volledig opengaat? 2x gehad bij zo'n ding dat ze de kabel niet goed hadden staan.. niet vooruit te branden. ff aanspannen niet te veel want dan trap je de carb stuk, en een wereld van verschil.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #14  
Old 28-04-2010, 11:09
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Staat je gaskabel wel goed? zodat de carb. volledig opengaat? 2x gehad bij zo'n ding dat ze de kabel niet goed hadden staan.. niet vooruit te branden. ff aanspannen niet te veel want dan trap je de carb stuk, en een wereld van verschil.


Is ook al nagekeken, maar als je plank geeft dan staat de carb open. Gisteravond een ingeving gekregen dat het misschien aan de module ligt die tegen het schutbord aanzit, vanmorgen de VW dealer gebeld en volgens de werkplaats is het heel vaak idd die module die problemen veroorzaakt. Dus straks daar maar weer achteraan.
Zal blij zijn als ik vanaf vrijdag weer in het westen van Nederland zit, zitten tenminste nog sloperijen, hier moet je ze met een lantaarntje zoeken
Reply With Quote
  #15  
Old 28-04-2010, 11:33
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
Is ook al nagekeken, maar als je plank geeft dan staat de carb open. Gisteravond een ingeving gekregen dat het misschien aan de module ligt die tegen het schutbord aanzit, vanmorgen de VW dealer gebeld en volgens de werkplaats is het heel vaak idd die module die problemen veroorzaakt. Dus straks daar maar weer achteraan.
Zal blij zijn als ik vanaf vrijdag weer in het westen van Nederland zit, zitten tenminste nog sloperijen, hier moet je ze met een lantaarntje zoeken



En dan nog hopen dat er een mk2 ligt met zo'n motor erin..
Wordt langzamerhand ook minder.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 28-04-2010, 11:36
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Ik zou het niet op de sloop proberen, maar via het forum. Er zijn zat mensen die nog stapels onderdelen hebben liggen.

Op de sloop weet je nooit hoe lang het er al staat en of het nog in goede staat is..
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #17  
Old 28-04-2010, 12:44
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

ik heb contact gehad met VPC autosport en die zegt weer dat het die module niet kan zijn, omdat ie dan helemaal niks doet. Nou weet ik het niet meer hoor, hij zei ook dat dit nooit goed zou gaan lopen, begon al over spaghetti spruitstukken etc. Volgens hem moet ik er gewoon een 1800 met inspuit erin leggen, ja hallo ik heb geen liggende gelden
Reply With Quote
  #18  
Old 28-04-2010, 12:57
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
ik heb contact gehad met VPC autosport en die zegt weer dat het die module niet kan zijn, omdat ie dan helemaal niks doet. Nou weet ik het niet meer hoor, hij zei ook dat dit nooit goed zou gaan lopen, begon al over spaghetti spruitstukken etc. Volgens hem moet ik er gewoon een 1800 met inspuit erin leggen, ja hallo ik heb geen liggende gelden


Toevallig ook net nog met ze aan de telefoon gehangen omdat ik eigenlijk geen zin meer had de wiellagers en remleidingen en schakelstangen zelf te monteren.

De onderdelen inclusief montage kwamen minimaal op net geen 700 euro uit... kreeg plots weer zin om zelf te gaan sleutelen.

Heb in het verleden een reparatie bij ze laten doorvoeren, en dat was mooi snel gedaan, en gewoon heel goed, voor een heel nette prijs. Deze keer helaas wat minder geluk gehad.

Wat de sloperijen hier in Limburg aangaat is het inderdaad een drama, nergens kun je eens lekker rondlopen, en goedkope dingen hebben ze nooit op voorraad als je er niks duurs bij koopt (lees: ik ga toch niet die schappen doorzoeken voor dat €5,- onderdeel van je!).

Ik zou het voor die module gewoon hier op 't forum proberen. De prijs is dan waarschijnlijk wat schappelijker, en je hebt een beetje een idee van wie je het koopt en waar het vandaan komt. Bij de sloop moet je maar hopen dat dat onderdeel dat jij koopt nou niet net dát onderdeel is dat de reden voor de sloopt is geweest.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #19  
Old 28-04-2010, 13:04
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

ik ben bang dat als ik een andere module koop dat het dan toch weer niet gaat werken Gisteren al 68 euro uitgegeven aan een andere einddemper (een standaard), omdat er gezegd werd dat ik geen tegendruk had met mijn sportuitlaat. Helaas heb ik die 68 euro voor piet snot uitgegeven, want hij loopt nog als een natte krant
Wealer wilde al dat ik langskwam, ja ja maar dat gaat uiteraard ook niet voor niks. Ik begin het langzaam aan behoorlijk zat te worden, zijn nu al een week of 5-6 met dat ding bezig
Reply With Quote
  #20  
Old 28-04-2010, 13:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Kan het niet zijn dat je koppeling gewoon flink slip heeft?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum