#1
|
||||
|
||||
G60 perikelen (voorheen loopt niet goed).
Aangezien het een algemene G60 vraag is stel ik hem hier maar.
Ik heb een G60 motor in een golf 1 cabrio gehangen. Nu loopt de golf wel op 4 cilinders maar reageerd totaal niet op het gaspedaal. Af en toe neemt het toerental toe en zwakt weer af. Er komt rook onder het spruitstuk vandaan wat naar verbrand plastik ruikt. Ook na een paar minuten proberen zien we dat de uitlaat roodgloeiend wordt, we hebben een golf 1 GTI uitlaat gemonteerd. Computer stuk? (motor loopt wel) Inlaat lek? (loopt niet beroerd op 3 ciliders ofzo) Missende elektronica? Een motor inbouwen lukt me wel maar afstellen??? Last edited by Jorp : 20-10-2010 at 18:35. |
#2
|
||||
|
||||
Ontsteking goed afgesteld? Distributieriem op tijd ?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
||||
|
||||
Distributieriem staat 100% op tijd.
Motor heeft bij de vorige eigenaar wel zonder G-lader gereden. |
#4
|
||||
|
||||
Ik zal als eerste idd eerst de afsteling van de ontsteking controleren.
Co potentiometer op 550 Ohm zetten.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Gaan we controleren, ik las net ergens anders dat een roodgloeiende uitlaat een te kort aan brandstof kan betekenen. Waar zou dat aan kunnen liggen. |
#6
|
|||
|
|||
Ik gok toch eerder op een verkeerde ontstekingsafstelling jorp.
|
#7
|
||||
|
||||
Dit ga ik de volgende keer eerst doen.
Ontsteking afstellen. Daarna de Co potentiometer op 550 Ohm zetten. |
#8
|
|||
|
|||
volgorde van ontsteking goed ?
|
#9
|
||||
|
||||
Ja, die hebben we gecontroleerd!
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Kom ik toch op terug, vandaag nog even nagekeken en ik kon de nokkenas nog 1 tandje draaien, de ontsteking heb ik ook volgens de merktekens afgesteld en de Co potentiometer op 550 Ohm gezet. Helaas had ik geen sleutel bij me, vanavond gaat de eigenaar hem starten en hoor ik het van hem. |
#11
|
||||
|
||||
Stom stom, NIET AAN DE NOKKENAS DRAAIEN OM DE BLOK ROND TE KRIJGEN!! Tnxz Ronald. Hierdoor valt de spanning weg aan de voorzijde van de riem en verspringt de riem.
Dus opnieuw op tijd gezet, ontsteking ook weer op aangegeven merkpunt en daarna op wat gevoel afgesteld. Motor loopt nu lekker. Nu nog uitlaat richten (klappert tegen chassis) en de lader inrijden. |
#12
|
||||
|
||||
Motor loopt goed, alleen ineens vandaag gaat de oliezoemer af. Het lampje blijft ook knipperen na het starten en gaat niet uit, op een gegeven moment gaat de zoemer ook af.
Zaterdag ff de bedrading doormeten, sensoren controleren. Misschien even een oliedrukmeter aanschaffen. We durven hem nu niet meer te starten en laten lopen vanwege de mogelijk kans dat de lader beschadigd door geen smering. |
#13
|
|||
|
|||
een oliedrukmeter is echt geen overbodige luxe.
je heb een onderdruksensor die het lampie en zoemer doet afgaan naar mijn weten. |
#14
|
||||
|
||||
Ja, je hebt 1 onderdruksensor en 1 bovendruksensor.
De een is maak en de ander breek contact. Als de motor uit staat heb ik idd, een open en een dichte schakelaar. Die gene aan de zijkant van de cilinderkop is in rust "gesloten" De op het oliefilter is open. Waarschijnlijk is de geledraad sensor stuk, of de kabel is gebroken of de motor heeft gewoon geen oliedruk. Enige wat ik me kan bedenken is dat de pomp niet meer mee draait nadat ik de ontsteking heb losgehaald en aan het nokje heb lopen draaien. Maar kan me niet voorstellen dat het daarom niet meer zal werken. Of de ontsteking zit niet diep goed gemonteerd. Last edited by Jorp : 20-10-2010 at 19:46. |
#15
|
||||
|
||||
De gele en zwart/blauwe draad zijn nog goed tot aan de tellerunit.
Ik snap er ff niets meer van. Nu ff snel een kwartiertje gekeken, van het weekend weer ff kijken. Als ik er nu even over nadenk, in ruststand (motor uit), is de 1,8 bar sensor op het oliefilterhuis open. De 0,3 bar in de zijkant van de kop is gesloten. Als ik hem start gaat het lampje knipperen, als ik dus de gele stekker van de 1,8 bar sensor los trek als de motor loopt gaat het lampje uit. Dus was de schakelaar gesloten (nog niet gemeten). Wat is nu het probleem? Heb ik te veel druk? |
#16
|
|||
|
|||
check even het oliefilter , is deze nieuw en origineel?
heb al eens gehad dat de klep in het filter defect was, of hij zit niet goed vast en dan heb je ook een olie druk probleem. Als je bovenin geen oliekrijgt dan hoor je dat echt wel aan de motor hoor jorp. Mocht je nog meer willen weten , wil ik ook best op een avondje even kijken voor je. Je hebt mijn nr. Geen dank voor de nok hulp |
#17
|
||||
|
||||
Oliefilter is nieuw maar niet origineel. We horen nog geen tikkende stoters. Ikmaak wel even een afspraak met je. Dan pik ik je even op en rijden we even naar Heiloo. Dan kun je me beun hokje ook even zien.
|
#18
|
||||
|
||||
Ronald, tnxz again.
Vandaag alles nagemeten. Sensoren werken goed. Olie spuit uit het kanaal waar de onderdruksensor in zit, dus er is druk. Toch maar het instrumentenpaneel wisselen, ff snel een van een derby gepakt. Lampje brandt nu continu als het contact aan gaat en gaat uit als de motor loopt. Waarschijnlijk ligt het aan te tellerunit. Maandag gaan we weer verder, worden de 3 VDO meters geinstalleerd voor olietemp en druk, en G-lader druk. Last edited by Jorp : 23-10-2010 at 16:18. |
#19
|
|||
|
|||
Geen dank , gaat helemaal goedkomen met deze auto.
succes met de verdere werkzaamheden. |
#20
|
||||
|
||||
Het waren toch de sensoren deze zijn net andersom geplaatst. Ik heb de gele en zwartblauwe draad bij de stekker van de tellerunit omgedraaid.
Last edited by Jorp : 30-10-2010 at 13:20. |