#1
|
||||
|
||||
MkI Cabrio Ombouw 1.6 > 1.8 (GTI,16v. G60) + Dashboardvraagje
Hallo,
Ik heb een golfje 1 cab uit 1987 met een 1.6 (75pk) motor, maar ik wil er toch wat snellers in... Zelf dacht ik aan een 1.8 8v, een 1.8 16v of een 1.8 G60... Heeft iemand hier toevallig informatie over wat ik allemaal aan moet passen en of de ophanging hetzelfde is, de tank, brandstofpomp, leidingen, etc. etc.? Ik neem aan dat ik op zoek moet naar een motor, bak, en kabelboom... Maar moet ik ook een andere zekeringkast hebben? Verder op m'n verlanglijstje staat nog een dashboardombouw van een Golf 1 naar een Golf 2, is dit zo over te schroeven of moet ik dat ook allemaal aan laten passen? Bedankt voor de moeite! m.v.g Henk |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb zelf nog een MkII 16v, en als ik zo naar de inspuit kijk valt die zoiezo wel af:P Maar moet er bij de g60 veel veranderd worden? Ik weet dat een turbo kitje veel gezeik qua intercooler etc. oplevert...
|
#3
|
||||
|
||||
Ik denk dat ik de ervaring wel heb en het juiste gereedschap (lucht, brug, etc.) Maar een intercooler is dus één en de bedrading is twee als ik t goed snap?
En past een golf 2 dashboard zo in een golf 1? of kan ik het voorlopig op me ouwe teller etc houden? |
#4
|
|||
|
|||
Golf 2 teller past eventueel ook met lichte aanpassing in een golf 1 dashboard. Vind ik persoonlijk mooier als een golf 2 dashboard inbouwen. Ook kun je je golf 1 teller gewoon blijven gebruiken, in mijn ogen de mooiste oplossing
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#5
|
||||
|
||||
Ik vind eerlijk gezegt een golf 2 dash mooier dan een golf 1 en meer opbergruimte uiteraard! Maar het staat alleen in de planning als ik het zo over kan schroeven, wil niet zagen enzo... Maar de km.kabel aansluitingen zijn dus hetzelfde? en moet ik voor de g60 ook nog wat aan de benzinetoevoer doen, of volstaat de huidige pomp?
|
#6
|
||||
|
||||
En heb je toevallig ook enig idee welke pomp plug en play moet zijn
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Je moet onder andere de rand van het dashboard dat tegen de raam afsluit in vorm knippen/zagen. Zelf steuntjes maken om het dashboard te bevestigen, de kachel moet passend gemaakt/aangesloten worden. En de kabelboom moet aangepast/overgezet worden voor de knoppen. Km kabel is inderdaad hetzelfde.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#8
|
||||
|
||||
Dan zet ik het voorlopig maar even in m'n achterhoofd
|
#9
|
||||
|
||||
Voor een G60 het volgende nodig:
- 180graden bocht op je g-lader (zit standaard op golf 2 G60, op Corrado G60 niet) - Mercedes Sprinter intercooler - Intercooler buizen - Brandstofpomp van een later type Golf 1 cabrio (2h) - 100mm aandrijfassen i.c.m. een Golf 2 16v bak is het makkelijkst G60 bak kan ook, maar dan moet je meer aanpassen ivm kabelschakeling. En uiteraard kabelboom aansluiten. Ben ik wat vergeten??! Groet, Gerrit
__________________
Golf MK1 1.8 KR - Webers Golf 6 GTI Ibiza FR TDI 160pk |
#10
|
||||
|
||||
Hoezo moet ik nou de sprinter intercooler pakken, hoor er namelijk wel meerdere over, en dus de assen en bak van een 16v PL zijn goed genoeg? en de brandstofpomp van een later model... wat is precies later? beetje vanaf 91 ofzo? En de stekkers van de nieuwe motordraadboom passen gewoon in mijn huidige zekeringkast?
|
#11
|
||||
|
||||
Omdat een mercedes intercooler precies in het voorfront valt en lekker opgebergt staat ik post wel ff foto's
http://img38.imageshack.us/img38/7981/image015l.jpg http://img38.imageshack.us/img38/8863/image010h.jpg http://img38.imageshack.us/img38/3575/image019e.jpg http://img38.imageshack.us/img38/2237/image022qhf.jpg Dit is wel een diesel motorblokje Last edited by oettinger_18 : 29-01-2010 at 19:54. |
#12
|
||||
|
||||
Hij valt inderdaad wel erg mooi weg zeer schön...
Nu zegt een maatje van me dat als ik de 1.6 vervang door de g60, dat ik het hele frame moet verlassen zodat deze sterker word!? ik begrijp dat het beter is maar is zoiets nou echt nodig? |
#13
|
||||
|
||||
Ik hou het blok gewoon standaard des te langer gaat ie mee
|
#14
|
||||
|
||||
Ik heb er even goed over na gedacht en hou het voorlopig maar op een mkIII 1.6... Je hoeft toch immers niet snel te zijn in een cabrio
Ik neem aan dat met de mkiii 1.6 ook de bedrading mee moet, maar dat daarmee ook alles is gezegt? |
#15
|
||||
|
||||
misschien een beetje domme opmerking van mijn kant,maar dan ga je dus van 72 naar 75pk?
bigblock naar smallblock,ook andere bak,steunen etc,veel werk voor niks IMO...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
ik heb nog wel een leuk compleet blok met 5 bak,1.8 gx(90pk k-jetronic).
mag voor weinig weg.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
||||
|
||||
Waar het me meer om gaat is dat een mkiii toch wat soepeler loopt als een mk1, en ik werk op een sloperij dus de onderdelen zijn er allemaal
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Maar is dit een compleet blok wat ik zo over kan hangen? dynamo startmotor etc etc alles er nog op en inclusief bedrading? Wat is je prijs en hoe is het met de distributie en koppeling? |
#19
|
||||
|
||||
Moet voor een standaard 1800 eigenlijk ook nog de benzinetoevoer aangepast worden?
|
#20
|
|||
|
|||
hallo
in mijn mijn golf 1 zit een golf 2 dash ik wil deze ombouwen maar ze hebben het plaat werk veranderd maar nu weet ik niet of ze dat voor het dash gedaan hebben mvg ralph |