#1
|
||||
|
||||
Schroefset probleem !
Ik wou vandaag mijn schroefset monteren alleen is het door de regen en voetbal niet doorgegaan nu waarschijnlijk volgende week . Ik heb vandaag de boel even een beetje voorbereid daar bij liep tegen twee dingetjes aan namelijk het volgende ik heb wat spelling tussen toplager en de stang van de veerpoot aan de voorzijde nu zit ik te twijfelen of dit normaal is want alle delen zijn nieuw . En aan de achter zijde het volgende . Ik kan de rubber lager welke op de veerpoot wordt geschoven op en neer bewegen dus als het ware optillen. tussen de veerschotel en schoteltje waar de moer weer op komt .Zie de foto's om e.e.a duidelijk te maken. Waar de spelling zit is rood omcirkeld en met een pijl ik hoop dat het duidelijk is.
Voorzijde Achter |
#2
|
||||
|
||||
voor:
goed aandraaien met auto op de grond achter: mist een grotere schotel die de rubber tegen de kas aan perst. PS, gebruik de afstandbussen van de originele poten achter. de schroefsetbussen zijn te lang waardoor je speling krijgt op de rubber.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Voor Is dus normaal zo? Ik heb ook de originele afstandbussen deze zijn even lang als die op de schroefset zitten en welke groter schotel bedoel je dan ik heb een tekening van Etka toegevoegd |
#4
|
||||
|
||||
Ik zie het al ik heb niet alle onderdelen die ik had besteld gekregen no 17 ( Vulschijf )op de tekening had ik wel besteld alleen is deze niet geleverd
|
#5
|
||||
|
||||
die is nodig ja, moet goed komen met nr 17
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ik had deze schijf dus wel . .Bij montage moet dit helemaal goed komen. Alleen aan de voorkant ben ik niet helemaal zeker of er wel zo veel spelling in moet zitten. Ik dacht als je het toplager op de zuigerstang vast zet moet er geen speling zijn. Ze doen het trouwens op alle twee voorpoten en ook zelfde speling. |
#7
|
||||
|
||||
de veerpoot kanteld altijd een beetje met inveren, dus een beetje kantel beweging mag wel, maar niet op en neer.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
Ik bedoel dat ik de toplager kan bewegen nadat deze vast is gezet zie foto wat ik bedoel
|
#9
|
||||
|
||||
die rare moer moet je goed vastdraaien. thats all
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
|||
|
|||
Hoe heb je de moer met de inkepingen aangedraaid ? Met een inbussleutel in de zuigerstang of zonder ?
Als je het zonder hebt gedaan, doe het even met en je krijgt het lager al een flink stuk vaster ! |
#11
|
||||
|
||||
hoe krijg je die een beetje fatsoenlijk vastgedraaid (met inbus erin)??
is daar een speciaal tooltje voor?
__________________
Groetjes, Larsje qoute fifth gear: "The tires seem to be made by nobody..." "Thats what sidewalls are for, a little bit extra rubber when you need it." |
#12
|
||||
|
||||
Midlock heeft er een mooi tooltje voor
maar als je die niet hebt: zuigerstang klemmen met inbus 7. met schroevendraaier en hamer de moer vasttikken ps, hulpveer even onder plaatsen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
||||
|
||||
waarom de hulpveer onder plaatsen tim_j?
bij mij zitten ze ook aan de bovenkant standaard.
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt! |
#14
|
||||
|
||||
Je zou ook zelf een sleutel kunnen maken voor die bout.
Ik heb een gebogen ringsleutel gebruikt (maat 13). Daar heb ik met de Dremel een stuk vanaf gefreesd, zodat er een opstaande 'punt' overbleef, die in dat boutje viel. In combinatie met een imbussleutel kun je dan die bout goed vastdraaien. Het toplager zal altijd blijven kantelen, dit komt door de speling op het lager dat erin zit.
__________________
VWClubParkstad |
#15
|
||||
|
||||
Bedankt voor alle antwoorden en tips , als alles mee zit dit weekend een poging doen.
|