#1
|
|||
|
|||
Corrado VR6 vraagjes
Hallo,
ik ben vrij nieuw hier, als je wilt weten wie ik ben; ik heb mezelf voorgesteld in het voorstel gedeelte Ik zit er sterk aan te denken eens op zoek te gaan naar een degelijke corrado VR6. Ik had hier alleen wat vraagjes over (ik ben totaal niet bekend met de VR6). Kettingrevisie: Ik hoor verschillende verhalen uit verschillende hoeken. De een zegt dat de ketting een leven lang mee hoort te gaan (kan ik me niet voorstellen?). De ander zegt dat hij bij 150.000 aan vervanging toe is, de ander zegt weer 200.000 en weer een ander zegt dat bij 200.000 alleen een inspectie nodig is. Ik hoor dan ook weer verhalen dat alleen de spanners en gelijders vervangen zouden moeten worden. Kortom: iemand hier die weet hoe dat echt zit? En wat dat geintje eventueel zou moeten gaan kosten, mocht dat nodig zijn. '92: Van de golf VR6 weet ik dat je die beter kunt laten staan, erg veel kinderziektes. Is dit bij de corrado ook het geval? Kan ik beter voor een later jaar gaan zoeken? En heeft de corrado na '92 ook DIS ontsteking? Of was dit alleen bij golf? Onderhoud: Wat kan ik verwachten aan onderhoud? Wat zijn bekende kwaaltjes? Aanschaf: Waar moet ik zeker op letten bij aanschaf? Prijs: Wat is een goede prijs voor een corrado VR6 in degelijke staat? Bedankt alvast |
#2
|
||||
|
||||
Hallo Remko,
De ketting zelf gaat in principe een leven lang mee, het zijn de geleiders die het noodzakelijk maken om alles te vervangen. En als je dan toch de geleiders gaat vervangen kun je net zo goed de ketting ook vervangen. Als de geleiders te ver versleten zijn klopt de timing van de nokkenassen niet meer waardoor je het hele zaakje in de soep kan lopen. Een kettingrevisie zit rond de 800 euro alles inclusief en afhankelijk waar je het laat doen. Men raad het meestal aan om na 150.000 km de ketting te laten nakijken en eventueel te laten vernieuwen indien nodig. De motor van een corrado is een 2.9 in tegenstelling tot een 2.8 in de golfjes. De 2.9 heeft een paar kleine veranderingen ondergaan, ik heb echter nooit echt iets gehoord over dat je een corrado van '92 moet laten staan, terwijl men dit over golfjes inderdaad wel zegt. Een corrado vanaf '93 heeft DIS. Kwa onderhoud hangt het er heel erg vanaf wat voor een eigenaren de wagen gehad heeft, als hij altijd goed onderhouden is dan zal het allemaal wel meevallen. Heb je een eigenaar gehad die hem verwaarloost heeft dan kun je vaak diep in de buidel gaan tasten. Bekende kwaaltjes zijn de elektrische spoiler, schuifdak, elektrische ramen enz.. In principe heeft een corrado nooit last van roest tenzij hij ooit ergens schade heeft gehad, of dat de achterste wielkastranden zijn omgerold. Dan gaat hij hier 9 van de 10 keer roesten... Voor de aankoop is de historie van de wagen gewoon belangrijk. Aantal eigenaren, soort eigenaren en het onderhoud. Het beste is om te zoeken naar een originele corrado, want ontbrekende onderdelen zijn vaak niet meer nieuw te krijgen en 2de hands erg schaars. Een goede prijs is een beetje afhankelijk van de kmstand en de staat van de wagen. De prijs van een goede Vr6 zoals ik ze voorbij heb zien komen ligt tussen de 3000 en 13000 euro Met vriendelijke groet een corrado vr6 rijder
__________________
Bmw e61 530d touring |
#3
|
|||
|
|||
Danku, hier heb ik zeker wat aan!
Is het beter om er voor eentje te kijken met DIS ontsteking, of maakt dat bij de corrado weinig uit? |
#4
|
||||
|
||||
Hallo Remko,
Moet het 'hoe dan ook' een VR6 worden? Ik heb anders nog wel een 2.0 8V voor je staan uit 1995 met leuke opties. Heeft veel onderhoud (aantoonbaar) gehad. gr Mark |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat maakt niet zo heel veel uit, maar als je de kans hebt dan zou ik toch voor de DIS versie gaan. Heb zelf ook eentje met DIS en dat bevalt prima
__________________
Bmw e61 530d touring |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Toch echt minimaal G60, maar de voorkeur gaat uit naar VR6 Bedankt voor het aanbod in ieder geval. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dan ga ik nog eens op het gemakje verder zoeken, volgens mij is 90% van de corrado's die aangeboden wordt gewoon rot |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Rot valt wel mee, ze zijn eerder verpest en niet meer origineel
__________________
Bmw e61 530d touring |
#9
|
|||
|
|||
Iets aangepast vind ik niet zo erg, maar hij moet niet verkracht zijn...
|
#10
|
||||
|
||||
Ik heb er een met rotor ontsteking totaal geen problemen mee loopt heel mooi. Het enige is dat je de geleiders een beetje hoort als hij koud is maar das het enigste, nu staat er bij mij nog maar 112000km op dus het zou ook vreemd wezen als hij al wat heeft :P
|
#11
|
||||
|
||||
Nou, Kmstand zegt niets.
Zeker met een VR6. 112000km trappen is echt slopend hoor ! |
#12
|
||||
|
||||
@laanvr6: als je de geleiders nu al hoort ben ik bang dat er niet zo netjes mee omgesprongen is. verstandig zou zijn er een revisise tegen aan te gooien. helemaal als het al ratelt bij koude motor. of zie ik dat verkeerd?
ik heb ooit ook eens een vr6 2.8 gekocht met 90.000km op de teller, zgn origineel. tegen de tijd dat ik hem weer wou verkopen werd ik door allerlei mensen aangesproken die hem hadden gehad(bijvoorbeeld degene die hem in '98 uit dld had gehaald met toen al 240.000km erop). km st moest al met al zo tegen de 300.000 aan zitten waarschijnlijk zelfs meer. kan nooit kwaad om er ff 2.50 oid tegenaan te gooien om NAP te checken. kmst zegt niet alles maar je weet toch een belangrijk stukje historie heb er zelf trouwens nooit problemen mee gehad(netjes opwarmen en af koelen, optijd olie verversen en filters vervangen etc) maar de volgende eigenaar heeft er naar eigen zeggen €2500,- kosten aan gehad om hem goed te krijgen. vraag me af wat hij er mee deed. maar het hangt er dus vanaf hoe je ermee omgaat. als je het mij vraagt is een VR6 altijd wat gevoeliger dan een gewone 4 pitter. veel vr6jes zijn helaas in verkeerde handen gevallen en goed verprutst. je moet wel ff goed kijken luisteren en voelen aan de auto wat hij doet. ook met sturen en remmen. zoals gezegd er zijn er veel afgetrapt helaas en dat is een van de eerst dingen waar je het aan merkt. 2.9(ABV) schijnt veel mooier te lopen dan de 2.8(AAA) en met veel minder kinderziektes. Dis-ontsteking hoor ik verschillende dingen over. heb geen ervaring hiermee. had een rotor ontsteking en die deed het prima! ketting check wordt fabrieks af aangeraden elke 180.000km als ik me niet vergis. zou persoonlijk zorgen dat het rond die stand gebeurt ben benieuwd wat je gaat vinden. keep us posted
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Hij heeft het dus alleen koud en heel licht maar misschien is het een klep stotertje moeilijk te horen, ik ga hem wel even nakijken maar ik heb dus nog het oude blok en die schijnen andere geleiders te hebben. Ik heb hem ook met 108000 gekocht en hij had ruim 4 jaar stil gestaan daarna hebben ze met de oude olie nog even gereden. De auto was van een man van 63 dus je weet maar nooit hoe er mee omgesprongen is dus of zo iemand warm rijd. |