Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-05-2010, 10:38
Remko GTI Remko GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 15
Default Corrado VR6 vraagjes

Hallo,

ik ben vrij nieuw hier, als je wilt weten wie ik ben; ik heb mezelf voorgesteld in het voorstel gedeelte

Ik zit er sterk aan te denken eens op zoek te gaan naar een degelijke corrado VR6. Ik had hier alleen wat vraagjes over (ik ben totaal niet bekend met de VR6).

Kettingrevisie: Ik hoor verschillende verhalen uit verschillende hoeken.
De een zegt dat de ketting een leven lang mee hoort te gaan (kan ik me niet voorstellen?). De ander zegt dat hij bij 150.000 aan vervanging toe is, de ander zegt weer 200.000 en weer een ander zegt dat bij 200.000 alleen een inspectie nodig is. Ik hoor dan ook weer verhalen dat alleen de spanners en gelijders vervangen zouden moeten worden. Kortom: iemand hier die weet hoe dat echt zit? En wat dat geintje eventueel zou moeten gaan kosten, mocht dat nodig zijn.

'92: Van de golf VR6 weet ik dat je die beter kunt laten staan, erg veel kinderziektes. Is dit bij de corrado ook het geval? Kan ik beter voor een later jaar gaan zoeken? En heeft de corrado na '92 ook DIS ontsteking? Of was dit alleen bij golf?

Onderhoud: Wat kan ik verwachten aan onderhoud? Wat zijn bekende kwaaltjes?

Aanschaf: Waar moet ik zeker op letten bij aanschaf?

Prijs: Wat is een goede prijs voor een corrado VR6 in degelijke staat?


Bedankt alvast
Reply With Quote
  #2  
Old 11-05-2010, 11:19
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Hallo Remko,

De ketting zelf gaat in principe een leven lang mee, het zijn de geleiders die het noodzakelijk maken om alles te vervangen. En als je dan toch de geleiders gaat vervangen kun je net zo goed de ketting ook vervangen. Als de geleiders te ver versleten zijn klopt de timing van de nokkenassen niet meer waardoor je het hele zaakje in de soep kan lopen. Een kettingrevisie zit rond de 800 euro alles inclusief en afhankelijk waar je het laat doen. Men raad het meestal aan om na 150.000 km de ketting te laten nakijken en eventueel te laten vernieuwen indien nodig.

De motor van een corrado is een 2.9 in tegenstelling tot een 2.8 in de golfjes. De 2.9 heeft een paar kleine veranderingen ondergaan, ik heb echter nooit echt iets gehoord over dat je een corrado van '92 moet laten staan, terwijl men dit over golfjes inderdaad wel zegt. Een corrado vanaf '93 heeft DIS.

Kwa onderhoud hangt het er heel erg vanaf wat voor een eigenaren de wagen gehad heeft, als hij altijd goed onderhouden is dan zal het allemaal wel meevallen. Heb je een eigenaar gehad die hem verwaarloost heeft dan kun je vaak diep in de buidel gaan tasten. Bekende kwaaltjes zijn de elektrische spoiler, schuifdak, elektrische ramen enz.. In principe heeft een corrado nooit last van roest tenzij hij ooit ergens schade heeft gehad, of dat de achterste wielkastranden zijn omgerold. Dan gaat hij hier 9 van de 10 keer roesten...

Voor de aankoop is de historie van de wagen gewoon belangrijk. Aantal eigenaren, soort eigenaren en het onderhoud. Het beste is om te zoeken naar een originele corrado, want ontbrekende onderdelen zijn vaak niet meer nieuw te krijgen en 2de hands erg schaars.

Een goede prijs is een beetje afhankelijk van de kmstand en de staat van de wagen.
De prijs van een goede Vr6 zoals ik ze voorbij heb zien komen ligt tussen de 3000 en 13000 euro


Met vriendelijke groet een corrado vr6 rijder
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2010, 11:26
Remko GTI Remko GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 15
Default

Danku, hier heb ik zeker wat aan!

Is het beter om er voor eentje te kijken met DIS ontsteking, of maakt dat bij de corrado weinig uit?
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2010, 11:39
Marcus BBS's Avatar
Marcus BBS Marcus BBS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 407
Default

Hallo Remko,

Moet het 'hoe dan ook' een VR6 worden? Ik heb anders nog wel een 2.0 8V voor je staan uit 1995 met leuke opties. Heeft veel onderhoud (aantoonbaar) gehad.

gr Mark
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2010, 12:00
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by Remko GTI
Danku, hier heb ik zeker wat aan!

Is het beter om er voor eentje te kijken met DIS ontsteking, of maakt dat bij de corrado weinig uit?


Dat maakt niet zo heel veel uit, maar als je de kans hebt dan zou ik toch voor de DIS versie gaan. Heb zelf ook eentje met DIS en dat bevalt prima
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2010, 23:49
Remko GTI Remko GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Marcus BBS
Hallo Remko,

Moet het 'hoe dan ook' een VR6 worden? Ik heb anders nog wel een 2.0 8V voor je staan uit 1995 met leuke opties. Heeft veel onderhoud (aantoonbaar) gehad.

gr Mark


Toch echt minimaal G60, maar de voorkeur gaat uit naar VR6
Bedankt voor het aanbod in ieder geval.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-05-2010, 23:50
Remko GTI Remko GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Vains
Dat maakt niet zo heel veel uit, maar als je de kans hebt dan zou ik toch voor de DIS versie gaan. Heb zelf ook eentje met DIS en dat bevalt prima


Dan ga ik nog eens op het gemakje verder zoeken, volgens mij is 90% van de corrado's die aangeboden wordt gewoon rot
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2010, 09:41
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by Remko GTI
Dan ga ik nog eens op het gemakje verder zoeken, volgens mij is 90% van de corrado's die aangeboden wordt gewoon rot


Rot valt wel mee, ze zijn eerder verpest en niet meer origineel
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2010, 10:51
Remko GTI Remko GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 15
Default

Iets aangepast vind ik niet zo erg, maar hij moet niet verkracht zijn...
Reply With Quote
  #10  
Old 15-05-2010, 16:04
Laanvr6's Avatar
Laanvr6 Laanvr6 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 76
Default

Ik heb er een met rotor ontsteking totaal geen problemen mee loopt heel mooi. Het enige is dat je de geleiders een beetje hoort als hij koud is maar das het enigste, nu staat er bij mij nog maar 112000km op dus het zou ook vreemd wezen als hij al wat heeft :P
Reply With Quote
  #11  
Old 15-05-2010, 17:59
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Nou, Kmstand zegt niets.

Zeker met een VR6. 112000km trappen is echt slopend hoor !
Reply With Quote
  #12  
Old 16-05-2010, 10:59
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

@laanvr6: als je de geleiders nu al hoort ben ik bang dat er niet zo netjes mee omgesprongen is. verstandig zou zijn er een revisise tegen aan te gooien. helemaal als het al ratelt bij koude motor. of zie ik dat verkeerd?

ik heb ooit ook eens een vr6 2.8 gekocht met 90.000km op de teller, zgn origineel. tegen de tijd dat ik hem weer wou verkopen werd ik door allerlei mensen aangesproken die hem hadden gehad(bijvoorbeeld degene die hem in '98 uit dld had gehaald met toen al 240.000km erop). km st moest al met al zo tegen de 300.000 aan zitten waarschijnlijk zelfs meer. kan nooit kwaad om er ff 2.50 oid tegenaan te gooien om NAP te checken. kmst zegt niet alles maar je weet toch een belangrijk stukje historie

heb er zelf trouwens nooit problemen mee gehad(netjes opwarmen en af koelen, optijd olie verversen en filters vervangen etc) maar de volgende eigenaar heeft er naar eigen zeggen €2500,- kosten aan gehad om hem goed te krijgen. vraag me af wat hij er mee deed. maar het hangt er dus vanaf hoe je ermee omgaat. als je het mij vraagt is een VR6 altijd wat gevoeliger dan een gewone 4 pitter.

veel vr6jes zijn helaas in verkeerde handen gevallen en goed verprutst. je moet wel ff goed kijken luisteren en voelen aan de auto wat hij doet. ook met sturen en remmen. zoals gezegd er zijn er veel afgetrapt helaas en dat is een van de eerst dingen waar je het aan merkt.

2.9(ABV) schijnt veel mooier te lopen dan de 2.8(AAA) en met veel minder kinderziektes. Dis-ontsteking hoor ik verschillende dingen over. heb geen ervaring hiermee. had een rotor ontsteking en die deed het prima!

ketting check wordt fabrieks af aangeraden elke 180.000km als ik me niet vergis. zou persoonlijk zorgen dat het rond die stand gebeurt

ben benieuwd wat je gaat vinden.
keep us posted
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #13  
Old 17-05-2010, 11:05
Laanvr6's Avatar
Laanvr6 Laanvr6 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
@laanvr6: als je de geleiders nu al hoort ben ik bang dat er niet zo netjes mee omgesprongen is. verstandig zou zijn er een revisise tegen aan te gooien. helemaal als het al ratelt bij koude motor. of zie ik dat verkeerd?


Hij heeft het dus alleen koud en heel licht maar misschien is het een klep stotertje moeilijk te horen, ik ga hem wel even nakijken maar ik heb dus nog het oude blok en die schijnen andere geleiders te hebben. Ik heb hem ook met 108000 gekocht en hij had ruim 4 jaar stil gestaan daarna hebben ze met de oude olie nog even gereden. De auto was van een man van 63 dus je weet maar nooit hoe er mee omgesprongen is dus of zo iemand warm rijd.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum