|
||||
|
||||
Blikkerig geluid bij 2500 - 3000 toeren
Mensen,
Ik heb de search al gebruikt voor mijn vraag, maar kwam naar mijn inzien niets concreet genoeg tegen. Het gaat om een Polo 6n 1.4 uit 1998 met 163.000 km op de klok. Ik rij +/- 500km per week. Sinds gisteren valt mij op dat tussen ongeveer 2500 en 3000 toeren in elke versnelling een blikkerig geluid hoorbaar is. Bij minder of meer toeren hoor ik niks. Dus als ik eronder schakel is niets hoorbaar, trek ik door, dan zakt het geluid volledig weg na 3200 toeren. Ik vraag mij af wat dit is. Ik kan me niet goed genoeg herrinneren of het nou erger geworden is de laatste dagen, of dat ik er meer naar ga luisteren, vandaar mijn argwaan. Zelf beschik ik niet over dusdanige technische kennis, maar zou graag weten wat het is. De auto wordt volgende maand gekeurd, en dan zou er wellicht naar gekeken kunnen worden. Bij voorbaat dank. |
|
||||
|
||||
Welkom allereerst!
Is het je motor die blikkerig klinkt? Want het kan namelijk makkelijk je uitlaat zijn. Als je dempingswol uit je demper is, klinkt het wel eens blikkerig. |
|
||||
|
||||
schotje los in een demper
hitteschild van de katalysator Hoor je het ook als je bij stilstand de motor 2500-3000 toeren laat draaien?
|
||||
|
||||
mischien pingelen van de motor.
Ia het net of je knikkers in je motor hoort? En heb je het alleen als de motor moet trekken? want als je stil staat en gas geeft dan hoor jet het niet bij de 2500 tpm |
|
||||
|
||||
Heb op de terugweg nog eens geluisterd, het is ook bij stilstand in neutraal.
Reden voor mijn argwaan was deze thread: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60990 Volgens mij is het geen motorgeluid, maar eerder iets wat los zit (zo lijkt het). Het klinkt ook niet hard, wellicht maak ik me druk om niks (karretje is tenslotte 12 jaar oud)! In mijn ogen kan het niet iets (heel) ernstigs zijn; auto trekt goed, rijdt goed, schakelt goed. Ik vroeg mij alleen af of iemand wellicht iets kon bedenken //Edit// Dank voor de snelle en serieuze reacties |
|
|||
|
|||
Ik denk een hitteschildje van je katalysator of een schotje in de uitlaat los.
Een lager van je blok waarschijnlijk niet, dan zijn het net knikkers wat je hoort
|
||||
|
||||
Gezien het feit dat ik de auto elke dag nodig heb voor m'n stage en maar een arme student ben (), was dat precies wat ik wilde weten!
|